Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #1 Skrevet 8. mars 2017 Jeg er student, men samtidig full arbeidssøker. Jeg faller mellom to stoler i arbeidsmarkedet pga jeg er for kvalifisert til de ufaglærte jobbene, men samtidig mangler jeg litt for å gjøre ferdig utdanningen min. Jeg søker på ALT av jobber og har gjort det lenge nå. Jeg er så lei av å aldri ha ei krone. Nå ligger jeg etter med flere regninger og det bare baller på seg. Alt mtp barn, hus og hjem blir så klart betalt, det jeg ikke har råd til er "personlige" utgifter. Klærne mine rakner, jeg har kun et antrekk som er respektabelt til bruk ved f.eks intervju. Jeg har slitt med store smerter over tid, men ikke penger til å dra til legen. Man får jo faktura, men jeg har ikke ei krone å betale den med. Jeg skulle ha vært hos tannlegen fordi jeg har en tann som må trekkes + to tenner som snart faller ut. Får ikke noe jobb uten tenner... men ikke råd til tannlege uten jobb. Skulle ha hatt en synsundersøkelse pga jeg har feil styrker på brillene, men har hverken råd til det eller nye briller. Nå har et nært familiemedlem blitt syk, men jeg har ikke penger til å reise før det er for sent og heller ikke til begravelsen. JEG ER SÅ LEI. Vil bare ha en jobb... Fra og med neste måned mangler jeg til og med nok til å dekke de faste utgiftene, og jeg vet ikke hvordan jeg skal overleve sommeren en gang. Jeg vet at ingen her kan gjøre noe med min situasjon, men har noen vært i samme båt? Kommer det til å ordne seg? Akkurat nå ser jeg så mørkt på alt, føles bare ut som jeg er dømt til å leve i fattigdom og må forske min egen helse. Anonymous poster hash: 8d799...d71
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #2 Skrevet 8. mars 2017 Be om nødhjelp fra Nav! Anonymous poster hash: f9852...943
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #3 Skrevet 8. mars 2017 Bostøtte? Sosialstønad? Høyere bidrag fra barnets far? Vikarjobb i skole, barnehage, sykehjem eller bolig for mennesker med ulike utfordringer er ofte enkelt å få for det er alltid et behov der. Er det et sted å begynne? Anonymous poster hash: ef207...0da
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #4 Skrevet 8. mars 2017 Studentsamskipnader har ofte sosiale helseordninger for studenter, der kan man ofte få deler av lege-, tannlege- eller andre behandlingsutfifter sponset eller dekket. Sjekk om det finnes slike ordninger der du studerer. Sykehjem har ofte bruk for vikarer, så se om du kan få noen kvelds- eller helgevakter der, da får du jo også kvelds- og helgetillegg. Vet hvordan du har det. Har det likedan, men jeg er for syk til å jobbe og ingen mulighet til å spe på inntekten og ikke eier jeg noe jeg kan selge. Har du eget hus eller leilighet er du jo i en bra situasjon, snakk med banken om å bare betale avdrag. Har du altfor høye utgifter til å bo, vurder å selge og heller leie inntil du kommer deg i jobb etter studiene. Sjekk også om du har rett til bostøtte. Det er forferdelig stress å leve sånn, men trøst deg med at for deg er dette forbigående inntil du er ferdig utdannet og får deg jobb. Anonymous poster hash: 50928...cc1
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #5 Skrevet 8. mars 2017 Åssen str bruker du i klær? Anonymous poster hash: bd187...0e7
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #6 Skrevet 9. mars 2017 Sykehjem trenger ofte ekstravakter. Hva med barnehage? Melde deg inn i ett vikarbyrå? Lærervikar? Anonymous poster hash: 7f7bf...cea
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #7 Skrevet 10. mars 2017 det er noe du velger selv Anonymous poster hash: d49fe...395
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #8 Skrevet 10. mars 2017 sosialhjelpenten har du rett på stønad, eller så bruker du feil.du vil få hjelp med enten det ene eller det andre, sannsynligvis begge deler. det kan være litt ok å få hjelp til prioriteringer, og positiv oppbacking om at ting ikke er så ille og at det løser seg. søk om supplerende stønad til livsopphold. hilsen nav ansatt. Anonymous poster hash: b2be6...6c1
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #9 Skrevet 10. mars 2017 Du må søke om sosialhjelp. Der kan du og søke om hjelp til tannlege. Anonymous poster hash: 4f613...400
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #10 Skrevet 10. mars 2017 Hvor bor du? Hvilken klesstr. Bruker du og barna dine? Jeg vil gjerne hjelpe:) Anonymous poster hash: a4eea...dc0
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #11 Skrevet 10. mars 2017 Det blir ofte slik når man velger å få barn før utdannelse. Er det en mulighet for at far har ungen mens du får deg utdannelse og jobb? Anonymous poster hash: 8020f...522
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #12 Skrevet 10. mars 2017 det er noe du velger selv Anonymous poster hash: d49fe...395 Hva mener du med at hun har valgt det selv??? Anonymous poster hash: 0d914...3a3
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #13 Skrevet 10. mars 2017 Hva mener du med at hun har valgt det selv??? Anonymous poster hash: 0d914...3a3 Glem det, jeg som koblet litt feil Anonymous poster hash: 0d914...3a3
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #14 Skrevet 10. mars 2017 Hva mener du med at hun har valgt det selv??? Anonymous poster hash: 0d914...3a3 Det var ingen andre enn hun som valgte å få barn uten utdannelse og jobb. Så det valgte hun helt selv. Anonymous poster hash: 8020f...522
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #15 Skrevet 10. mars 2017 Det var ingen andre enn hun som valgte å få barn uten utdannelse og jobb. Så det valgte hun helt selv. Anonymous poster hash: 8020f...522 Jeg vet, derfor jeg sa hun skulle glemme spørsmålet. Jeg tenkte meg ikke om når jeg spurte Anonymous poster hash: 0d914...3a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå