Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #1 Skrevet 8. mars 2017 Vi har fått ti kroner dagen i skattelette av de blåblå! https://www.dagbladet.no/nyheter/folk-flest-har-fatt-ti-kroner-dagen-i-skattelettelser/67378712 Føler du deg takknemlig over den rikedom de blåblå har øst ut over oss vanlige folk? Takket være den skattelette de rikeste har fått har de nå skapt så mange jobber at arbeidsledigheten aldri har vært lavere. Anonymous poster hash: 17acd...635
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #2 Skrevet 8. mars 2017 Har aldri ønsket noen skattelette jeg. Skjønner ikke dette maset fra de blå om skattelette, for meg er det mye viktigere at skattepengene brukes fornuftig. Jeg skal med glede betale min skatt til et velfungerende samfunn. Anonymous poster hash: 5fb08...9bc
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #3 Skrevet 8. mars 2017 Har aldri ønsket noen skattelette jeg. Skjønner ikke dette maset fra de blå om skattelette, for meg er det mye viktigere at skattepengene brukes fornuftig. Jeg skal med glede betale min skatt til et velfungerende samfunn. Anonymous poster hash: 5fb08...9bc Fint det, men du tok ikke ironien? Anonymous poster hash: 3bf90...ec9
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #4 Skrevet 8. mars 2017 For noen er 3650 kroner ekstra i året å rutte med nok til at man kanskje får noen bekymringer mindre. Anonymous poster hash: 01974...c83
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #5 Skrevet 8. mars 2017 Og de rike har fått 1600 dagen... Skal du først lage en tråd med politisk budskap så bør du i hvert fall ha sjekket påståandene dine litt bedre - og ikke komme med direkte feil! 1. Det er skapt få nye jobber i Ernas regjeringstid ift. i perioden Jens Stoltenberg var statsminister. Det ble skapt fem ganger flere arbeidsplasser under den forrige regjeringen enn det som er skapt under Erna og co. På toppen av dette er 76 % av alle nye arbeidsplasser under Erna og co. kommet innen det offentlige - stikk i strid med de blås hensikter og lovnader før forrige valg og det de fremdeles preker. 2. Å påstå at arbeidsledigheten aldri har vært lavere er bare så latterlig og historieløst og feil at det er bare å le av. Hvordan greide du forresten å komme med de påstandene dine (som dessuten er helt feil!!!) ut fra den artikkelen du linker til? Er absolutt ingenting i artikkelen din som sier noe om den konklusjonen du så inderlig feilaktig har trukket ut fra det. Tenker du skal være veldig glad for at du valgte å starte denne tråden anonymt... Før valget til høsten - vær så snill å sette deg litt mer inn i det de blåblå FAKTISK gjør, ikke bare det du selv velger å tro de gjør. Det er nemlig milevis mellom de to... Anonymous poster hash: 32e48...a44
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #6 Skrevet 8. mars 2017 Fint det, men du tok ikke ironien? Anonymous poster hash: 3bf90...ec9 Hadde HI gitt seg etter første påstand og link kunne det bli sett på som ironi. Men resten er jo bare komplett feilaktige påstander, og om det er ment å være ironi så har hun feilet totalt med den siste setningen sin. Anonymous poster hash: 32e48...a44
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #7 Skrevet 8. mars 2017 Bryr meg ikke noe særlig om skattelette, men synes de blåblå har gjort en god jobb på mange områder. Mindretallsregjering har gjort det relativt vanskelig, men alt i alt er jeg ganske fornøyd. Mye kunne vært bedre, men jeg synes de har vært effektive og fått gjort mye. Anonymous poster hash: b291e...fec
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #8 Skrevet 8. mars 2017 Hadde HI gitt seg etter første påstand og link kunne det bli sett på som ironi. Men resten er jo bare komplett feilaktige påstander, og om det er ment å være ironi så har hun feilet totalt med den siste setningen sin. Anonymous poster hash: 32e48...a44 Uenig, hele innlegget til HI oste av ironi. Hun latterliggjorde argumentene de blåblå bruker for å forsvare politikken sin. Anonymous poster hash: d8fc5...0d7
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #9 Skrevet 8. mars 2017 Hadde HI gitt seg etter første påstand og link kunne det bli sett på som ironi. Men resten er jo bare komplett feilaktige påstander, og om det er ment å være ironi så har hun feilet totalt med den siste setningen sin. Anonymous poster hash: 32e48...a44 For enhver på vestlandet fremstår nettopp den siste setningen som særlig ironisk... Anonymous poster hash: 97cbf...da8
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #10 Skrevet 8. mars 2017 For enhver på vestlandet fremstår nettopp den siste setningen som særlig ironisk... Anonymous poster hash: 97cbf...da8 Eller, ikke ironisk, den fremstår sarkastisk! Anonymous poster hash: 97cbf...da8
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #11 Skrevet 8. mars 2017 For enhver på vestlandet fremstår nettopp den siste setningen som særlig ironisk... Anonymous poster hash: 97cbf...da8 Nope, er vestlending selv. Bor ikke der, men her jeg bor hører jeg det samme som Hi skriver stadig vekk, og de som sier det her mener det dessverre helt alvorlig. Mulig jeg er kulturskadd av å ha bodd her, da Anonymous poster hash: 32e48...a44
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #12 Skrevet 8. mars 2017 Og de rike har fått 1600 dagen... Skal du først lage en tråd med politisk budskap så bør du i hvert fall ha sjekket påståandene dine litt bedre - og ikke komme med direkte feil! 1. Det er skapt få nye jobber i Ernas regjeringstid ift. i perioden Jens Stoltenberg var statsminister. Det ble skapt fem ganger flere arbeidsplasser under den forrige regjeringen enn det som er skapt under Erna og co. På toppen av dette er 76 % av alle nye arbeidsplasser under Erna og co. kommet innen det offentlige - stikk i strid med de blås hensikter og lovnader før forrige valg og det de fremdeles preker. 2. Å påstå at arbeidsledigheten aldri har vært lavere er bare så latterlig og historieløst og feil at det er bare å le av. Hvordan greide du forresten å komme med de påstandene dine (som dessuten er helt feil!!!) ut fra den artikkelen du linker til? Er absolutt ingenting i artikkelen din som sier noe om den konklusjonen du så inderlig feilaktig har trukket ut fra det. Tenker du skal være veldig glad for at du valgte å starte denne tråden anonymt... Før valget til høsten - vær så snill å sette deg litt mer inn i det de blåblå FAKTISK gjør, ikke bare det du selv velger å tro de gjør. Det er nemlig milevis mellom de to... Anonymous poster hash: 32e48...a44 hvis du skal argumentere her så må du og ta med at forrige regjering satt på oljepris som var mye høyere. Regjeringen skapte ikke arbeidsplasser i det private. Samtlige arbeidsplasser som ble skapt kom av den eventyrlige oljeprisen og en oljenæring som gikk på skinner. Jeg jobber i oljebransjen og alt ble ansatt bare de kunne møte opp på jobb. Med en knukket oljebranse og oljepris vil man ikke se samme økning som man gjorde under Stoltenberg regjeringen. De har hatt det største handlingsrommet noen regjering har hatt likevel fikk de ikke utrettet noe spesielt og skatte og avgiftstrykket økte betraktelig. Greit at de hadde en finanskrise, men den krisen var ikke så alvorlig for Norge for er det noe Norge har så er det penger. Men basisen for alle pengene våre er olja og når den prisen har mer en halvert seg så sier det sitt. Det er veldig vanlig i nedgangstider at det blir ansatt flere i offentlige sektor. Men husk at ikke det er kun byråkrater. Det er politi, sykepleiere, lærer osv. Når det kommer til skattelette så er det ikke så rart at de rike får mest for de betaler mye mer skatt. De betaler mer skatt enn en gjennomsnittlig person tjener hele året. Men for all del hvis man heller vil ha 15 mrd mer skatt og avgift uten at det er sagt hva det skal gå til så værsegod. Jeg betaler og min skatt med glede, ønsker ikke å betale skatt bare for å betale det. Vil vite hva de ekstra 15 mrd skal gå til. Og den skatteøkningen vil ikke kun gå utover de rike. Det er avgiftene som gjør at de fattige blir fattigere. For den rammer alle like hardt uansett inntekt og formue. Anonymous poster hash: 8d262...875
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #13 Skrevet 9. mars 2017 Uenig, hele innlegget til HI oste av ironi. Hun latterliggjorde argumentene de blåblå bruker for å forsvare politikken sin. Anonymous poster hash: d8fc5...0d7 Sånn leste jeg det også. Anonymous poster hash: 9669e...558
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå