Gå til innhold

Velferdspermisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har visstnok brukt opp retten til velferdspermisjon. Etter regler kan det visst brukes 12 ganger pr år.

Jeg har vært i 4 begravelser, 3 dager med innkjøring i barnehage og resten måtte jeg reise hjem pga barnehagen ringte når ungen var dårlig.

Men hvor lang tid tar det før man kan få godkjent velferdspermisjon med lønn igjen?

Noen som vet?

Anonymous poster hash: 7be2c...fe8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med du ikke har vært borte så mye i 2017 da da har de sikker de siste 12 mnd.

Da må du se på hvilke datoer du har vært borte og når du igjen har frigjort noen dager.

Det er uansett opp til arbeidsgiver om du får innvilget fri i form av velferdspermisjon. Og om ungen er syk skal du bruke at sykt banr dager og ikke velferdspermisjonen.

Her jeg jobber er det opp til 10 dager i året.

Anonymous poster hash: c8b7c...fee
Skrevet

Når barnehagen ringer og du må hente pga sykdom er det ikke velferdspermisjon med sykt-barn-dager du bruker, arbeidsgiver kan ikke slå sammen disse...

Anonymous poster hash: 04376...259
Skrevet

Som de andre sier så er det "omsorg" som slår inn når barna er syke, ikke "velferd".

Hos oss gjelder forresten både omsorg og velferd pr kalenderår, mens egenmeldingsdager regnes pr 12 måneder. Jeg jobber i staten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...