Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #1 Skrevet 7. mars 2017 Forsøker gå ned i vekt (for ørtende gang). Spiser nå 5! ganger dagen... det eneste jeg har oppnådd så langt er verdens største ballong mage og forstoppelse/diaré om hverandre. Spiser ikke så annerledes, bare mer mat til sammen fordelt på flere måltider enn før. Går det over? Anonymous poster hash: d74c5...4c9
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #2 Skrevet 7. mars 2017 Forsøker gå ned i vekt (for ørtende gang). Spiser nå 5! ganger dagen... det eneste jeg har oppnådd så langt er verdens største ballong mage og forstoppelse/diaré om hverandre. Spiser ikke så annerledes, bare mer mat til sammen fordelt på flere måltider enn før. Går det over? Anonymous poster hash: d74c5...4c9 Du prøver å gå ned i vekt ved å spise mer mat totalt i løpet av dagen? Anonymous poster hash: 3456e...3d3
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #3 Skrevet 7. mars 2017 Du prøver å gå ned i vekt ved å spise mer mat totalt i løpet av dagen? Anonymous poster hash: 3456e...3d3 Etter anbefalning fra en kostholdsekspert på frisklivssentralen i kommunen så skal visst det være løsningen ja Hi Anonymous poster hash: d74c5...4c9
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #4 Skrevet 7. mars 2017 Hva spiser du? Blir du oppblåst tåler du ikke maten du spiser Anonymous poster hash: a6a49...f07
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #5 Skrevet 7. mars 2017 Det kan være at maten er uvant, at du f.eks plutselig spiser masse fiber og ikke har spist det før? Men det kan også være en matallerig eller intoleranse. Jeg blir sånn i magen av hvetemel, men jeg har irritabel tarm da så er nok over gjennomsnittet sensitiv i magen. Anonymous poster hash: b2003...028
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #6 Skrevet 7. mars 2017 Har du begynt å spise sunnere, mer grønnsaker og salat kanskje? Mye grønnsaker og salat kan gi meg oppblåst mage, spesielt hvis de er råe. Jeg kan ikke helt skjønne at kostholdseksperten mener at du skal gå ned i vekt hvis du spiser det samme og like mye, bare fordeler det over flere måltider. Det henger jo ikke på greip Anonymous poster hash: 3136a...bd3
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #7 Skrevet 7. mars 2017 Har du begynt å spise sunnere, mer grønnsaker og salat kanskje? Mye grønnsaker og salat kan gi meg oppblåst mage, spesielt hvis de er råe. Jeg kan ikke helt skjønne at kostholdseksperten mener at du skal gå ned i vekt hvis du spiser det samme og like mye, bare fordeler det over flere måltider. Det henger jo ikke på greip Anonymous poster hash: 3136a...bd3 Stusset også litt på den, men kanskje HI mener "mer" som i flere måltider istedenfor kjempemåltid der man spiser masse? Det kan også bety at man spiser mer mat i volum, men med mindre kalorier? Feks stor tallerken med salat kontra halvfull tallerken med pommes frites, biff og bernaise saus? Anonymous poster hash: 748ba...658
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #8 Skrevet 7. mars 2017 I følge kostholdseksperten spiste jeg før for lite. Jeg spiste type 2 Rugsprø, 1 skyr, wook til middag med kylling. Det gikk fint i mange år, men de to - tre siste årene har jeg vært syk og inaktiv. Skikkelig inaktiv. Eventuelle mangler har jeg rettet opp gjennom årene med vitamintilskudd etc. Alle tidligere muskler er blitt fett og jeg står helt fast på vekta -overvektig. Nuvel..., det har tatt meg noen år og forstå sammenhengen.... Nå sier kostholdseksperten jeg for en periode ikke skal tenke på mengde, men spise 5 ganger dagen, stort sett samme som før og gjerne litt mer. Jeg spiser ikke generelt større porsjoner eller annen mat, men to ganger til og jeg har kommet i gang med litt trening igjen, men den magen 😳 Herregud 🙈😓 Hi Anonymous poster hash: d74c5...4c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå