Gå til innhold

Hvis de vil at flere skal ta celleprøve....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så himla dyrt å få tatt en?! Jeg blir nødt til å ta på kveldstid, koster da altså 200 mer og det er greit.. men 1400 skulle de ha! Altså 1200 for celleprøve?! Seriøst?

Anonymous poster hash: a5f47...998

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle får fri til å gå til lege, jf AML. Offentlige dekker alt med unntak av egenandel.

Anonymous poster hash: 7c8ac...aa9

Skrevet

Det koster ikke så mye å ta en celleprøve altså, du velger selv å ta det på kvelden hos en privat gynekolog. Du kan gjøre det hos fastlegen på dagtid, du har krav på fri fra jobb for å gå til lege.

Anonymous poster hash: 251db...17f
Skrevet

Men er jo bare tull å ta til fastlege !!! De kan det jo ikke. Ikke får de kjekket livmor med ultralyd heller ! Fant ut mye galt ved å betale 1700,- privat !! Syns det er tragisk

Anonymous poster hash: a3983...efb

Skrevet

Men er jo bare tull å ta til fastlege !!! De kan det jo ikke. Ikke får de kjekket livmor med ultralyd heller ! Fant ut mye galt ved å betale 1700,- privat !! Syns det er tragisk

Kjekket?

Anonymous poster hash: e7344...5aa

Skrevet

å det burde være mulig å komme til en kvinnelig som kunne utføre celleprøven.

Jeg har en kjekk lege som er like gammel som meg å da er det helt uaktuelt at han skal ta den prøven på meg!

Det er egentlig uaktuelt uansett når det er en mann faktisk..

Anonymous poster hash: 7ea49...a02
Skrevet

Jeg går til privat gynekolog en gang i året selv jeg altså, veldig fornøyd med en fullsjekk med innvendig ul og en celleprøve tatt av en som kan det.

Men har man ikke råd til det går man til fastlegen og tar prøven der, eller får en henvisning til offentlig gynekolog om det er nødvendig av en eller annen grunn.

Skrevet

Celleprøve kan du ta hos fastlegen.

Privat gynekolog er dyrt ja, betalte nylig 1200,- selv. Men fordelen er kort ventetid og at du får sjekket eggstokker osv med innvendig ultralyd samtidig. Men har du ikke ubehag eller plager i underlivet så holder det å reise til fastlegen.

Anonymous poster hash: 3c69d...f2f
Skrevet

Det koster ikke så mye å ta en celleprøve altså, du velger selv å ta det på kvelden hos en privat gynekolog. Du kan gjøre det hos fastlegen på dagtid, du har krav på fri fra jobb for å gå til lege. Anonymous poster hash: 251db...17f

Ikke alle kan ta den hos fastlegen nei.

Jeg har hatt et inngrep som gjør at fastlege ikke kan ta slike prøver på meg, jeg må til spesialist.

Derfor har jeg utsatt det i 6.5 år nå....

Anonymous poster hash: 6b0a0...81e

Skrevet

Jeg har hatt et inngrep som gjør at fastlege ikke kan ta slike prøver på meg, jeg må til spesialist.

Hvorfor har du utsatt det så lenge? Kan ikke fastlegen din gjøre det så sender hun/han henvisning til gynekolog og du betaler da kun egenandel.

Anonymous poster hash: 61624...2c2

Skrevet

Jeg går til gynokolog privat, er ikke snakk om at en fastlege får se underlivet mitt.

Det koster 1200 og jeg synes ikke det er så veldig dyrt

Skrevet

Jeg har en kjekk lege som er like gammel som meg å da er det helt uaktuelt at han skal ta den prøven på meg!

Samme her, menn er uaktuelt ;)

Skrevet

Du får henvisning til annen gynekolog hvis ønskelig, og da kan du velge mann eller kvinne (så lenge du bor på en større plass ved reelle valgmuligheter).

Anonymous poster hash: 7c8ac...aa9

Skrevet

Så... dere tar kun celleprøve hvis det er en kvinnelig gynekolog som kan gjøre det på kveldstid (fuck leger, de får ofre seg for andre!) slik at dere ikke trenger å bruke deres rettighet til legebesøk i arbeidstid. Og det må ikke koste mer enn 200? Å få henvisning til gynekolog er også for strevsomt, det private bør være gratis!

Altså...jeg føler at evolusjonen prøver å si noe her. Men det offentlige helsevesenet må betale for folks rævva prioriteringer

Anonymous poster hash: 32af6...0e3

Skrevet

Vel, om dette er problemet ditt da får du betale for det i det private. Du har plenty mulighet til å få det utført hos kompetent personell. Du velger å ikke benytte deg av tilbudet. Rull inn geipen, slutt med sutringen og betal med glede i det private.

Anonymous poster hash: 2a5f9...76f

Skrevet (endret)

Så... dere tar kun celleprøve hvis det er en kvinnelig gynekolog som kan gjøre det på kveldstid (fuck leger, de får ofre seg for andre!) slik at dere ikke trenger å bruke deres rettighet til legebesøk i arbeidstid. Og det må ikke koste mer enn 200? Å få henvisning til gynekolog er også for strevsomt, det private bør være gratis!

Altså...jeg føler at evolusjonen prøver å si noe her. Men det offentlige helsevesenet må betale for folks rævva prioriteringer

Jeg betaler gjerne 1200 jeg for en koslig dame på kveldstid ;)

Men har blitt henvist til sykehuset et par ganger pga aborter og har da også bedt om en voksen dame

Legene sa det var heeelt i orden, muslimske damer nekter også å bli undersøkt av menn

Endret av Mrs druestein
Skrevet

Jeg betaler gjerne 1200 jeg for en koslig dame på kveldstid ;)

Men har blitt henvist til sykehuset et par ganger pga aborter og har da også bedt om en voksen dame

Legene sa det var heeelt i orden, muslimske damer nekter også å bli undersøkt av menn

Det er jo fint at du er villig til å betale for dine nykker.

Synes det er litt trist at på kvinnedagen så trekkes det frem at kun eldre kvinner er gode nok. Er du en ung kvinne er det ekkelt. Er du mann så projiserer DERE seksualitet over på en medisinsk undersøkelse.

Vi får gå tilbake til dagen hvor jordmødre selvsagt var kvinner. Så kan mannelegene fokusere på indremedisinen sin. De får muligens også operere eggstokker? Kanskje utføre et keisersnitt i ny og ne?

Skrevet

Fastlegen sender henvisning til gynekolog og du får innkalling i posten noen uker senere. Veldig enkelt og greit, ingenting du trenger utsette i seks år ihvertfall

Skrevet

Det er jo fint at du er villig til å betale for dine nykker.

Synes det er litt trist at på kvinnedagen så trekkes det frem at kun eldre kvinner er gode nok. Er du en ung kvinne er det ekkelt. Er du mann så projiserer DERE seksualitet over på en medisinsk undersøkelse.

Vi får gå tilbake til dagen hvor jordmødre selvsagt var kvinner. Så kan mannelegene fokusere på indremedisinen sin. De får muligens også operere eggstokker? Kanskje utføre et keisersnitt i ny og ne?

Gjerne for meg.

Jeg betaler for mine tjenester så hvorfor skal ikke jeg kunne velge hvem som skal stirre inn i mitt underliv? Det er MIN kropp og MITT valg!

For meg er det totalt uaktuelt med mannlig gynokolog. Og har blitt møtt med full respekt for mitt valg hele veien.

Skrevet

Er null problem å få henvisning til gynekolog for slikt. Var selv hos gyn og tok celleprøve på mandag, betalte ca 450 kr for sjekk og celleprøven samt resept på prevensjon. Fikk selv bestemme hvilken gynekolog jeg ønsket. 

Skrevet

Gjerne for meg.

Jeg betaler for mine tjenester så hvorfor skal ikke jeg kunne velge hvem som skal stirre inn i mitt underliv? Det er MIN kropp og MITT valg!

For meg er det totalt uaktuelt med mannlig gynokolog. Og har blitt møtt med full respekt for mitt valg hele veien.

Som helsepersonell må man utvise respekt på jobb. Så er det ikke slik at det er fabelaktig når oppegående kvinner tror at mannlige gynekologer ser på pasientene sine som seksuelle objekter. Eller at kvinnelige leger ikke kan håndhilse på menn med gammeldagse holdninger. I et samfunnsperspektiv er dette triste greier...og øker bare kjønnsskillet.

Så tilpasser man seg på jobb. Og tar debatten et annet sted.

Skrevet

Hvis man har mannlig fastlege kan man bare be om en kvinnelig lege til akkurat den undersøkelsen, man trenger ikke gå til gynekolog fordet.. De fleste legekontor har mer enn en lege.

Anonymous poster hash: 17472...ee8

Skrevet

Som helsepersonell må man utvise respekt på jobb. Så er det ikke slik at det er fabelaktig når oppegående kvinner tror at mannlige gynekologer ser på pasientene sine som seksuelle objekter. Eller at kvinnelige leger ikke kan håndhilse på menn med gammeldagse holdninger. I et samfunnsperspektiv er dette triste greier...og øker bare kjønnsskillet.

Så tilpasser man seg på jobb. Og tar debatten et annet sted.

Hvorfor tror du at jeg ser på menn som seksuelle objekter? Det har ingenting å gjøre med det. Det har med hva jeg føler komfertabel med, jeg nekter også å ha flere assistenter i rommet, så de må gå ut.

Jeg får panikk angst og må spy om jeg blir tvunget til gynokologiske undersøkelser jeg ikke er komfertabel med. Skjønner du ikke at for noen så føles gyn undersøkelser som et overgrep.

Er du så opptatt av politisk korrekthet at du gir f i hvordan pasienten føler seg midt opp i det hele?? Takk og lov at ikke helsepersonalet har samme holdninger som deg.

Skrevet

Hvis man har mannlig fastlege kan man bare be om en kvinnelig lege til akkurat den undersøkelsen, man trenger ikke gå til gynekolog fordet.. De fleste legekontor har mer enn en lege.

Anonymous poster hash: 17472...ee8

Mitt legekontor har f.eks 4 mannlige leger. Var det ikke nettop på nyhetene at så mange prøver ble tatt feil? At jordmødre eller gynekologer bør ta alle prøvene? Jeg ønsker å gå privat fordi jeg synes det er ubehagelig at min fastlege skal gjøre det..

Anonymous poster hash: a5f47...998

Skrevet

En almennlege er ikke kompetente Til å ta prøven ! Jeg vil ikke daue for at en amatør skal oppi der

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...