Gå til innhold

Holde "normal" døgnrytme selv om man sover dårlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har perioder jeg sover dårlig. Ofte er grunnen at minstejenta vekker meg og så får jeg ikke sove igjen på lang tid og så holder jeg på det mønsteret de nettene hun ikke våkner også. I tillegg snorker mannen så jeg må stå opp og legge meg på gjesterommet for å få sove igjen.

I disse periodene ber jeg ofte mannen om å stå opp med barna selv om jeg har seinvakt eller fri. Har jeg tidligvakt går jeg på jobb før de våkner. I dag mente han at jeg måtte jo stå opp for å holde en normal døgnrytme. Jeg legger meg flere timer før han, står som oftest opp 6.30, men det er utrolig deilig å få sove lenge når jeg sover så dårlig om natta. Det har jo ingenting med døgnrytme å gjøre at jeg våkner om natta!

Eller har jeg ikke peiling på søvn og han har rett?

Anonymous poster hash: e0c32...750

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo helt an på hvordan du føler deg. Synes du det går bra, så går det vel bra.

Men jeg er som mannen din sier; hvis jeg sover dårlig så kan jeg ikke prøve å ta igjen søvnen på odde tidspunkt, for da fører det bare til at jeg ikke får sove igjen på de tidspunktene jeg vanligvis bør sove. Kommer inn i dårlige søvnvaner raskt og blir mer sliten.

Mannen min kan fint sove middagslur etter en natt dårlig søvn men allikevel sove godt igjen samme kveld/natt. 

Anonymous poster hash: bb0b6...1ec
Skrevet

Jeg syns ikke det går bra, er derdo

Anonymous poster hash: b10d5...0f5

Skrevet

Jeg syns ikke det går bra, er derdo

Er derfor jeg ber han stå opp. I dag begynte han å argumentere med meg og det var argumentet. Skal på seinvakt og tidlig i morgen så vet det blir lite søvn i natt også, derfor ville jeg sove lenger. Kjenner på søvnmangelen for tiden

Skrevet

For meg er det best å "ta igjen" tapt søvn på morgenen. Skal jeg stå opp dødstrøtt, holde ut et par timer/halve dagen og så sove litt, blir jeg helt zombie etterpå. Da må det evt være en mikrodupp på max 15 min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...