Gå til innhold

Tror dere vi får lån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer har fast jobb, 150 000 i egenkapital. Jeg er student og har ikke inntekt utover studielån. Har derimot arv på 500 000 der alt skal gå til EK. Tror dere vi får lån på 2,5 mill.?

Anonymous poster hash: 0d01a...061
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er 10% av 2,5 mill jo 250k var blir da 20% av 2,5mill jo 500k ergo eier dere da over 20% huset som gjør dere attraktive for banken så mest sannsynlig sier banken ja... men vet du hva, det beste er å høre med de selv, gratis tips fra meg til deg

Anonymous poster hash: 7bccd...581

Skrevet

Hva har samboeren din i årslønn og hvor mye har dere i lån nå?

Anonymous poster hash: 68e9e...d67
Skrevet

Hva har samboeren din i årslønn og hvor mye har dere i lån nå?

340.000 brutto. Vi har ikke lån nå.

Skrevet

Jeg alene hadde EK på 430.000 kr, lønn på 420.000 og fikk lån på 2 mill alene like før jul. Med god EK kommer dere langt :)

Anonymous poster hash: b93b0...6c1
Skrevet

Det kan jeg aldri tenke meg. Dere får låne 3 x årsinntekt. Da er dere bare rundt millionen. Med egenkapital er dere på 1,5-1,6.

Anonymous poster hash: 10b6a...2e4

Skrevet

Du har jo studielån. Det regnes med.

Anonymous poster hash: 34611...695

Skrevet

Nei da vil dere ikke få låne så mye. Han har under snittet i lønn og du jobber ikke noe ved siden av studiene.

Du har vel studielån? Har ikke han studielån? Har han utdannelse?

Skrevet

Vi har samlet inntekt på rundt 700.000 nå, og ett barn. Begge har studielån.

EK på 400.000. Fikk 1.000.000+ek i lån... De kunne vurdere å strekke seg til 1.1. Vi takket nei.

Anonymous poster hash: ee043...9d5

Skrevet

Hvorfor har ham så lav lønn da, jobber han ikke fullt?

Ditt studielån regnes med, det skal jo betales ned når studiene er over. Dere har ikke lån på bil?

Hvor mange barn dere har og alderen på dem teller ogsp med.

Jeg ville forhørt meg om startlån i kommunen først, og kanskje husbanken

Mulig banken vil gi dere lån om dere har et godt gjennomtenkt budsjett og kan vise til at dere har en nøktern livsstil uten overforbruk. Dere må nesten bare prøve

Anonymous poster hash: c22a0...f0d

Skrevet

Vi har samlet inntekt på rundt 700.000 nå, og ett barn. Begge har studielån.

EK på 400.000. Fikk 1.000.000+ek i lån... De kunne vurdere å strekke seg til 1.1. Vi takket nei.

Sjekket dere hos flere banker?

Synes det er merkelig med alle aleneforeldre med inntekt på 300-4500000 i inntekt som får både 2 og 3 mill i lån og dere ikke får.

Anonymous poster hash: bf558...cba

Skrevet

Synes det er merkelig med alle aleneforeldre med inntekt på 300-4500000 i inntekt som får både 2 og 3 mill i lån og dere ikke får.

Banken kan jo ha mange grunner til å nekte lån, tidlige mislighold, at du stadig overrekker konto og mangler kontroll, at du har dårlig økonomisk styring og slike ting.

Skrevet

Sjekket to banker. Skal i en tredje nå snart. De går ut i fra HELFO sine tall, og i følge disse har vi ikke betalingsevne til å betjene et større lån. Enda vi kan vise til hvor mye vi sitter igjen med.. De sier det selv, at det er blitt strengere det siste halvåret.

Lånet begynte på 2.000.000, men med to biler (som vi dessverre er avhengig av) og ett barn sank det til en million hos begge banker. Fantastisk.

Skrevet

Hvorfor har ham så lav lønn da, jobber han ikke fullt?

Ditt studielån regnes med, det skal jo betales ned når studiene er over. Dere har ikke lån på bil?

Hvor mange barn dere har og alderen på dem teller ogsp med.

Jeg ville forhørt meg om startlån i kommunen først, og kanskje husbanken

Mulig banken vil gi dere lån om dere har et godt gjennomtenkt budsjett og kan vise til at dere har en nøktern livsstil uten overforbruk. Dere må nesten bare prøve

Det er mange som har den lønnen selv om de har 100 % jobb altså

Anonymous poster hash: cd9a8...161

Skrevet

Det er mange som har den lønnen selv om de har 100 % jobb altså

Hva har det med saken å gjøre egentlig?

Skrevet

Det kan godt være. Men det kommer nok ann på hvilken bank du har. Jeh fikk 2 mil i lån med 50% og studier og 1 barn. Samboeren var uten jobb da. Hadde 500k i egenkapital

Skrevet

Hva har det med saken å gjøre egentlig?

Fordi hun tydeligvis ikke trodde det gikk an å ha den lønnen med 100% jobb

Skrevet

HI her. Beklager, bommet skikkelig. Skulle selvfølgelig stå netto og ikke brutto. Vi har ikke billån nei, ett barn. Han har nedbetalt sitt, jeg er kun i mitt første studieår.

Skrevet

HI her. Beklager, bommet skikkelig. Skulle selvfølgelig stå netto og ikke brutto. Vi har ikke billån nei, ett barn. Han har nedbetalt sitt, jeg er kun i mitt første studieår.

Du må aldri oppgi netto, det interessante er brutto. Skatten vil jo også endre seg når dere får et boliglån å trekke fra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...