Gå til innhold

nyoppusset arbeidsplass - work in progress

Anbefalte innlegg

Skrevet

jobben min har byttet lokasjon til et bygg hvor vi holder til i en oppusset etasje, mens flere tomme etasjer er under oppussing nå.

tror det siste påvirker ventilasjonsanlegg og at dette enkelte helger blir stoppet helt.

jeg blir så dårlig av inneklimaet. øyne, lepper og hud svir. nesen blir tett og renner. jeg blir svimmel og får konsentrasjonsvansker.

har tatt allergiprøver og intet slår ut. har snakket med bedriftshelsetjeneste og de kan ikke komme på befaring, siden da må leder bestille disse - og det får han tydeligvis ikke gjort.

mange klager over dårlig inneklima, men kun jeg blir så dårlig.

noen som har gode ideer til hva jeg kan gjøre med dette? (ikke hjemmekontor - det funker så dårlig med alt jeg flyr rundt og gjør)

Anonymous poster hash: d9a2b...f21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt Arbeidstilsynet og be de komme på befaring

Anonymous poster hash: 9bf3e...642

Skrevet

De gjør sånt?  Men da skal jeg ringe dit i morgen.  Tusen takk for svar :-)

Skrevet

jobben min har byttet lokasjon til et bygg hvor vi holder til i en oppusset etasje, mens flere tomme etasjer er under oppussing nå.

tror det siste påvirker ventilasjonsanlegg og at dette enkelte helger blir stoppet helt.

jeg blir så dårlig av inneklimaet. øyne, lepper og hud svir. nesen blir tett og renner. jeg blir svimmel og får konsentrasjonsvansker.

har tatt allergiprøver og intet slår ut. har snakket med bedriftshelsetjeneste og de kan ikke komme på befaring, siden da må leder bestille disse - og det får han tydeligvis ikke gjort.

mange klager over dårlig inneklima, men kun jeg blir så dårlig.

noen som har gode ideer til hva jeg kan gjøre med dette? (ikke hjemmekontor - det funker så dårlig med alt jeg flyr rundt og gjør)

Anonymous poster hash: d9a2b...f21

Her må verneombud på banen!!

Anonymous poster hash: 1fc15...a8a

Skrevet

Her må verneombud på banen!!

det er ille å si det - vi er et veldig stort firma. som nebemanner mye. vereombudet tørr ikke gjøre noe i frykt for å bli upopulær hos 'de med listene'.

Skrevet

Er det ikke bedre å snakke med leder først?

Anonymous poster hash: 27f18...ba7

Skrevet

Er det ikke bedre å snakke med leder først?

har snakket, sendt email, besvimt forran mannen mens jeg snakket...  så føler at jeg har kommet så langt som jeg kan der.

Skrevet

har snakket, sendt email, besvimt forran mannen mens jeg snakket... så føler at jeg har kommet så langt som jeg kan der.

Da er det noe annet. Da støtter jeg forslaget om å kontakte Arbeidstilsynet.

Skrevet

Siden det er et stort firma skal dere vel ha mer enn ett verneombud? Finnes det hovedverneombud for hele firmaet - det kan jo være en tøffere person i rollen enn et lokalt verneombud? Har du kontaktet leder over din leder (hvis ikke dette er øverste leder).

Ellers er jeg også enig i at du bør kontakte Arbeidstilsynet. Du kan ringe dem, eller sende epost, det står redegjørelse for hvordan de håndterer innmeldte saker på siden deres http://www.arbeidstilsynet.no/artikkel.html?tid=255684/ 

Skrevet

det er ille å si det - vi er et veldig stort firma. som nebemanner mye. vereombudet tørr ikke gjøre noe i frykt for å bli upopulær hos 'de med listene'.

Da er Arbeidstilsynet rette instans!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...