Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #1 Skrevet 7. mars 2017 Jeg har så mange allergier så er så mye mat jeg ikke kan spise. Er så lei. Frister mest å ikke spise noe som helst. Men jeg må jo spise. Hva er det grunnleggende man MÅ ha? Jeg har en ganske ensidig kost. Dvs jeg kan spise de fleste grønnsaker. Men ikke frukt. Ikke bønner og nøtter. Ikke bær. Blir det for ensidig å leve på poteter, kjøtt, brokkoli/gulrøtter og ris? Og paprika... Hvilke matvarer bør man få i seg i løpet av en uke? De varene jeg føler meg trygg på er: Purre Løk Hvitløk Tomat Paprika Kjøtt og fisk Ris Poteter Brokkoli Blomkål Kålrot (nogenlunde...) Maisenna Melk Gulost Holder dette for å få i meg alt jeg trenger? Orker f.eks ikke å spise paprika hver dag.. må ha variasjon. Anonymous poster hash: 8a7bc...710
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #2 Skrevet 7. mars 2017 Du burde få henvisning til ernæringsfysiolog... Anonymous poster hash: 497c1...f3e
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #3 Skrevet 7. mars 2017 Du burde få henvisning til ernæringsfysiolog... Anonymous poster hash: 497c1...f3e Ja. Eg skal det. Det er jo en selvfølgelighet. Men må jo spise rett i mellomtida. Anonymous poster hash: 8a7bc...710
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #4 Skrevet 7. mars 2017 Det første er jo å få bekreftet/avkreftet allergiene, helst ved provokasjonsforsøk. Blodprøver viser jo bare sensibilisering, og det er mye som kan gi symptomer som ikke er allergi. Hva med avokado,fisk, innmat? Anonymous poster hash: 51061...4ba
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #5 Skrevet 7. mars 2017 Det første er jo å få bekreftet/avkreftet allergiene, helst ved provokasjonsforsøk. Blodprøver viser jo bare sensibilisering, og det er mye som kan gi symptomer som ikke er allergi. Hva med avokado,fisk, innmat? Anonymous poster hash: 51061...4ba Hva mener du? Jeg har sluttet å spise det jeg får reaksjoner på. Dette er ikke bare blodprøve - synsing. Jeg får skikkelige reaksjoner. Jeg skrev at jeg kan spise fisk. Innmat rører jeg bare hvis det er i pølser. Det er vel ikke akkurat supermat heller. Avokado har jeg ikke prøvd jeg er litt redd for å prøve det jeg ikke er trygg på siden jeg noen ganger får veldig sterke reaksjoner. Og det er kjempeskummelt når det skjer. Anonymous poster hash: 8a7bc...710
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #6 Skrevet 7. mars 2017 Innmat som feks lever er veldig næringsrikt, hjerte og nyrer er god tradisjonsmat Hvis det er anafylaktiske reaksjoner du har fått kan du jo prøve med epi-penn i nærheten. Er diagnosene satt etter testing på sykehus og vurdering av lege, eller er det bare blodprøver? Anonymous poster hash: 51061...4ba
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #7 Skrevet 7. mars 2017 Innmat som feks lever er veldig næringsrikt, hjerte og nyrer er god tradisjonsmat Hvis det er anafylaktiske reaksjoner du har fått kan du jo prøve med epi-penn i nærheten. Er diagnosene satt etter testing på sykehus og vurdering av lege, eller er det bare blodprøver? Anonymous poster hash: 51061...4ba
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #8 Skrevet 7. mars 2017 Innmat som feks lever er veldig næringsrikt, hjerte og nyrer er god tradisjonsmat Hvis det er anafylaktiske reaksjoner du har fått kan du jo prøve med epi-penn i nærheten. Er diagnosene satt etter testing på sykehus og vurdering av lege, eller er det bare blodprøver? Anonymous poster hash: 51061...4ba De fleste allergiene er mat jeg får reaksjoner av, men som ikke har gitt utslag på prøver. Eller ikke blitt testet. Jeg har epipen i nærheten, vil bare ikke oppleve det for det gir meg traumer. Det er ikke testet på sykehus. Jeg har vært hos lege og allergiolog. Men det er kun et fåtall av allergiene som er diagnostisert, resten holder jeg meg unna siden jeg får reaksjoner. Skalldyr er noe jeg ikke tåler på papiret, men har ikke prøvd fordi jeg er redd og fordi jeg ikke føler at det er et mus i kostholdet mitt. Verre er det med frukt. Men er mye vitaminer i grønnsaker og, jeg har bare ikke god oversikt.... Anonymous poster hash: 8a7bc...710
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå