GÃ¥ til innhold

samlivsbrudd, trenger svar 😢

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer har tre felles barn. Hus eies 50/50, men han sier han skal kjøpe meg ut.

Jeg har kjøpt nytt hus, men hvilke rettigheter har jeg nå? Han har enda ikke fått en verdivurdering.

Må jeg betale på mitt lån og på vårt felles lån?

Han skal ikke betale barnebidrag sier han, barna bor hos meg fast. Vanlig samvær. Vi har bidrag gjennom nav. Hvordan fungerer dette? Får jeg pengene eller kan han beholde de selv?

Anonymous poster hash: f6769...400

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I den situasjonen der hadde jeg tatt kontakt med advokat. Gjør det imorgen. Det vil være verdt pengene.

Anonymous poster hash: 9edb6...b9f

Skrevet

Han kan ikke beholde pengene selv iforhold til bidrag, han opparbeider seg gjeld og etter en stund begynner de å trekke av lønnen hans og gi dem til deg. Hvis du får bidragsforskudd betaler nav ut noe på forskudd hvis han ikke betaler.

Anonymous poster hash: 9677d...59b

Skrevet

Ja jeg burde det, men jeg tenkte å ha litt is i magen siden jeg kjøpte huset 2 uker etter bruddet. Fikk flytte inn på dagen siden det hadde stått tomt en stund. Så bare han får ut fingeren så blir jeg nok kjøpt ut. Men samtidig er det det med bidraget. Barna trenger jo diverse, og jeg har ikke råd til alt uten bidraget. Vi levee nøkternt, jeg bruker ikke penger på sminke, frisør, merkeklær, café osv om noen skulle lure. Både jeg og barna bruker brukte klær.

😊

Skrevet

Han kan ikke beholde pengene selv iforhold til bidrag, han opparbeider seg gjeld og etter en stund begynner de å trekke av lønnen hans og gi dem til deg. Hvis du får bidragsforskudd betaler nav ut noe på forskudd hvis han ikke betaler.

Anonymous poster hash: 9677d...59b

Ok, takk. Betryggende å høre.

Skrevet

Ok, takk. Betryggende å høre.

Det er ikke alltid man får forskudd. Det kommer an på inntekt. Forskuddet reduserer og ved høyere inntekt.

Når jeg tjente litt over 400' i året så fikk jeg brev fra nav at nå fikk jeg ikke bidragsforskudd lenger.

Anonymous poster hash: 9edb6...b9f

Skrevet

Forskudd er ikke så farlig. Er bare interessert i om far kan beholde pengene eller om ungene får sitt til slutt.

Skrevet

Du burde få deg egen verdivurdering på huset ( ikke bare han). Så lenge du eier må bu betale på lånet.

Du kan kreve husleie fra han på din del av huset frem til han kjøper deg ut.

SÃ¥ lenge du har tatt bidraget gjennom nav opparbeider han seg bidragsgjeld.

Du bør virkelig få fortgang i at han kjøper deg ut om ikke må du kreve huset solgt på det åpne marked.

Anonymous poster hash: 64329...62f
Skrevet

Du burde få deg egen verdivurdering på huset ( ikke bare han). Så lenge du eier må bu betale på lånet.

Du kan kreve husleie fra han på din del av huset frem til han kjøper deg ut.

SÃ¥ lenge du har tatt bidraget gjennom nav opparbeider han seg bidragsgjeld.

Du bør virkelig få fortgang i at han kjøper deg ut om ikke må du kreve huset solgt på det åpne marked.

Anonymous poster hash: 64329...62f

Jeg har fått verdivurdering, jeg venter på hans. Kan jeg kreve at vi selger ???? :-O

Bidraget er tatt gjennom NAV ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...