Gå til innhold

Min samboer sier han er feminist, og derfor

Anbefalte innlegg

Skrevet

krever han at jeg spanderer når vi f.eks går ut og spiser eller finner på noe annet hyggelig, selv om det er han som har invitert. Jeg tjener 300 000- 350 000 mindre enn han i året til tross for høyere utdannelse enn han (vi har ikke felles økonomi). Er det rettferdig at han krever dette av meg selv om man snakker om at det skal være likestilling mellom kvinner og menn?

Anonymous poster hash: d7c3f...999

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser poenget hans. 

Anonymous poster hash: c8d9d...453
Skrevet

Hvis han forlanger det FORDI du er kvinner er han ikke en feminist.

Da er han en kjønnsfascist.

En feminist mener at kjønn er irrelevant for hvem som skal betale. Som at, det er ikke gitt at han skal betale fordi han er mann. Men det kan hende at han skal betale - at han er mann er dog irrelevant for om han skal betale eller ei. 

Anonymous poster hash: a8869...c0b
Skrevet

Den som inviterer spanderer, evt. deler dere regningen etter hva dere spiser. Enkelt og greit.  Jeg spanderer ikke på drittsekker.

Anonymous poster hash: 232b7...94b
Skrevet

Hehe likestilling er gøy, inviterer han bør han jo ta regningen. Men klart du kan betale iblandt også, greit man er for likestilling. Men dere er jo ikke likestilt økonomisk, det bør han jo se selv. Men flott om han gjør like mye hjemme og med barn😊

Anonymous poster hash: 033f3...870

Skrevet (endret)

Jeg skjønner ikke hva dette har å gjøre med at han er feminist. Sånn bortsett fra at det er et fint å bruke for å kamuflere at han vil snylte på deg.

I mitt hode er det enkelt: Inviterer han, betaler han. Inviterer du, betaler du. Blir dere enige om å finne på noe, betaler den som har råd eller dere betaler hver for dere. Har dere en felles konto til regninger og slikt, tar dere det derfra hvis den inneholder nok penger til litt utskeielser innimellom.

Endret av Superdolly
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva dette har å gjøre med at han er feminist. Sånn bortsett fra at det er et fint å bruke for å kamuflere at han vil snylte på deg.

I mitt hode er det enkelt: Inviterer han, betaler han. Inviterer du, betaler du. Blir dere enige om å finne på noe, betaler den som har råd eller dere betaler hver for dere. Har dere en felles konto til regninger og slikt, tar dere det derfra hvis den inneholder nok penger til litt utskeielser innimellom.

:tommelsmil:  Og det er nettopp dette som er feminisme: hvilket kjønn den ene eller andre måtte ha er helt irrelevant og har ingenting med hvem som skal betale å gjøre. Tommel opp for å ha skjønt det HIs partner ikke har skjønt!

Anonymous poster hash: a8869...c0b

Skrevet

Hva annet gjør han som feminist da? Gjør han husarbeid og deler på de oppgavene som husmødrene gjorde tidligere?

Anonymous poster hash: 6482b...f78
Skrevet

Hvorfor spleiser dere ikke?

Anonymous poster hash: 856d7...f17

Skrevet (endret)

I gamle dager tjente mannen pengene og så gav han husmora lommepenger å handle mat til familien for. I dagens likestilte samfunn har kvinner også rett til å tjene penger, men noe av vitsen forsvinner jo mildt sagt dersom det er mannen som skal disponere disse pengene også. Han har funnet seg en skikkelig kvinnefiendlig definisjon av feminisme, det skal han ha.

Spør ham hva han legger i mannssjåvinist. Kanskje du kommer bedre ut av det økonomisk om han konverterer til det i stedet for.

Endret av Mostly Harmless
Skrevet

Jeg dater en mann som tjener mye mer enn meg. Når vi spiser ute insisterer jeg på å betal annenhver gang. Lar ikke han spandere hver gang selv om han tilbyr. Jeg er feminist.

Anonymous poster hash: ec7ae...fc4
Skrevet

Gratulerer, du er samboer med Mr. Scrooge.... vel og merke til Mr. Scrooge før han så lyset.

Hvorfor bor du sammen med en som snylter på deg?

Håper dere ikke har barn sammen?

Og please, please, please.... ikke fortell meg at han betaler på eget hus/leilighet, du betaler leie og du betaler alle daglige utgifter som mat, utgifter til barn og inventar...???

2017 er et godt år å kvitte seg med direkte og indirekte dødvekt i livet... just saying.

Anonymous poster hash: d322e...dbf
Skrevet

Tullprat fra mannen. Var han ekte feminist ville han ikke klemme penger ut av deg før samfunnet garanterte alle kvinner reell likelønn. Som det er nå, sniker han seg bare unna det faktum at menn alltid kommer bedre ut av det enn kvinner.

Anonymous poster hash: 3d3fe...c47

Skrevet

Når dere ikke har felles økonomi bør dere betale hver for dere, evt annenhver gang.

Siden han tjener mer, er det helt innenfor at han betaler (oftere), synes jeg.

Dere bor sammen, og har kanskje felles barn også. Er han gnien på flere områder?

Er han "feminist" når det kommer til husarbeid? (inne og ute, men å skifte dekk på bilen to ganger i året veier ikke opp for klesvasken.)

Anonymous poster hash: 254ea...c03

Skrevet

Tullprat fra mannen. Var han ekte feminist ville han ikke klemme penger ut av deg før samfunnet garanterte alle kvinner reell likelønn. Som det er nå, sniker han seg bare unna det faktum at menn alltid kommer bedre ut av det enn kvinner.

Anonymous poster hash: 3d3fe...c47

Dette er riktig - han er anti-femininst slik han holder på, faktisk veldig kvinneundertrykkende siden han mener at Hi som tjener så mye mindre enn ham skal belastes med utgiftene hans.

Det er kvinneundertrykkende og det er veldig manipulerende!

En slik mann hadde jeg skydd som pesten, hadde ikke delt livet med en med slike holdninger!

Anonymous poster hash: d322e...dbf

Skrevet

Jeg regner med at han da også tar halvparten av husarbeidet, arbeid og oppfølging av unger og alt annet som typisk faller på kvinner i dag ???

Anonymous poster hash: a42aa...1a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...