Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #1 Skrevet 8. mars 2017 Hvor mye bør vi (mannen) da spare i pensjon til meg så jeg ikke taper på det? Jeg tjener 425 000 nå i full stilling. Det kan da ikke utgjøre så veldig mange tusen i året? Det er bare snakk om et par år. Jobber i staten, er det 2% de setter av da? Anonymous poster hash: dfc11...20f
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #2 Skrevet 8. mars 2017 Om du har barn under 6 år får du pensjonspoeng tilsvarende 4,5 G når du er hjemmeværende med barn, så du taper ikke allverdens altså. Du taper det arbeidsgiver evt sparer til deg i sin pensjonsspareordning da. Anonymous poster hash: a7006...292
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #3 Skrevet 8. mars 2017 Du kan jobbe redusert i tre år før det påvirker pensjonene din, JF statens personalhåndbok. Anonymous poster hash: 6d0fa...fd4
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #4 Skrevet 8. mars 2017 Hvor mye bør vi (mannen) da spare i pensjon til meg så jeg ikke taper på det? Jeg tjener 425 000 nå i full stilling. Det kan da ikke utgjøre så veldig mange tusen i året? Det er bare snakk om et par år. Jobber i staten, er det 2% de setter av da? Anonymous poster hash: dfc11...20f Du mister ca 85 000 i året før skatt Anonymous poster hash: a5db9...169
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå