Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #1 Skrevet 9. mars 2017 Både for min egen del, barna mine og mannen min. Noen med gode erfaringer? Trist og lei ikveld. Anonymous poster hash: fbcf9...b7e
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #2 Skrevet 9. mars 2017 Har ingen erfaring med dette. Men om eg skulle bli gravid no, eller eigentleg noko gong igjen, så må eg òg ta abort av same årsak som deg. Og eg tenkjer at sjølv om det ville vere vondt og vanskeleg så må eg la hensynet til dei borna eg har frå før gå først. (vi brukar alltid prevensjon selvfølgelig, så er det sagt, mannen skal sterili seremoni seg.) Så har ingen erfaringar, men føler med d eg og skjønnar at av og til så må ein berre. Anonymous poster hash: 0c3b2...3b0
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #3 Skrevet 9. mars 2017 Ingen må ta abort... Hva er du lei deg for? Barnet i magen som du svikter? Anonymous poster hash: 090b0...197
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #4 Skrevet 9. mars 2017 Mener det samme som den over... Du MÅ ikke ta abort såfremt det ikke er fare for eget liv, at du har blitt voldtatt o.l.... Anonymous poster hash: e5e5f...ef6
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #5 Skrevet 9. mars 2017 Ingen må ta abort... Hva er du lei deg for? Barnet i magen som du svikter? Anonymous poster hash: 090b0...197 For en ekkel kommentar.. Jeg var i en posisjon hvor jeg måtte ta abort! Jeg ble gravid til tross for prevensjon, og jeg ventet på en hysterektomi grunnet livmor med mye arrvev etter en hasteoperasjon. Livmoren min hadde aldri tålt et nytt svangerskap.. Jeg var helt knust da jeg måtte inn for medisinsk abort, og har aldri følt meg ferdig med barn. Takk for at du fikk meg til å føle at jeg sviktet dette barnet.. som om det ikke var ille nok.. Anonymous poster hash: a4db2...45b
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #6 Skrevet 10. mars 2017 Ingen må ta abort... Hva er du lei deg for? Barnet i magen som du svikter? Anonymous poster hash: 090b0...197 Jo. Noen ganger må man ta abort dersom man vil gjøre det som er best for seg selv, barna man har fra før og for familien. Hadde jeg blitt gravid nå måtte jeg tatt abort. Jeg har et barn som sliter forferdelig for tiden og et yngre barn som allerede lider nok av at storesøsken krever så mye av oss foreldre. i mine 2 tidligere svangerskap har jeg vært veldig dårlig med innleggelse og skulle det skje igjen er jeg redd min eldste ville falt så langt utenfor og etter at mye ville vært ødelagt resten av livet. Så jo. Noen ganger må man ta abort. Hi: fokuser på grunnen til at du må ta abort. Fokuser på alle grunnene til at en graviditet og et nytt barn ikke er en mulighet nå. Anonymous poster hash: 9664a...feb
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #7 Skrevet 10. mars 2017 Man MÅ ikke ta abort uansett grunn. Det er noe man velger å gjøre. Ingen kan tvinge noen til det. Men at det noen ganger er best å ta abort, det er jeg enig i. Anonymous poster hash: 478ef...e99
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #8 Skrevet 10. mars 2017 Nei, du må ikke. Finn noen instanser som kan hjelpe deg. Amathea hjelper unge gravide, kanskje de kan vite hvor du kan gå? Det må finnes tilbud for voksne også. Abort er alltid et valg. For noen er dette valget lettere enn andre, dessverre. Søk hjelp, søk hjelp, søk hjelp. Tidlig!! Anonymous poster hash: 009ad...810
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #9 Skrevet 10. mars 2017 Man MÅ ikke ta abort uansett grunn. Det er noe man velger å gjøre. Ingen kan tvinge noen til det. Men at det noen ganger er best å ta abort, det er jeg enig i. Anonymous poster hash: 478ef...e99 Dette er semantikk. Noen ganger MÅ du, selv om ingen fysisk kan tvinge deg... Og for de som mener at man svikter det ufødte barnet... Er det bedre at man svikter de barna man allerede har? De skal følges opp med de behovene de må få dekket. Da er det bedre at man kjenner sine begrensninger, og tar et valg som er til det beste for hele familien. Embryoet har nå en gang ingen ønsker eller behov... Kun HI har svaret på hva som er best for henne og familien, og det er poengløst å prøve og legge stein til den byrden... Anonymous poster hash: 91fcc...9ba
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #10 Skrevet 10. mars 2017 Man MÅ ikke ta abort uansett grunn. Det er noe man velger å gjøre. Ingen kan tvinge noen til det. Men at det noen ganger er best å ta abort, det er jeg enig i. Anonymous poster hash: 478ef...e99 Enig i denne... Trist at du er i en sånn situasjon at abort er det beste/smarteste.... Håper jeg aldri kommer opp i en sånn situasjon selv, det må være forferdelig..... *klem* Anonymous poster hash: f4415...9db
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #11 Skrevet 10. mars 2017 Nei, du må ikke. Finn noen instanser som kan hjelpe deg. Amathea hjelper unge gravide, kanskje de kan vite hvor du kan gå? Det må finnes tilbud for voksne også. Abort er alltid et valg. For noen er dette valget lettere enn andre, dessverre. Søk hjelp, søk hjelp, søk hjelp. Tidlig!! Anonymous poster hash: 009ad...810 Desverre??? Er det desverre at noen er realistiske nok til å vite at en graviditet og et nytt barn vil ha konsekvenser som kan være direkte skadelige for andre? Er det "desverre" at jeg vet at dersom jeg blir gravid nå så vil det potensielt ødelegge resten av livet til mitt eldste barn? At jeg ved å velge en abort da, ville reddet fremtiden til et barn som allerede har slitt i flere år? Er det "desverre" når en voldtatt kvinne velger å redde sitt eget sinn ved å abortere et embryo? Er det desverre når en kvinne som sliter psykisk innser at hun ikke egner seg som mor? Gud som jeg hater egoistiske abortmotstandere som skal tre sin egen overbevisning nedover ørene på andre ved å gi dårlig samvittighet med små stikk som "desverre". Anonymous poster hash: 9664a...feb
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #12 Skrevet 10. mars 2017 Ingen må ta abort... Hva er du lei deg for? Barnet i magen som du svikter? Anonymous poster hash: 090b0...197 For et dustete svar. Noen MÅ ta abort jo. Jeg fikk kreftdiagnose da jeg var 7 uker på vei. Jeg ble anbefalt abort fordi jeg mest sannsynlig ville miste senere. Å måtte føde et 6 måneder dødfødt barn samtidig som jeg fikk tøff kreftbehandling er ikke bra. Og skulle barnet overleve ville det mest sannsynlig være skadet. Så jo, noen må. Hadde jeg valgt å fullføre svangerskapet og utsette behandling hadde jeg kanskje ikke vært her i dag. Vær så snill, tenk deg bedre om. Kommentarer som dette er så vanvittig sårende. Kanskje det var meningen, å såre? I så tilfelle, da er du et fryktelig dårlig menneske. Anonymous poster hash: c03ca...a41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå