Gå til innhold

Barnevakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Student på 24-år skal bli fast barnevakt hos oss. Hun skal passe en på 3,5 kanskje en ettermiddag pr uke og innimellom en kveld. Hvor mye bør hun få i timen? Forskjell på dag/kveld og våkent/sovende barn?

Vi bor på bygda, hvis det har noe å si...

Anonymous poster hash: 87efc...a1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

150 kr timen ville jeg ha betalt :) Men om det er fast hver onsdag feks og da 5 timer hver gang, så hadde jeg nok betalt 1500 kr mnd.

Anonymous poster hash: 47484...3f7
Skrevet

Her er 100 kr timen vanlig takst til ungdomsskole og videregåendejenter som sitter barnevakt, så en voksen jente på 24 år ville jeg betalt 150 kr timen

Anonymous poster hash: 10ed0...9b3
Skrevet

150 synes jeg er mye hvis ungen sover.

Skrevet

150 synes jeg er mye hvis ungen sover.

Så man skal ha ulikt betalt avhengig av om den man passer sover eller er våken? Hadde tatt seg ut om f.eks. sykepleiere på natt skulle få mindre betalt fordi pasientene sov på natten! Nei, det bør være den samme timeprisen uavhengig av om barnet sover eller er våken.

Anonymous poster hash: d876c...7cd

Skrevet

Ettersom det er skattefritt, så synes jeg 120 kr timen er en grei betaling.

Skrevet

Jeg skjønner tanken.Det er mere jobb med barn som er våkne, MEN ! Når barna sover, er du som barnevakt på vakt, ser til dem og er parat.

Lik lønn mener jeg. Jeg hadde vært ekstra grei med ungdommen jeg. Hvis økonomien tåler det

Anonymous poster hash: cccf1...070

Skrevet

Jeg synes du skal gi 150 kr timen. Og jeg synes ikke du skal betale mindre for kveldstid, selv om barnet sover.

Jeg er mamma til en student. Hun jobber i butikk ved siden av studiene, og hun får tillegg på kvelder. Jeg tenker at hvis du underbetaler barnevakten din, så finner hun fort ut at hun heller vil ta seg jobb i butikk. Eller kanskje like greit henge med venner eller noe, siden hun tjener lite på barnevaktjobben uansett. 

Skrevet

Spiller ingen rolle om barnet sover eller er våken, hun er uansett på jobb.

Får ikke betalt etter antall kunder i en butikkjobb, eller etter hvor mange ganger noen på avdelingen våknet på sykehjemmet heller, er du på jobb er du på jobb. 

Anonymous poster hash: 10ed0...9b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...