Gå til innhold

Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 167 cm og 70 kg. Etter 3 barn har graviditetskiloene låst seg fast, og jeg går ikke ned i vekt. Jeg veide 57 kg før jeg ble gravid, og jeg ligger på ca 1600 kcal om dagen. Jeg vet jeg forbrenner mer, for jeg logger absolutt alt av mat og mosjon i Lifesum. Så hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Anonymous poster hash: f24b3...ca0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har du forsøkt å gå ned i vekt?

Anonymous poster hash: b4cf0...b69

Skrevet

Aner ikke men jeg har samme problem 😭 og ganske likt utgangspunkt og førvekt...

Vurderer lavkarbo som livsstil da jeg allikevel tåler hvete dårlig.

Har du tatt blodprøver etter fødsel for å sjekke at det ikke er noe tull med stoffskiftet?

Anonymous poster hash: 2d7a6...bd4

Skrevet

spiser du ofte nok da? en av største problemene er at folk ikke spiser ofte. jeg er kostholdsveileder og 8 av 10 kunder ønsker å gå ned i vekt.  og 8 av 10 kunder spiser alt for lite! 

Anonymous poster hash: 08921...118
Skrevet

Ammer du?

Jeg klarer ikke å legge på meg i graviditeten, uavhengig av kosthold. Og jeg klarer ikke å gå ned mens jeg ammer (med mindre jeg hadde sultet meg til jeg besvimte). Alt pga hormoner.

Anonymous poster hash: 03ec8...02e

Skrevet

Jeg vil anbefale dette; 

Frokost 

Mellommåltid 

Lunsj 

Mellom måltid x 2 (spis to mellommåltid før middag)

Middag

mellommåltid 

Kveldsmat + lit snacks som frukt, nøtter osv... 

Kroppen forbrenner mere når det alltid har mat og forbrenne. 

og  trene er jo selvfølgelig veldig viktig. 

Anonymous poster hash: 08921...118
Skrevet

Ja, altså, jeg spiser frokost, lunsj, middag, og av og til kveldsmat. Ofte tar jeg et eple eller en banan rundt kl 14, for ikke å miste helt motet fram mot middag. Det er ingenting galt med stoffskiftet mitt. Jeg har forsøkt å ligge på 1600 kcal i ca 2 mnd, men det skjer absolutt ingenting.

HI

Skrevet

Jeg vil anbefale dette;  Frokost Mellommåltid Lunsj Mellom måltid x 2 (spis to mellommåltid før middag)Middagmellommåltid Kveldsmat + lit snacks som frukt, nøtter osv...  Kroppen forbrenner mere når det alltid har mat og forbrenne. og  trene er jo selvfølgelig veldig viktig.  Anonymous poster hash: 08921...118

Er det sant?? Hva vil du anbefale som mellommåltid da?

HI

Skrevet

Er det sant?? Hva vil du anbefale som mellommåltid da?

HI

Jeg er en annen som kan svare. Jeg driver også og slanker meg, og av tidligere erfaring vet jeg hvor viktig det er med mellommåltider og mye vann i løpet av en dag. Jeg trener en gang om dagen.

Dette spiste jeg i løpet av dagen i dag:

Frokost: Tre rugsprø, tre kokte egg, tre skiver med spekeskinke og en tomat.

Etter trening: En liten smoothie av mango, jordbær, litt juice og mager vanilje kesam. + en halv neve usaltede nøtter

Lunsj: Skinkesalat. Bestående av skinke, isbergsalat, rødløk, purreløk, agurk, avokado, cherry tomater, litt mais, fetaost.

Mellommåltid 2: En skyr

Middag: Kylling wok med grønnsaker og pesto

Kveldsmat: En halv boks med mager vanilje kesam og kokte bær (fryste). + en kopp grønn te.

Anonymous poster hash: 52e6f...249

Skrevet

Jeg er en annen som kan svare. Jeg driver også og slanker meg, og av tidligere erfaring vet jeg hvor viktig det er med mellommåltider og mye vann i løpet av en dag. Jeg trener en gang om dagen.

Dette spiste jeg i løpet av dagen i dag:

Frokost: Tre rugsprø, tre kokte egg, tre skiver med spekeskinke og en tomat.

Etter trening: En liten smoothie av mango, jordbær, litt juice og mager vanilje kesam. + en halv neve usaltede nøtter

Lunsj: Skinkesalat. Bestående av skinke, isbergsalat, rødløk, purreløk, agurk, avokado, cherry tomater, litt mais, fetaost.

Mellommåltid 2: En skyr

Middag: Kylling wok med grønnsaker og pesto

Kveldsmat: En halv boks med mager vanilje kesam og kokte bær (fryste). + en kopp grønn te.Anonymous poster hash: 52e6f...249

Takk for at du tok deg tid til å dele. Ser jo nå at jeg spiser altfor lite mellom måltidene. Dumme meg, jeg har jo alltid trodd at det er det som har gjort meg såpass tung i utgangspunktet, det med å spise mellom måltidene. Ser jo nå at jeg (antageligvis) har tatt feil.

Da starter jeg på dette imorgen.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...