Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #1 Skrevet 8. mars 2017 Nå har barnehagen sendt beskymringsmelding til barnevernet på barnefaren ettersom det er flere viktige møter i barnehagen han ikke har møtt opp på,itellegg til at sønnen vår har sagt ting i barnehagen som viser at far ikke er noe god rollemodell for barnet. Sønnen vår er også veldig utrygg og utagerende i barnehagen noe pedagogisk leder tror kommer av far sin oppførsel mot barnet,å dette er jeg helt enig i. Men når far får brev i posten av barnevernet vil det da stå at beskymringsmeldingen kommer fra barnevernet? Eller får han ikke vite det før på møtet med barnevernet? Faren har ett sinne som virkelig skremmer meg så er redd han kan gjøre meg noe hvis han tror beskymringsmeldingen kommer fra meg. Å det er garantert meg han mistenker for å ha gjort det,selv om jeg faktisk ikke har noe med dette å gjøre. Barnehagen bare ba om møte med meg for å infomere at de allerede HAR sendt melding til bv. Anonymous poster hash: fcefc...daf
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #2 Skrevet 8. mars 2017 Han vil få vite at bekymringsmeldingen kommer fra barnehagen. Hvor mye har far barnet, 50/50? Anonymous poster hash: adaf5...e58
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #3 Skrevet 8. mars 2017 Han vil få vite at bekymringsmeldingen kommer fra barnehagen. Hvor mye har far barnet, 50/50? Anonymous poster hash: adaf5...e58 Bare annenhver helg men far er veldig utolmodig så han blir altfor sint på sønnen vår,derfor er jeg med på alle samvær. Han lover sønnen vår at han skal komme ha han i helgen for så å avlyse så fort noe gøyere dukker opp. Dette har gjort gutten vår veldig lei seg og samtidig sint. Far truer også hele tiden med ting som å kaste lekene hans om han ikke rydder,truer med å kaste isen hans når småen bare holder på med uskyldig tøysing,sier at om du ikke er snill så kan du ikke være hos pappa osv. Selv har barnet sagt ting som: "jeg vil ikke være alene hos pappa for jeg blir så redd når han blir så sint". Når han har vært rasende og skriket høyt i barnehagen å han får beskjed om at det kan han ikke gjøre,så har han svart : "hvorfor ikke? Pappa gjør det". Han tror heller ikke at faren er glad i han ettersom far aldri sier at han er glad i han eller gir nattakos. Å når småen har hatt en periode der han spiser lite så har far vært så sint å kjeftet så mye at småen hikster,å likevel viser han ingen mine til å trøste barnet! Jeg måtte gripe inn som vanlig. Å denne måten oppfører far seg på når han vet at sønnen vår er mer sensitiv enn andre barn og mye mer sensitiv på kjeft. Anonymous poster hash: fcefc...daf
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #4 Skrevet 8. mars 2017 Det er du som vil bli innkalt til samtale, siden du har omsorgen. Bv blander seg ikke inn i samvær, så det er din plikt å sørge for at barnet er trygg på samvær. Bvtj kan veilede deg hvordan du går frem. Anonymous poster hash: b311d...282
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #5 Skrevet 8. mars 2017 Det er du som vil bli innkalt til samtale, siden du har omsorgen. Bv blander seg ikke inn i samvær, så det er din plikt å sørge for at barnet er trygg på samvær. Bvtj kan veilede deg hvordan du går frem. Anonymous poster hash: b311d...282 Nå svarer du på ting du kanskje ikke helt har peiling på. Selvsagt er det barnvernet sin jobb å sørge for at far er skikket til å ha barnet når de har fått en beskymringmelding på han. Å jo barnevernet skulle kontakte far å få ett møte med han,men det jeg lurte på er hva som blir skrevet i brevet han mottar fra barnevernet? Står det at det er barnehagen meldingen kommer fra? Eller får han ikke vite det før på møtet? Anonymous poster hash: fcefc...daf
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #6 Skrevet 8. mars 2017 Nå svarer du på ting du kanskje ikke helt har peiling på. Selvsagt er det barnvernet sin jobb å sørge for at far er skikket til å ha barnet når de har fått en beskymringmelding på han. Å jo barnevernet skulle kontakte far å få ett møte med han,men det jeg lurte på er hva som blir skrevet i brevet han mottar fra barnevernet? Står det at det er barnehagen meldingen kommer fra? Eller får han ikke vite det før på møtet? Anonymous poster hash: fcefc...daf P.s. Det heter BEKYMRING ikke beskymring Anonymous poster hash: 64724...0e1
meg-og-mine Skrevet 8. mars 2017 #7 Skrevet 8. mars 2017 Så fremt det ikke er mistanke om vold eller seksuell overgrep så plikter skole / bhg om å varsle om at det er sendt bekymringsmelding til bv. En melding fra offentlig sektor kan ikke være anonym. Evt anonym melder må stå frem OM det skulle bli rettsak.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #8 Skrevet 8. mars 2017 Så fremt det ikke er mistanke om vold eller seksuell overgrep så plikter skole / bhg om å varsle om at det er sendt bekymringsmelding til bv. En melding fra offentlig sektor kan ikke være anonym. Evt anonym melder må stå frem OM det skulle bli rettsak. Barnehagen sa at de ville ikke varsle far om at det var sendt bekymringsmelding til bv for da kunne det går ut over barnet når han skal på samvær der. Det baserer hun på at jeg har fortalt før at når faren er i dårlig humør så går det alltid ut over sønnen vår,da hakker han på barnet og er veldig sint mot han uten noe skikkelig grunn. Anonymous poster hash: fcefc...daf
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #9 Skrevet 8. mars 2017 Det kommer til å stå at barnehagen har sendt bekymringsmelding. Anonymous poster hash: 21c60...009
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #10 Skrevet 8. mars 2017 Og selve innholdet i meldingen vil han ikke få vite før første samtale. Anonymous poster hash: 21c60...009
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #11 Skrevet 8. mars 2017 Det kommer til å stå at barnehagen har sendt bekymringsmelding. Anonymous poster hash: 21c60...009 Så bra! Da føler jeg meg litt tryggere. Altså han har aldri vært voldelig mot verken meg eller sønnen min,men når han er flyforbanna på meg så er jeg redd for at han kan gjøre meg noe i sinne. Anonymous poster hash: fcefc...daf
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #12 Skrevet 8. mars 2017 Og selve innholdet i meldingen vil han ikke få vite før første samtale. Anonymous poster hash: 21c60...009 Okey Var mest bekymret for det om det sto hvem meldingen var fra eller ikke. Anonymous poster hash: fcefc...daf
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #13 Skrevet 8. mars 2017 Barnehagen har ikke lov å melde anonymt. Anonymous poster hash: 306ff...79c
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #14 Skrevet 8. mars 2017 Barnehagen har ikke lov å melde anonymt. Anonymous poster hash: 306ff...79c Nei det vet jeg å bra er det! Men håper det står i brevet fra bv at det er barnehagen som har meldt sin bekymring,så han ikke tror at det er meg. Anonymous poster hash: fcefc...daf
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #15 Skrevet 9. mars 2017 Barnehagen sa at de ville ikke varsle far om at det var sendt bekymringsmelding til bv for da kunne det går ut over barnet når han skal på samvær der. Det baserer hun på at jeg har fortalt før at når faren er i dårlig humør så går det alltid ut over sønnen vår,da hakker han på barnet og er veldig sint mot han uten noe skikkelig grunn. Anonymous poster hash: fcefc...daf Skjønner at det er ubehagelig, men dette kan være en gave for deg og ditt barn. Eksen din er uegnet til å ha barn hos seg. Anonymous poster hash: e3728...191
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #16 Skrevet 9. mars 2017 Det er barnet det blir meldt bekymring på. Og da er det hovedomsorgsgiver som først blir kalt inn til møte. Hilsen ansatt i bv.tjenesten Anonymous poster hash: bc888...32a
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #17 Skrevet 9. mars 2017 Skjønner at det er ubehagelig, men dette kan være en gave for deg og ditt barn. Eksen din er uegnet til å ha barn hos seg.Anonymous poster hash: e3728...191 Det er absolutt posetivt at bv er kommet på banen ja,kanskje de kan hjelpe far til å se hvor skadelig det er med måten han oppførerer seg mot barnet sitt.Sinnemestringskurs hadde vært noe han trenger. Anonymous poster hash: fcefc...daf
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #18 Skrevet 9. mars 2017 Nå svarer du på ting du kanskje ikke helt har peiling på. Selvsagt er det barnvernet sin jobb å sørge for at far er skikket til å ha barnet når de har fått en beskymringmelding på han. Å jo barnevernet skulle kontakte far å få ett møte med han,men det jeg lurte på er hva som blir skrevet i brevet han mottar fra barnevernet? Står det at det er barnehagen meldingen kommer fra? Eller får han ikke vite det før på møtet? Anonymous poster hash: fcefc...daf Som bvped har jeg nok peiling på hva jeg snakker om. Krysningspunktet mellom barneloven og barnevernloven kan være vanskelig å forstå, men det er like fullt barnevernloven bv arbeider etter. Barneloven derimot regulerer samvær. Det er du med hovedomsorgen som må stoppe samvær, og gjøre de tiltak som trengs om barnet ikke har det bra under samvær. Bv kan selvfølgelig veilede far. De kan også be deg stoppe samvær, men de kan ikke stoppe det. Evner ikke bostedsforelder gjøre de grep som anbefales kan bv gripe inn med ytterlige tiltak. Anonymous poster hash: b311d...282
Sint naken biltyv Skrevet 9. mars 2017 #19 Skrevet 9. mars 2017 Nå svarer du på ting du kanskje ikke helt har peiling på. Selvsagt er det barnvernet sin jobb å sørge for at far er skikket til å ha barnet når de har fått en beskymringmelding på han. Å jo barnevernet skulle kontakte far å få ett møte med han,men det jeg lurte på er hva som blir skrevet i brevet han mottar fra barnevernet? Står det at det er barnehagen meldingen kommer fra? Eller får han ikke vite det før på møtet? Anonymous poster hash: fcefc...daf Det er du som er helt ute.... Du som hovedomsorgsgiver vil ha kontakten med bv. Det er deg det vil gå på siden du ikke klarer å beskytte sønnen din
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #20 Skrevet 9. mars 2017 Nei som barnehagen sier så vil det selvsagt ikke gå på meg,det er far som er problemet så det han som skal på møter med barnevernet ikke meg. De er allerede i gang med å finne hjelpetiltak til far. Anonymous poster hash: fcefc...daf
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #21 Skrevet 9. mars 2017 Jeg har vært til samtale hos barnevernet, de hadde fått bekymringsmelding ang forhold hos far. Det var jeg som ble innkalt til samtale, pga at jeg har hovedomsorgen. Far ble ikke innkalt. Jeg fikk vel mer eller mindre beskjed om at det var jeg (pga at jeg har hovedansvaret) som er ansvarlig for at barnet har det bra og er i trygge omgivelser. Det var jeg som evt måtte holde barnet unna far. Dersom far på et eller annet vis drev omsorgssvikt, var det MITT ansvar. Anonymous poster hash: c3188...029
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #22 Skrevet 9. mars 2017 Jeg har vært til samtale hos barnevernet, de hadde fått bekymringsmelding ang forhold hos far. Det var jeg som ble innkalt til samtale, pga at jeg har hovedomsorgen. Far ble ikke innkalt. Jeg fikk vel mer eller mindre beskjed om at det var jeg (pga at jeg har hovedansvaret) som er ansvarlig for at barnet har det bra og er i trygge omgivelser. Det var jeg som evt måtte holde barnet unna far. Dersom far på et eller annet vis drev omsorgssvikt, var det MITT ansvar. Anonymous poster hash: c3188...029 Som sagt har jeg allede fått beskjed om at far skal på møte med barnevernet å at de har hjelpetiltak som han må følge hvis han vil se barnet sitt. Anonymous poster hash: fcefc...daf
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #23 Skrevet 9. mars 2017 Du må bare være så påståelig som du vil, men lovverket settes ikke til side spesielt for dere. Får også en følelse av at mer ligger til grunn her, og jeg vil tro at både far og du vil ettergås i sømmene for å si det slik. Til da vil jeg gi deg tips om og ikke skylde alt på far, og innse at du også vil kalles inn. Bra at barnet fanges opp og får hjelp! Anonymous poster hash: b311d...282
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #24 Skrevet 9. mars 2017 Som sagt har jeg allede fått beskjed om at far skal på møte med barnevernet å at de har hjelpetiltak som han må følge hvis han vil se barnet sitt. Anonymous poster hash: fcefc...daf Og dette har barnehage eller bv sagt? Kjære deg- bv kan ikke stoppe samvær. Anonymous poster hash: b311d...282
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #25 Skrevet 9. mars 2017 Les litt i denne, og eksemplene på side 26 er spesielt rettet mot slik sak. https://www.regjeringen.no/globalassets/upload/bld/skjema/bua/rapportering20barnevern/veileder.forholdet.mellom.barneloven.og.barnevernloven.pdf Anonymous poster hash: b311d...282
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå