Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #1 Skrevet 8. mars 2017 Barnet mitt blir 4 til sommeren. Vurderer en lett fritidsaktivitet og det står mellom turn og barnedans.. hva bør vi velge? Ett fett? Dans vil ev. utvikle seg til ballett (er i regi av ballettskolen) Anonymous poster hash: 928d4...8b8
Lille krøll Skrevet 8. mars 2017 #2 Skrevet 8. mars 2017 Om turn utvikler seg til noe "alvorlig" er det ekstremt tøft for kroppen.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #3 Skrevet 8. mars 2017 Om turn utvikler seg til noe "alvorlig" er det ekstremt tøft for kroppen. Det er tåspiss og ballett på høyt nivå også. All toppidrett er en belastning på kroppen... Anonymous poster hash: 5406f...16d
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #4 Skrevet 8. mars 2017 Turn er mange leire, mye moro, mange nettverk, blir det mer alvorlig er det mer internasjonalt, først nordisk, så europeisk, så enda større. En gang hadde vi ei, her i Norge, som nådde så høyt som 34.de plass i OL (Anita Tomulevska). Med tanke på at det var 168 deltakere så synes ikke jeg det var så ille. Turn er mye moro. Selv i den alderen. Det er mestring med egen kropp. Anonymous poster hash: 54f95...a8a
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #5 Skrevet 8. mars 2017 Små unger har det moro med turn Anonymous poster hash: 54f95...a8a
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #6 Skrevet 8. mars 2017 Har ei jente som er noen år eldre og trener begge deler aktivt. Dans og turn går veldig inn i hverandre. Skulle jeg valgt en av grenene som en start hadde det blitt turn. Anonymous poster hash: f34ab...44d
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #7 Skrevet 8. mars 2017 Om turn utvikler seg til noe "alvorlig" er det ekstremt tøft for kroppen. Ok. Men det skjer vel uansett ikke før de er 10-12 år? Anonymous poster hash: 928d4...8b8
Lille krøll Skrevet 8. mars 2017 #8 Skrevet 8. mars 2017 Det er tåspiss og ballett på høyt nivå også. All toppidrett er en belastning på kroppen... Anonymous poster hash: 5406f...16d Det er det og jeg har ikke mye kjennskap til ballet men jeg turnet hardt som barn. Som 8åring trente jeg 4 ganger i uken 3 timer og 1 gang i uken 4,5 timer. Hver feriedag fra skolen turnet jeg 8 timer.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #9 Skrevet 8. mars 2017 Det er det og jeg har ikke mye kjennskap til ballet men jeg turnet hardt som barn. Som 8åring trente jeg 4 ganger i uken 3 timer og 1 gang i uken 4,5 timer. Hver feriedag fra skolen turnet jeg 8 timer. I Norge?! Det burde ikke være lov. Anonymous poster hash: 00fbe...13b
Giss Skrevet 8. mars 2017 #10 Skrevet 8. mars 2017 Kommer an på hva som er viktigst for deg. Turn er en idrett. Det er fysisk trening for fysisk trening. Dans er fysisk trening for å oppnå et kunstnerisk mål. Ikke utpreget forskjell i starten men etterhvert går det litt i hver sin retning.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #11 Skrevet 8. mars 2017 Dans, mye tettere knyttet opp til lek og naturlig bevegelse av kropp og kreativ utfoldelse Anonymous poster hash: db1a4...e3e
Nyttårs barn Skrevet 8. mars 2017 #12 Skrevet 8. mars 2017 Spiller ikke så stor rolle når hun er fire. Begge deler er nok lekbasert i starten. Blir hun aktiv turner etter hvert så er det mye trening.(men det er jo ballett også) Poenget med turn er at mye av grunnlaget må legges i unge år. Men som barn tenker jeg at både turn og barnedans er flotte startaktiviteter som gir fin bakgrunn for å drive med all slags type idrett etter hvert.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #13 Skrevet 8. mars 2017 I Norge?! Det burde ikke være lov. Anonymous poster hash: 00fbe...13b Det er slik det fungerer i dag. De jentene som blir plukket ut til å satse på turn trener enormt mye fra de er veldig unge. Mange klubber har ansatt østeuropeiske trenere som har et helt annet syn på hvordan man behandler barn enn vdet som er vanlig. De som holder ut blir tøffe, men det er vanlig at turnere gråter av smerte og at trenerene kjefter på ungene. Anonymous poster hash: c0761...368
Nyttårs barn Skrevet 8. mars 2017 #14 Skrevet 8. mars 2017 Det er slik det fungerer i dag. De jentene som blir plukket ut til å satse på turn trener enormt mye fra de er veldig unge. Mange klubber har ansatt østeuropeiske trenere som har et helt annet syn på hvordan man behandler barn enn vdet som er vanlig. De som holder ut blir tøffe, men det er vanlig at turnere gråter av smerte og at trenerene kjefter på ungene. Anonymous poster hash: c0761...368 Ja her vi bor er det kjempebra og ambisiøst turnmiljø. Masse østeuropeiske trenere. De som satser ordentlig trener omtrent hver dag. De får jo masse igjen for det da, god fysikk, venner for livet og de lærer seg å jobbe målrettet og hardt. Egenskaper som kan brukes til andre ting senere. Men så klart dette passer ikke for alle barn
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #15 Skrevet 8. mars 2017 Jeg ville valgt det tilbudet som er best der dere bor. Anonymous poster hash: 778be...df8
MammantilNurket Skrevet 8. mars 2017 #16 Skrevet 8. mars 2017 (endret) Ballett er fantastisk! Å danse tåspiss er det heftigste rushet man kan tenke seg. Det er magisk få danse på en scene, få ha fine kostymer, få applaus, kjenne at kroppen virker, få uttrykke følelser, koreografere, være kreativ ... Jeg ville ha sendt mitt barn på ballett. Det har også nær sammenheng med at ballettskolene har utdannede pedagoger. Når man danser ballett er man en fantastisk blanding av prinsesse og superhelt 😊 Endret 8. mars 2017 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #17 Skrevet 8. mars 2017 Her har 6 åringen gått på turn siden hun var 3,5. Er kun lekebasert i begynnelsen og "trening" hver mandag(smårollinger helt ned i 1-2 års alder som løper rundt i tutu skjørt og myke hinderløyper;) Nå som hun er 6 er det egentlig trening 2 dager i uka, men dette er valgfritt, noen tar det på mandag og andre på onsdagen. Fortsatt veldig enkelt og handler om kroppsmestring. Stupe kråke, balansere, stå på hodet, slå hjul(forsøk på det), hoppe over bom og slike ting... Fortsatt veldig mye lek over det Har kanskje tenkt å se når hun begynner på skolen om hun kanskje heller vil starte på jazzballett e.l. Hun synes det er så gøy å danse til musikk Får se... Anonymous poster hash: e2a03...243
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #18 Skrevet 8. mars 2017 Ok. Men det skjer vel uansett ikke før de er 10-12 år? Anonymous poster hash: 928d4...8b8 Hei! Ikke la deg skremme av turn! Jeg er mere redd for ballett. Ødelagte føtter og vanvittig kroppspress 😮 Anonymous poster hash: 4f02b...f6b
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #19 Skrevet 8. mars 2017 Jeg heller mot turn. Gutten min har gått i 1 år. Siden han var 2.5 år og har utviklet seg mye. Er blitt tryggere på seg selv og hva han klarer. Tør mye mer og utfordrer seg hver gang . Anonymous poster hash: 9842c...6b9
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #20 Skrevet 9. mars 2017 Turn er fantastisk, men kan bli krevende. 9 åringen min ble tatt ut som ett av de barna klubben satser på da hun var 6 år. Har trent 3 timer 5 dager i uken siden. Det blir en livsstil. Hun elsker det, og har sine beste venner der. Men det er klart hun har tøffe dager og vondt i kroppen i perioder, men hun har valgt og vi støtter som best vi kan. Anonymous poster hash: 57e9e...627
LillePunk Skrevet 9. mars 2017 #21 Skrevet 9. mars 2017 Dans! Det skal i alle fall vesla her starte med 😍 Men turn er sikkert bra det og!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå