Gå til innhold

Celleforandringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har fått påvist alvorlige celleforandringer: Hva skjedde etter at dere fikk beskjeden? Og hvor raskt fikk dere behandling, hva slags behandling

Anonymous poster hash: 0836a...2a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først vevsprøve (det har du kanskje allerede tatt), så laserkonisering.

Så ble vevet som ble fjernet ved laserkoniseringen sendt inn til Radiumshospitalet for undersøkelse.

Deretter fikk jeg svar etter 4 uker - ringte selv, da jeg ikke hørte noe - om at jeg skulle ha nye celleprøver hver 3. måned for kontroll, men at de trodde de hadde fjernet det nødvendige.

Etter 1 år ble det kontroll hver 6. måned, og etter 3 år én gang i året.

Det har heldigvis vært normale prøver siden. 

Anonymous poster hash: 549bb...e2d
Skrevet

Først vevsprøve (det har du kanskje allerede tatt), så laserkonisering.

Så ble vevet som ble fjernet ved laserkoniseringen sendt inn til Radiumshospitalet for undersøkelse.

Deretter fikk jeg svar etter 4 uker - ringte selv, da jeg ikke hørte noe - om at jeg skulle ha nye celleprøver hver 3. måned for kontroll, men at de trodde de hadde fjernet det nødvendige.

Etter 1 år ble det kontroll hver 6. måned, og etter 3 år én gang i året.

Det har heldigvis vært normale prøver siden. 

Jeg fikk laserkoniseringen 1 1/2 måned etter vevsprøven.

Skrevet

Etter påvist alvorlig celleforandring fikk jeg time ca en uke etter. Dette fordi jeg spurte om jeg kunne få en avbestilt time hvis det dukket opp. Kunne stille når som helst.

Var da inn og tok av en liten bit av livmorhalsen(?). Det er det som har gjort minst vondt av alt jeg har gjort "der nede". Fikk god bedøvelse. Var litt ømt i en dag eller to etterpå og blødde i noen dager. Etter ca 6 uker hadde det grodd fint og alt var som før.

Det verste var da jeg gikk å ventet på svar om de hadde klart å fjerne alt. Heldigvis positivt resultat. Nå tar jeg celleprøve og UL en gang i året.

Anonymous poster hash: 7d8bd...f14

Skrevet

Etter påvist alvorlig celleforandring fikk jeg time ca en uke etter. Dette fordi jeg spurte om jeg kunne få en avbestilt time hvis det dukket opp. Kunne stille når som helst.

Var da inn og tok av en liten bit av livmorhalsen(?). Det er det som har gjort minst vondt av alt jeg har gjort "der nede". Fikk god bedøvelse. Var litt ømt i en dag eller to etterpå og blødde i noen dager. Etter ca 6 uker hadde det grodd fint og alt var som før.

Det verste var da jeg gikk å ventet på svar om de hadde klart å fjerne alt. Heldigvis positivt resultat. Nå tar jeg celleprøve og UL en gang i året.

Anonymous poster hash: 7d8bd...f14

Hvorfor tar du UL en gang i året? UL av eggstokker?

Anonymous poster hash: f6fc7...db7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...