Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #1 Skrevet 7. mars 2017 Jeg har lang fartstid i psykiatrien med mange komplekse diagnoser. I da har jeg opplevd noe helt nytt; panikkangst. Det kommer som lyn fra klar himmel. Jeg "mister meg selv", får dødsangst og blir ubeskrivelig redd. Får uvirkelighetsfølelse og blir fysisk uvel. Det kommer plutselig med flere ganger i timen. Har du erfaring med slikt vil jeg gjerne høre om det. Dette er utrolig skremmende å oppleve. Anonymous poster hash: 49b48...09d
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #2 Skrevet 7. mars 2017 Jeg har lang fartstid i psykiatrien med mange komplekse diagnoser. I dag har jeg opplevd noe helt nytt; panikkangst. Det kommer som lyn fra klar himmel. Jeg "mister meg selv", får dødsangst og blir ubeskrivelig redd. Får uvirkelighetsfølelse og blir fysisk uvel. Blir livredd for å dø. Det kommer plutselig med flere ganger i timen. Har du erfaring med slikt vil jeg gjerne høre om det. Dette er utrolig skremmende å oppleve.Anonymous poster hash: 49b48...09d Anonymous poster hash: 49b48...09d
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #3 Skrevet 7. mars 2017 Kjenner meg igjen i beskrivelsen " som lyn fra klar himmel". Kommer som en følelse av at jeg faller ( ofte sånn som man våkner av og skvetter når man holder på å sovne) så kommer en bølge av kvalme, svimmelhet, halsen snører seg, vanskelig å puste og like etter prikker det i nakke og nedover armene. Har hatt det i 12 år nå - men har aldri opplevd å svime av, kaste opp ..eller dø. Hehe. Men jævlig det er det. Bare pass på at du aldri, jeg gjentar ALDRI lar denne angsten stoppe deg fra noe. Da kan den lett ta overhånd. Lykke til! Anonymous poster hash: 98c17...e31
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #4 Skrevet 7. mars 2017 ..vi legge til at jeg har jobbet mye med å overvinne denne angsten, og nå har det kanskje 1 gang i måneden, max. Anonymous poster hash: 98c17...e31
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2017 #5 Skrevet 29. desember 2017 Hei. Ser ikke hvor gammelt dette innlegget er men skriver likevel. Symptomene med kvalme og prikking nakke og snøring til i halsen er likt som mine anfall og derfor blir jeg beroliget for at jeg vet det er panikkangst jeg har utviklet. Det første kom på natten, etter en tøff kveld i syden hvor min sambo fikk et illebefinnende og jeg var eneste hjelp. Handlet i automatikk og reaksjonen kom ikke før noen timer etter. Tror dere det stemmer? At det var det jeg opplevde som utløste det? Det andre kom i dag, etter et døgn med mye negativt. Først en beskjed om en død onkel og deretter panikk leting etter min hund som stakk av. Dette var i hår og i ettermiddag og i kveld kom anfallene et par/tre stk i løp av en times tid. Brukte yoga og bena høyt når det første kom. Så roet det seg, deretter kom et nytt og jeg merket at det ble en ond sirkel. Tok en varm dusj og la meg og er rolig nå i skrivende stund. Dette er så kjipt ... er så trasig at det er så uforutsigbart og. Jeg er høysensitiv i tillegg og julen har vært insane ift overstimulering. Har bare lyst å bo i en boble de neste uker. 🤪 Anonymkode: f90c0...493
Hilde71 Skrevet 29. desember 2017 #6 Skrevet 29. desember 2017 Jeg bruker medisiner mot panikkangst men jeg fikk som deg anfall etter traumatiske episoder eller etter perioder med mye stress. Bruker nå en svak dose antidepressiv medisin som hjelper spesifikt mot panikkangst😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå