Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #2 Skrevet 8. mars 2017 Nå er de forbstore, men de hadde en grønn Brio Sitty dukkevogn og en sånn lær og gå-vogn. Anonymous poster hash: 33cd0...8b8
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #3 Skrevet 8. mars 2017 En liten trille. Den er svart med rosa prikker. Anonymous poster hash: 79e8d...d75
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #4 Skrevet 8. mars 2017 Han har Brio gåvogn med god plass til bamsene pakket under teppe også blir storesøsters rosa dukkevogn godt brukt. Anonymous poster hash: 9bc2d...249
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #5 Skrevet 8. mars 2017 Dukkevogn? Gutter? Skrivefeil, HI? Anonymous poster hash: 76fa3...e3c
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #6 Skrevet 8. mars 2017 Dukkevogn? Gutter? Skrivefeil, HI? Anonymous poster hash: 76fa3...e3c Ja utrolig nok så leker gutter med dukker og jenter med biler her i verden. Anonymous poster hash: 88eaf...3fd
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #7 Skrevet 8. mars 2017 Her sover gravemaskinen og skurtreskeren søtt i storesøsters fravokste dukkevogn. 😂 Anonymous poster hash: 34b8e...4a3
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #8 Skrevet 8. mars 2017 Gutten vår på 2 år fikk en paraplytrille og babydukke til jul. Han digger å rase rundt med vogna og mate dukka i sånn ca 5 min hver dag. Gravemaskin er kulest da. Rart det der.. Anonymous poster hash: 77a80...778
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #9 Skrevet 8. mars 2017 En blå paraplytrille med en dukke i. Eventuelt lillebror på 10 mnd oppi 😂👍 Anonymous poster hash: 5ed87...640
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #10 Skrevet 8. mars 2017 Ja utrolig nok så leker gutter med dukker og jenter med biler her i verden. Anonymous poster hash: 88eaf...3fd Hvis du tror gutter vil ha dukker så kjenner du ikke mange gutte-mammaer. Anonymous poster hash: 76fa3...e3c
skjotta Skrevet 8. mars 2017 #11 Skrevet 8. mars 2017 Hvis du tror gutter vil ha dukker så kjenner du ikke mange gutte-mammaer. Anonymous poster hash: 76fa3...e3c Jeg jobber på småbarnsavdeling i barnehage og alle guttene (og jentene) leker like godt i dukkekroken som på bilrommet. Desverre blir denne mangfoldheten trent ut av dem etterhvert og gutter og jenter blir sakte men sikkert fastlåst i begrepene "jenteleker" og "gutteleker" Jeg nyter småbarnsavdelingslivet der "gutt" og "jente" fortsatt er abstrakte begreper og barn er barn som leker med det de har foran seg.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #12 Skrevet 8. mars 2017 Hvis du tror gutter vil ha dukker så kjenner du ikke mange gutte-mammaer. Anonymous poster hash: 76fa3...e3c Er guttemamma selv, kjenner mange guttemammaer og har jobbet i flere barnehager. Gutter leker ikke bare med biler og dinosauruser, men med dukker, dukkevogner, lekekjøkken, ponnyer, Elsa og Anna, prinsesser og mye mer. De bruker rosa fargeblyanter og perler og bryr seg døyten om det er såkalte "jenteleker". Det er leker og de har det gøy med dem. Anonymous poster hash: 88eaf...3fd
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #15 Skrevet 9. mars 2017 En brio og en hjemmesnekret trevogn som var litt større og dypere. Anonymous poster hash: 6dbde...a72
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #16 Skrevet 9. mars 2017 Her sover gravemaskinen og skurtreskeren søtt i storesøsters fravokste dukkevogn. 😂 Anonymous poster hash: 34b8e...4a3 En liten slektning av meg lekte at han pussa tennene på Lynet McQueen og et par til, ga dem salve i rumpa og bredte dyna over dem i dokkevogna... Anonymous poster hash: 6dbde...a72
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #17 Skrevet 9. mars 2017 En enkel rosa paraplytrille. Anonymous poster hash: 44c71...b22
Bustehue Skrevet 9. mars 2017 #18 Skrevet 9. mars 2017 Som svar til de som sier at gutter ikke leker med dukker: Barn er like forskjellige som alle oss andre. Jeg f.eks. er kvinne, men foretrekker ofte typisk gutteaktiviteter, har alltid gjort det. Jeg har to gutter. Eldste har aldri vært interessert i verken dukker eller bamser, kun biler og "gutteleker" fra han var så liten at det ikke var sosialt betinget. Yngstemann elsker bamsene sine og jeg ser for meg at han nok med tiden også vil like å leke med dukker. Når mine to har så ulike preferanser går jeg ut fra at det finnes mange flere variasjoner i lekepreferanser enn bare disse...
*Miss Marple* Skrevet 9. mars 2017 #19 Skrevet 9. mars 2017 Jeg jobber på småbarnsavdeling i barnehage og alle guttene (og jentene) leker like godt i dukkekroken som på bilrommet. Desverre blir denne mangfoldheten trent ut av dem etterhvert og gutter og jenter blir sakte men sikkert fastlåst i begrepene "jenteleker" og "gutteleker" Jeg nyter småbarnsavdelingslivet der "gutt" og "jente" fortsatt er abstrakte begreper og barn er barn som leker med det de har foran seg. Jeg trodde også det var sånn, men egen erfaring med egne unger har vist at det slett ikke bare er samfunnet som legger føringer på interesser. Ingen av barna mine har ofret det annet kjønn sine leker et blikk. Datteren min er 4 år yngre enn sønnen og rørte aldri bilene eller de andre 'guttelekene' og yngste bryr seg heller ikke om de lekene vi har kjøpt inn for å være politisk korrekte. Selvsagt leker noen gutter med dukker og noen jenter med biler, men jamt over velger de ganske tradisjonelt syns jeg. Dukkevognen til sønnen min ble brukt som trillebår og fraktet sand og stein med. Ellers så har alle hatt brio gåvogn som har blitt brukt til å frakte alt fra steiner, dukker, bøker og mye annet med.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #20 Skrevet 9. mars 2017 Har en blå simo Dukkevogn, sånn stor dypvogn. Den har han Hatt siden han var 3. Er nå 6 år og leker innimellom ennå med dukka og vogna Anonymous poster hash: 82410...ed0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå