Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #1 Skrevet 9. mars 2017 Olje er nede i under $50 for tilfellet. Jeg husker når oljen kostet godt over $130. Hva er grunnen til at oljen har stupt så voldsomt? Vil prisen rette seg opp igjen? Bare lurer. Anonymous poster hash: 3e71e...bb5
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #2 Skrevet 9. mars 2017 Olje er nede i under $50 for tilfellet. Jeg husker når oljen kostet godt over $130. Hva er grunnen til at oljen har stupt så voldsomt? Vil prisen rette seg opp igjen? Bare lurer. Anonymous poster hash: 3e71e...bb5 Saudi-Arabia kan hente opp oljen til en veldig lav pris og likevel gjøre profitt. OPEC produsere mye mer enn etterspørselen og på den måten håpet de nok å kunne kverke amerikanske oljesand/oljeskiferproduksjon fordi den er mye dyrere. Det har bare ikke fungert og nå er det vanskelig å skru tilbake veldig raskt. Jeg er overbevist at om 20 år er olje og gass en saga blott, når man endelig finner en metode å lagre energi generert fra sol og vind slipper vi å brenne opp dritten. Anonymous poster hash: ed3f6...9c7
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #3 Skrevet 9. mars 2017 Saudi-Arabia kan hente opp oljen til en veldig lav pris og likevel gjøre profitt. OPEC produsere mye mer enn etterspørselen og på den måten håpet de nok å kunne kverke amerikanske oljesand/oljeskiferproduksjon fordi den er mye dyrere. Det har bare ikke fungert og nå er det vanskelig å skru tilbake veldig raskt. Jeg er overbevist at om 20 år er olje og gass en saga blott, når man endelig finner en metode å lagre energi generert fra sol og vind slipper vi å brenne opp dritten. Anonymous poster hash: ed3f6...9c7 Dekk, plastikk, isolasjon, er du i det hele tatt klar over hvor mye materiale som er laget av olje? I tillegg er det ikke nubbsjanse for at skipene går tilbake til vedfyring med det første. Men uansett, det er for å forhindre at USA går igang med den oljeskiferen sin altså? Okie. Og det vil ikke stoppe med det første? Åååh. Det betyr at oljeprisene vil være stabilt lave en god stund til altså. Anonymous poster hash: 3e71e...bb5
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #4 Skrevet 9. mars 2017 Oljeprisene er lave fordi etterspørselen er lavere enn tilbudet. Anonymous poster hash: 5e0b3...21f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå