Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #1 Skrevet 8. mars 2017 Vi har to fantastiske gutter, der yngste er bare noen mnd gammel. Vi har tidligere blitt enige om å få totalt 3 barn, og det er foreløpig alt for tidlig å planlegge neste. Men nå sier samboer til meg at han ikke tør å få en tredje i tilfelle det blir jente!!!? Og han sier han vil sterilisere seg fordi han faktisk er redd for at nr 3 skal bli en jente! Det virker ikke som tull, så jeg lurer nå på hva jeg kan gjøre for å få han til å ikke være redd for det? Det er ikke travelt, vi hadde blitt enige om å ha minst 3 år mellom nr 2 og nr 3... men nå ser det ut til at nr 2 er den siste.. Anonymous poster hash: 94584...326
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #2 Skrevet 8. mars 2017 Og hvorfor er han liksom redd for å få en jente? Dette høres ut som en idiotisk unnskyldning, at han ikke tør fortelle deg at han ikke vil ha mer enn to barn, selv om dere er blitt enige om tre. Og om han er redd han ikke vet hvordan han skal behandle en jente, da bør han kanskje få profesjonell for sin prestasjonsangst? Anonymous poster hash: b6a66...3ff
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #3 Skrevet 8. mars 2017 Han sier det er tenårene han frykter, tror ikke han kommer til å takle en premenstruell, hormonell tenåringsjente, sier han har hørt så mange skrekkhistorier av andre jente-mødre på jobben... han har fått mange tilbakemeldinger om at han er heldig som har fått to gutter for de er lettere å håndtere når de blir tenåringer... Hi Anonymous poster hash: 94584...326
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #4 Skrevet 8. mars 2017 Han sier det er tenårene han frykter, tror ikke han kommer til å takle en premenstruell, hormonell tenåringsjente, sier han har hørt så mange skrekkhistorier av andre jente-mødre på jobben... han har fått mange tilbakemeldinger om at han er heldig som har fått to gutter for de er lettere å håndtere når de blir tenåringer... Hi Anonymous poster hash: 94584...326 Jaja, da lar han seg skremme lett og lar seg styre av andres angst. Jeg har venner som har hatt gutter som er vanskeligere enn jentene deres i tenårene, så det er ingen selvfølge at det blir slik eller slik. Høres likevel ut som unnskyldning han bruker fordi han ikke ønsker seg flere barn, synes jeg. Anonymous poster hash: b6a66...3ff
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #5 Skrevet 8. mars 2017 Jaja, da lar han seg skremme lett og lar seg styre av andres angst. Jeg har venner som har hatt gutter som er vanskeligere enn jentene deres i tenårene, så det er ingen selvfølge at det blir slik eller slik. Høres likevel ut som unnskyldning han bruker fordi han ikke ønsker seg flere barn, synes jeg. Anonymous poster hash: b6a66...3ff Ja, det er nok bare dårlig unnskyldning... 😔 får håpe det bare er en fase, han hadde kanskje glemt hvordan babyperioden var.. jeg får la temaet ligge noen år så kanskje han har endret seg til da. Hi Anonymous poster hash: 94584...326
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #6 Skrevet 8. mars 2017 Ja, det er nok bare dårlig unnskyldning... får håpe det bare er en fase, han hadde kanskje glemt hvordan babyperioden var.. jeg får la temaet ligge noen år så kanskje han har endret seg til da. Hi Anonymous poster hash: 94584...326 Sikkert lurt å la deg ligge litt. Får bare håpe at han ikke steriliserer seg i mellomtiden, da. Altså, det er bra han steriliserer seg om han er helt sikker på at han ikke vil ha flere barn, da tar han faktisk ansvar. Men det er jo likevel en utfordring for forholdet om han går bort fra en så viktig ting som dere har avtalt tidligere, selv om han selvfølgelig ikke kunne vite hvordan det var å ha barn før dere fikk barn. Om dere har veldig forskjellige følelser rundt dette så er jo begges følelser viktige, og da må dere finne en løsning. Blir det en konflikt mellom dere, søk hjelp istedenfor å krangle. Håper dere blir enige Anonymous poster hash: b6a66...3ff
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #7 Skrevet 8. mars 2017 Han sier det er tenårene han frykter, tror ikke han kommer til å takle en premenstruell, hormonell tenåringsjente, sier han har hørt så mange skrekkhistorier av andre jente-mødre på jobben... han har fått mange tilbakemeldinger om at han er heldig som har fått to gutter for de er lettere å håndtere når de blir tenåringer... Hi Anonymous poster hash: 94584...326 Åh hjelpes ❤ Jeg vet ikke hva jeg skal si. Anonymous poster hash: adae7...df5
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #8 Skrevet 8. mars 2017 Hmm jeg var en ordentlig jente som jobbet deltid i butikk plikt oppfyllende og relativt skole flink, forsov meg aldri, dro meget sjeldent på fest og hadde en aktiv hobby. Min mann derimot kjørte moped (trimmet) frahan var 16, involvert i en alvorlig ulykke som 16 åring, kjørte bil uten lappen før fyllt 18, fylle kjørte i tillegg og sittet to ganger i fengsel før fyllt 20... Vet ikke helt hvilken jeg hadde valgt jeg 🙄 Må legges til at når jeg ble kjent med min mann haddde han flott jobb og utdannelse og har forandret seg totalt siden da. Og er nå en flott familie far med tre barn. Anonymous poster hash: 4f979...482
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #9 Skrevet 8. mars 2017 Hvis han vil bruke slike kjønnsstereotype, elendige argumenter. Så kan du fortelle ham at da blir det en mindre svigerdatter å forholde seg til. Morfar får som regel se barnebarn mye oftere enn farfar, og at eldre og syke foreldre får langt mer hjelp fra døtre enn fra sønner. Anonymous poster hash: e2c06...0f9
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #10 Skrevet 8. mars 2017 Han sier det er tenårene han frykter, tror ikke han kommer til å takle en premenstruell, hormonell tenåringsjente, sier han har hørt så mange skrekkhistorier av andre jente-mødre på jobben... han har fått mange tilbakemeldinger om at han er heldig som har fått to gutter for de er lettere å håndtere når de blir tenåringer... Hi Anonymous poster hash: 94584...326 Det syns jeg bare var helt utrolig slemt og sexistisk av ham. For en dritt. Anonymous poster hash: 24674...9a2
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #11 Skrevet 9. mars 2017 Stakkars mannen min da.. vi har snart 3 jenter 🙈 Anonymous poster hash: 05d9e...d7f
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #12 Skrevet 9. mars 2017 Stakkars mannen min da.. vi har snart 3 jenter 🙈 Anonymous poster hash: 05d9e...d7f
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #13 Skrevet 9. mars 2017 Herregud for en drittmann. Hadde min mann hatt slike forkastelige holdninger hadde jeg lett kvittet meg med han! Anonymous poster hash: 8c072...f77
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #14 Skrevet 9. mars 2017 Hvorfor er han en drittmann fordi han ikke ønsker seg en datter? Har da vært plenty av tråder her inne om damer som er livredde for at barnet i magen skal være gutt, ev damer som griner sine bitre tårer fordi UL viste at de er gravide med gutt. Disse har i hovedsak blitt møtt med forståelse og oppmuntring. Er det verre å ikke ønske seg jente enn å ikke ønske seg gutt? Anonymous poster hash: 5e34c...1d2
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #15 Skrevet 9. mars 2017 Tja selvfølgelig er det lett å ha gutter. Det erjo bare og se på selvmords forekomster og krim logger det. Der topper jo jentene.( not) Anonymous poster hash: 7626c...4b1
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #16 Skrevet 9. mars 2017 Tja selvfølgelig er det lett å ha gutter. Det erjo bare og se på selvmords forekomster og krim logger det. Der topper jo jentene.( not) Anonymous poster hash: 7626c...4b1 Synes du det blir bedre av at du vrir det til at det er skikkelig dritt å ha gutter?Da gjør du jo nøyaktig det samme som his mann. Anonymous poster hash: 5e34c...1d2
Mamma til 2 søte Skrevet 9. mars 2017 #17 Skrevet 9. mars 2017 Jeg tolker det som at han rett og slett ikke vil ha flere barn. Og ikke tør og si at han har ombestemt seg. Ingen er vel så trangsynt og mener sånt seriøst. Om ønsket hans for gutt istedetfor jente som 3. barn er så sterkt, tror jeg han har det best uten...
Superdolly Skrevet 9. mars 2017 #18 Skrevet 9. mars 2017 Jeg tolker det som at han rett og slett ikke vil ha flere barn. Og ikke tør og si at han har ombestemt seg. Ingen er vel så trangsynt og mener sånt seriøst. Om ønsket hans for gutt istedetfor jente som 3. barn er så sterkt, tror jeg han har det best uten... Jeg tolket det også slik. Han vil ikke ha flere barn likevel, og i stedet for å innrømme at han vil gå fra avtalen så kommer han opp med en idiotisk unnskyldning.
Twintipp og himmelblå Skrevet 9. mars 2017 #19 Skrevet 9. mars 2017 Tja selvfølgelig er det lett å ha gutter. Det erjo bare og se på selvmords forekomster og krim logger det. Der topper jo jentene.( not) Anonymous poster hash: 7626c...4b1 Bare til opplysning, det er ikke færre jenter/kvinner som forsøker å begå selvmord enn menn. Menn bruker bare mer drastiske metoder enn kvinner, og er derfor vanskeligere å "redde".
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #20 Skrevet 9. mars 2017 Hvordan tenårene blir med ungene kommer an på barnets personlighet, oppdragelsen og forholdet du har til dem og ikke minst hva slags miljø de har rundt seg på skolen og fritiden. Hilsen mamma til to tenåringen som har veldig forskjellig tenårings og pubertetstid selv om de er samme kjønn, de har veldig forskjellig personlighet og veldig forskjellig klassemiljø. Anonymous poster hash: ed013...723
LillePunk Skrevet 9. mars 2017 #21 Skrevet 9. mars 2017 Her var mannen redd for å få en gutt 😂 Håper det ordner seg. Det blir jo ikke som å plutselig få en tenåring. Det er barnet deres som dere har fulgt opp i alle år. Det er utfordringer med både gutter og jenter og alt imellom..
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #22 Skrevet 9. mars 2017 Redd for jente... Han har store problemer altså! Anonymous poster hash: 73f66...87f
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #23 Skrevet 9. mars 2017 Det er kanskje alt for tidlig til å tenke på tredjemann. Det kan skje at han håpet på jente andre gangen og ble litt lei seg for at det ble gutt. Til syvende og sist synes han det blir alt for mange forhåpninger tredje gangen. Mannen min sa klart nei i flere år. Etter 5 år sa han seg enig å prøve på tredjemann og jeg vet han ønsket seg jente denne gangen. Selv om han aldri sa noe,likevel jeg ser at han er litt lei seg for at det ble gutt tredje gangen også. Han elsker tredjemann,gjør alt mulig med han,men jeg ser at han mangler ei jente å skjemme bort. Kanskje mannen din ønsker ei jente men er ikke sikker om han klarer det. Anonymous poster hash: 8222d...651
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #24 Skrevet 9. mars 2017 Bare til opplysning, det er ikke færre jenter/kvinner som forsøker å begå selvmord enn menn. Menn bruker bare mer drastiske metoder enn kvinner, og er derfor vanskeligere å "redde". Tullprat. Menn har rundt 3 ganger høyere risiko for selvmord enn kvinner.https://www.med.uio.no/klinmed/forskning/sentre/nssf/kunnskapsressurser/statistikk-selvmord/statistikk-2015/kjonn-og-alder_utvalgte-ar.pdf Anonymous poster hash: 38a9f...6fe
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #25 Skrevet 9. mars 2017 Virker som ei snål unnskyldning mannen din har sol bunner at han ikke vil ha flere barn Anonymous poster hash: e6231...ed0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå