Gå til innhold

Jobbdilemma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på utkikk etter ny og en mer relevant jobb. Vært på to jobbintervjuer og turte ikke helt å håpe på at jeg skulle nå opp med mange andre søkere. Men nå har det motsatte skjedd og har fått tilbud om jobb begge steder.

Hva velger jeg? Hva ville dere vektlagt?

Jobb 1:

- Bare 1 års vikariat men med mulighet for forlengelse

-Nær hjemme og derfor kort reisevei ( har små barn i bhg og skole)

- Bra arbeidsmiljø og en brukergruppe jeg tror jeg vil trives med å jobbe med

Jobb 2

- Fast stilling

- Litt høyere lønn enn jobb 1

- Lengre reisevei ( 20-30 min ekstra hver vei)

- Mer usikker på om jeg vil trives optimalt med brukergruppa og arbeidsmiljø

Anonymous poster hash: c5c9a...1e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobb 2 uten tvil

Anonymous poster hash: aed82...c93

Skrevet

Jobb 2

Anonymous poster hash: 6f7e4...183

Skrevet

Jeg hadde valgt 2. Syns opptil 30 minutter er innenfor med reisevei og fast stilling veier tung, samt høyere lønn.

Anonymous poster hash: 178ec...e60

Skrevet

Ingen tror jeg. Så mye reisetid vil spise opp tid med barn. Og vikariat er ikke å anbefale hvis du har fast stilling nå

Anonymous poster hash: 5c7c2...257

Skrevet

Jobb 1 såfremt du har god helse og ikke skal ha flere barn med det første.

Anonymous poster hash: efcf3...ca8

Skrevet

Nr 1

Kort vei, jobb du har lyst på/ trur du vil trives i. Og om 1 år har du evt. ny sjanse til å finne noke nytt

Skrevet

Ingen tror jeg. Så mye reisetid vil spise opp tid med barn. Og vikariat er ikke å anbefale hvis du har fast stilling nå

Anonymous poster hash: 5c7c2...257

Så mye reisetid? En halvtime hver vei er da ingenting! Ville valgt jobb 2, tror jeg, men det er meg, jeg orker ikke tanken på vikariat.

Anonymous poster hash: 36436...2b2

Skrevet

Takk for svar! Litt splittet ser jeg, akkurat som meg. Magefølelsen sier at jeg vil trives best i jobb 1 i forhold til brukergruppe og reisevei er et stort pluss ( ca 15 min hjemmefra )

Men fornuften sier at det er dumt å takke nei til fast stilling men som sagt mer usikker iforhold til trivsel med brukergruppe og reiseveien ( som altså er oppimot 30 min lengre altså 45 min hjemmefra til jobb)

Helsen er forøvrig bra og ingen flere barn er planlagt 👍 Tar gjerne imot flere svar og begrunnelser, kjenner det er godt med litt innspill!

Anonymous poster hash: c5c9a...1e5

Skrevet

Du må jo selvfølgelig bruke jobb 2 til å presse opp lønna i jobb 1. Hadde tatt den jeg hadde mest lyst på!

Skrevet

Det eneste jobb 2 virkelig har som et stort pluss, er at det er fast stilling. Ellers betyr trivsel veldig mye mer enn en bitteliten lønnsforskjell for meg (så sant det ikke er snakk om mye penger, da), og 45 minutters reisevei hver vei hver dag hadde vært fullstendig uaktuelt for min del, med små barn i barnehage og etter hvert skole. Da ville jeg heller jobbet der jeg hadde god magefølelse på at jeg kom til å trives, og hadde kort vei hjem.

Så da er spørsmålet: Hvor viktig er det med fast stilling? Og hvor stor sjanse er det for at den andre blir fast på sikt? Det ville jeg funnet ut av!

Skrevet

Helt klart jobb 1. Men husk at du er i en gunstig situasjon for lønnsforhandlinger her!!

Anonymous poster hash: 48596...b7f

Skrevet

En viktig faktor er hvordan jobbmarkedet er i ditt fagfelt i ditt område, og hvor krise det evt er for dere om du ikke har jobb om et år.

Hvis utsiktene for ny jobb er gode, og det ikke er krise å evt være arbeidsledig ei stund, ville jeg gått for jobb nr 1.

Hvis ikke er det eneste fornuftige jobb nr2.

Anonymous poster hash: cac8c...3b6

Skrevet

Da ville jeg vurdert utifra hvor viktig det er med fast stilling.

Har selv 50 minutters reisevei til jobb med barn i både bhg og skole, syns det er alt for mye.

Anonymous poster hash: 178ec...e60

Skrevet

Nr 1 hadde nok jeg valgt tror jeg selv om jeg ser at det er et vanskelig valg..

Skrevet

I mot yrke hadde jeg gått for nr 1 fordi jeg vet at jeg mrd stor sannsynlighet ville funnet meg en annen jobb om 1 år. I andre bransjer hvor det er vanskelig å finne jobb, ville jeg antagelig tenkt jobb nr 2.

Anonymous poster hash: 247f5...804

Skrevet

Jeg ville valgt fast jobb og 45 min en vei er allerede 15 min kortere enn jeg har nå ( jeg har en time hver vei)

Anonymous poster hash: 8b4b9...a9d
Skrevet

Da er valget tatt og det ble jobb 2. Når jeg fikk fullstendig tilbud var lønnsforskjellen så stor at det gjorde valget lettere. Nå satser jeg bare på at reiseveien blir overkommelig og at jeg vil trives i jobben :) takk for svar og egne erfaringer 

Anonymkode: de48f...be5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...