Gå til innhold

Hvorfor er oljen så billig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Olje er nede i under $50 for tilfellet. Jeg husker når oljen kostet godt over $130. Hva er grunnen til at oljen har stupt så voldsomt? Vil prisen rette seg opp igjen? Bare lurer.

Anonymous poster hash: 3e71e...bb5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Olje er nede i under $50 for tilfellet. Jeg husker når oljen kostet godt over $130. Hva er grunnen til at oljen har stupt så voldsomt? Vil prisen rette seg opp igjen? Bare lurer.

Saudi-Arabia kan hente opp oljen til en veldig lav pris og likevel gjøre profitt. OPEC produsere mye mer enn etterspørselen og på den måten håpet de nok å kunne kverke amerikanske oljesand/oljeskiferproduksjon fordi den er mye dyrere. Det har bare ikke fungert og nå er det vanskelig å skru tilbake veldig raskt.

Jeg er overbevist at om 20 år er olje og gass en saga blott, når man endelig finner en metode å lagre energi generert fra sol og vind slipper vi å brenne opp dritten.

Anonymous poster hash: ed3f6...9c7

Skrevet

Saudi-Arabia kan hente opp oljen til en veldig lav pris og likevel gjøre profitt. OPEC produsere mye mer enn etterspørselen og på den måten håpet de nok å kunne kverke amerikanske oljesand/oljeskiferproduksjon fordi den er mye dyrere. Det har bare ikke fungert og nå er det vanskelig å skru tilbake veldig raskt.

Jeg er overbevist at om 20 år er olje og gass en saga blott, når man endelig finner en metode å lagre energi generert fra sol og vind slipper vi å brenne opp dritten.

Anonymous poster hash: ed3f6...9c7

Dekk, plastikk, isolasjon, er du i det hele tatt klar over hvor mye materiale som er laget av olje?

I tillegg er det ikke nubbsjanse for at skipene går tilbake til vedfyring med det første.

Men uansett, det er for å forhindre at USA går igang med den oljeskiferen sin altså? Okie. Og det vil ikke stoppe med det første? Åååh. :(

Det betyr at oljeprisene vil være stabilt lave en god stund til altså. 

Skrevet

Oljeprisene er lave fordi etterspørselen er lavere enn tilbudet.

Anonymous poster hash: 5e0b3...21f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...