Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #1 Skrevet 7. mars 2017 Når man har vært sykemeldt 2 dager grunnet migrene, hvor tidlig kan man sykemeldes igjen? Kan jeg dra på jobb i en dag, så få sykemelding for noe annet, eller få en legetime å fortsette sykemeldingen? Vet jo at jeg ikke kan ta ut egenmelding, så må jo ha sykemelding igjen nå når jeg har fått influensa på toppen av det hele :/ Anonymous poster hash: c4f46...21f
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #2 Skrevet 7. mars 2017 Når man har vært sykemeldt 2 dager grunnet migrene, hvor tidlig kan man sykemeldes igjen? Kan jeg dra på jobb i en dag, så få sykemelding for noe annet, eller få en legetime å fortsette sykemeldingen? Vet jo at jeg ikke kan ta ut egenmelding, så må jo ha sykemelding igjen nå når jeg har fått influensa på toppen av det hele :/ Anonymous poster hash: c4f46...21f Sykemelding for migrene? Hva med egenmelding? Her får vi ikke sm så sant vi har egenmeldingsdager. Anonymous poster hash: 18eb7...210
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #3 Skrevet 8. mars 2017 Du kan sykemeldes når som helst. Spiller ingen rolle om du var sykemeldt for 2 dager siden, 9 dager siden eller 2 uker siden Anonymous poster hash: ffc1a...8b8
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #4 Skrevet 8. mars 2017 Sykemelding for migrene? Hva med egenmelding? Her får vi ikke sm så sant vi har egenmeldingsdager. Anonymous poster hash: 18eb7...210 Hvis man har migrene så kan man under visse forutsetninger få fritak fra arbeidsgiverperioden fra NAV, slik ar arbeidsgiver får dekket alt sykefravær fra første dag (i stedet for fra 16. dag, slik det normalt sett er). Da er det greit å dokumentere slikt med sykmelding, selv om det ikke kreves. Dessuten kan det jo hende at hun faktisk har brukt opp egenmeldingene sine det siste året også... Så rimelig unødvendig kommentar, eller hva? Spesielt siden det ikke er relevant for det HI spør om. Anonymous poster hash: 364b6...eff
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #5 Skrevet 8. mars 2017 Man kan bruke 8 egenmeldingsdager i løpet av 16 dager. Etter det må man være i jobb i 16 dager for å få rett til å bruke egenmelding igjen. Du kan når som helst bruke sykemelding. Dvs du kan være sykemeldt 2 dager, jobb 1 dag og så være sykemeldt igjen i 4 dager. Man kan ikke forlenge en sykemelding med egenmelding dvs at om du har sykemelding må du være på jobb i en dag før du kan bruke egenmelding - OBS dette gjelder kun i arbeidsgiverperioden dvs de første 16 dagene. De 16 dagene består av al sykefravær hvor det ikke har vært 16 dager mellom: syk 01.02.17 i 3 dager, jobb 6 dager syk 3 dager, jobb 5 dager og syk 4 uker- da er den første dag i arbeidsgiverperioden 01.02.17. Etter at arbeidsgiverperioden er "brukt opp" må du har vært i jobb i 16 dager før du kan bruke egenmelding. Så jo du kan jobbe en dag og så få ny sykemelding. Anonymous poster hash: f5a93...7da
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #6 Skrevet 8. mars 2017 Veldig ufint mot arbeidsgiver å gjøre noe sånt da, de må jo da betale en ny arbeidsgiverperiode.... Anonymous poster hash: 83b9f...091
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #7 Skrevet 8. mars 2017 Veldig ufint mot arbeidsgiver å gjøre noe sånt da, de må jo da betale en ny arbeidsgiverperiode.... Anonymous poster hash: 83b9f...091 Nei, det må de ikke. Les "tredje ledd" i denne linken: https://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/8-19-beregning-av-arbeidsgiverperiode Anonymous poster hash: 364b6...eff
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #8 Skrevet 8. mars 2017 Hvis man har migrene så kan man under visse forutsetninger få fritak fra arbeidsgiverperioden fra NAV, slik ar arbeidsgiver får dekket alt sykefravær fra første dag (i stedet for fra 16. dag, slik det normalt sett er). Da er det greit å dokumentere slikt med sykmelding, selv om det ikke kreves. Dessuten kan det jo hende at hun faktisk har brukt opp egenmeldingene sine det siste året også... Så rimelig unødvendig kommentar, eller hva? Spesielt siden det ikke er relevant for det HI spør om. Anonymous poster hash: 364b6...eff Stått opp på feil fot ;-) Anonymous poster hash: 18eb7...210
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #9 Skrevet 8. mars 2017 Du kan få ny sykemelding ja. Og arbeidsgiver kan trekke sammen dagene og få refundert arbeidsgiveravgift uansett. Anonymous poster hash: 1e7c6...34c
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #10 Skrevet 8. mars 2017 Hvis man har migrene så kan man under visse forutsetninger få fritak fra arbeidsgiverperioden fra NAV, slik ar arbeidsgiver får dekket alt sykefravær fra første dag (i stedet for fra 16. dag, slik det normalt sett er). Da er det greit å dokumentere slikt med sykmelding, selv om det ikke kreves. Dessuten kan det jo hende at hun faktisk har brukt opp egenmeldingene sine det siste året også... Så rimelig unødvendig kommentar, eller hva? Spesielt siden det ikke er relevant for det HI spør om. Anonymous poster hash: 364b6...eff Synes det var et helt rimelig spørsmål jeg Anonymous poster hash: a5b40...308
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå