Gå til innhold

Hvorfor ser jeg gammel ut med sminke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Midten av tredveårene, blondt hår, hvite bryn og vipper fra naturens side. I tillegg har jeg små øyne. 

Jeg har derfor blitt helt avhengig av å sminke øynene. Bruker eyeliner oppe, og mascara oppe og nede. Lager mørkere bryn med sånn som ligner øyenskygge. Jeg bruker også bareminerals foundation. 

Likevel, så har jeg lagt merke til en ting de siste månedene. Når jeg ikke sminker meg, så innbiller jeg meg at jeg ser yngre ut? Selv om alt går i ett og øynene er bittesmå med lyse vipper og bryn, så er jeg ganske sikker på at jeg ser yngre ut enn når jeg sminker meg. 

Er det mulig? Skyldes det i så fall at jeg gjør noe feil når jeg sminker meg? Jeg klarer ikke gå ut offentlig uten. 

Anonymous poster hash: eb843...7e2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg noen sminkeekspert, men vet at maskara på vippene nede gjør deg eldre. Kan tenke meg at kanskje eyeliner også har den effekten.

Anonymous poster hash: ae148...402

Skrevet

Nå er ikke jeg noen sminkeekspert, men vet at maskara på vippene nede gjør deg eldre. Kan tenke meg at kanskje eyeliner også har den effekten.

Anonymous poster hash: ae148...402

Gjør det, hvorfor det? Det ser vel litt rart å ha mascara bare oppe, gjør det ikke?

Ikke hi

Anonymous poster hash: 15218...4d6

Skrevet

Gjør det, hvorfor det? Det ser vel litt rart å ha mascara bare oppe, gjør det ikke?

Ikke hi

Anonymous poster hash: 15218...4d6

jeg bruker mascara kun på vippene oppe. legger jeg det på vippene under øynene set jeg eldre ut, siden øynene da får et drag nedover i ytterkant.

eyeliner kan bli too much på en som er veldig lys.

less is more :-)

Anonymous poster hash: 0da59...101

Skrevet

Enig med annen anonym her nå, blir ikke mascara bare oppe litt pussig? Jeg vet det ser greit ut på folk som har mørkere vipper fra naturens side, men når mine er helt gjennomsiktige? Da vil jeg jo ha sorte oppe, "ingen" nede. 

Hi 

Skrevet

Jeg bruker også kun mascara på vippene oppe å det ser ikke rart ut.

Anonymous poster hash: 3c3b1...c3e
Skrevet

Jeg bruker også kun mascara på vippene oppe å det ser ikke rart ut.

Anonymous poster hash: 3c3b1...c3e

Men da har du vel ikke gjennomsiktige vipper? 

Hi 

Skrevet

Jeg er lys som deg. Farger øyenbrynene med permanent farge. Bruker maskara oppe og nede, samt eyeliner oppe og litt nede. Ser mye yngre ut enn det jeg er. Må vise leg både på polet og i matbutikker. Er 36 år gammel.

Skrevet

Enig med annen anonym her nå, blir ikke mascara bare oppe litt pussig? Jeg vet det ser greit ut på folk som har mørkere vipper fra naturens side, men når mine er helt gjennomsiktige? Da vil jeg jo ha sorte oppe, "ingen" nede.

Hi

Prøv 😆

Anonymous poster hash: ffc31...563

Skrevet

Det er veldig vanskelig å si uten å ha sett deg, men sånn på generelt grunnlag er ikke kun eyeliner og mascara nødvendigvis trikset. Hvis du tør poste et bilde av deg selv kan jeg gi mer konkrete råd.

Skrevet

Jeg bruker også bare mascara oppe. Det åpner blikket mye mer, særlig hvis man har små øyne. Hvis jeg bruker mascara nede bruker jeg en brun (det bruker jeg forsåvidt alltid, både oppe og nede) som jeg gjerne vanner litt ut så den bare farger og ikke tykner vippene. Viktig å ikke ta børsten helt ned i hårroten på de nedre vippene, da får du en slags tung eyelinereffekt. Bruk gjerne en lys øyenskygge i øyekroken for å åpne blikket enda mer.

Her er litt tips:

http://m.side2.no/mote/sminketabbene-som-gjr-deg-eldre/3603571.html

Anonymous poster hash: c3a4e...c0e

Skrevet

Hi

Jeg har hvite vipper og må bruke mascara over og under øyet. Jeg pleier å påføre øverste vipper og blunke, evt et lett touch under. Et annet tips er bruke brunt under og svært over.

Ang fondation, hvis du bruker for mye legger pudderet seg i alle fine rynker, linjer og porer. Da synes de bedre, prøv å legg på mindre om gangen og bland det godt inn. Sørg også for at du har helt rett hudtone, bm har forandret fargene sine ganske mye i det siste.

Anonymous poster hash: 97812...bed

Skrevet

Du som er så lys må ikke bruke svart rundt øynene Iallefall. Prøv grått eller brunt. Svart blir for hardt for helt lyse.

Anonymous poster hash: 8f6ca...00b

Skrevet

Du som er så lys må ikke bruke svart rundt øynene Iallefall. Prøv grått eller brunt. Svart blir for hardt for helt lyse.

Det har jeg faktisk fått høre før på parfymeri. Så da brukte jeg brun i mange år. Så var jeg på et annet parfymeri, og hun kunne ikke forstå hva jeg snakket om - selvsagt skulle den være svart! 

Hi 

(Tør nok ikke poste bilde, nei) 

Skrevet

Eyeliner forminsker jo øynene. Vet det er moderne akkurat nå, men ville heller lagt en skygge. Den må ikke ha skimmer.

Skrevet

Eyeliner forminsker jo øynene. Vet det er moderne akkurat nå, men ville heller lagt en skygge. Den må ikke ha skimmer.

Takk for tips! 

hi 

Skrevet

Har også lyse vipper. Bruker mascara både oppe OG nede. Ellers ser det jo helt rart ut. Passer på å legge lys øyeskygge. Unngå for mye eyeliner.

Anonymous poster hash: 11890...ba0
Skrevet

Kan du ikke farge vipper å bryn istede? Det gjør jeg å føler det er freshere enn an haug med sminke. :-)

Skrevet

Det har jeg faktisk fått høre før på parfymeri. Så da brukte jeg brun i mange år. Så var jeg på et annet parfymeri, og hun kunne ikke forstå hva jeg snakket om - selvsagt skulle den være svart!

Hi

(Tør nok ikke poste bilde, nei)

Nei , svart blir så hardt. Så bruk brunt eller grått. Og bruk skygger som du fader ut istedenfor blyanter, som igjen kan bli hardt .

Skrevet

Er du sikker på at du har rett farge på foundation? Jeg ser mye eldre ut dersom jeg prøver feil farge. Om det ser grått ut, liksom.

Og jeg kjenner flere makeupartister, og de tipser også om å droppe mascara og liner under øynene. Selv har jeg lyse vipper og lys hud (men ikke så lys som deg, tror jeg), og jeg bruker aldri mascara og liner nede. Men bruker sort mascara oppe og enten brun/ingen liner oppe til hverdags, men sort liner til fest, da jeg allikevel bruker mye farger ellers i ansiktet og på øyelokkene.

Skrevet (endret)

Jeg kan råde deg til å bruke mørkegrå øyenskygge som eyeliner oppe. Og så mascara. Bruk en tynn pensel og påfør skyggen langs øvre vippekant og dus ut med en q-tips. Og bruk rouge kun på eplekinnene. Det skal nok hjelpe deg med å se yngere ut😊👍🏽

Endret av Urwa
Skrevet

Jeg bruker mascara (som ser naturlig ut..) oppe og nede, samt farger øyenbryna litt mørkere. Bruker ingenting annet. Retter ut håret.

Får ofte høre at jeg ser ut som 26/27, mens jeg er 36..

Mulig du skal prøve mindre og lysere sminke?

Anonymous poster hash: 5b9df...9cd

Skrevet

Mascara bare oppe ser rart ut, da ser man sminket ut.

Anonymous poster hash: 94935...c28

Skrevet

Jeg bruker bare mascara oppe - og da bruker jeg en ganske tynn og lett mascara, slik at ikke vippene skal se for tunge og sminket ut. Siden jeg er veldig lys i huden, har lyse øyenbryn etc så ser det unaturlig ut om jeg har veldig mye mørk øyesminke. Når jeg bare har mascara oppe så blir blikket mitt åpent og naturlig. Bruker litt forskjellige øyenskygger, men ikke så mye annet. Tyngre sminke får meg til å se eldre ut.

Anonymous poster hash: ca36c...a54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...