Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #1 Skrevet 7. mars 2017 Jeg er pr.i dag på AAP. Håper på å etter hvert få minst 50% stilling. Vet bare ikke hva jeg klarer ennå. Saken er at jeg ønsker å gå fra mannen. Regner med at etter at huset er solgt så sitter vi igjen med 780 000kr hver. Jeg kan klare meg med en tre roms og her vi bor, som er det "billigste" stedet i området så koster det ca 3 mill (håper å finne noe billigere) og ca 5000 i fellesutgifter(varmtvann og fyring er med her så utgifter til strøm vil bli på bare 2-300kr i mnd.) Vil jeg i det hele tatt få lånt nok til en leilighet? Har to barn. Ett på 20 år som er i jobb, men av visse årsaker må bo med meg en stund til og en som er 11 år. Barnet på 20 år betaler pr. i dag 2000 kr i mnd. for å bo hjemme. Ikke er det noe å leie her og skulle det dukke opp noe så er det så dyrt at det er umulig. Jeg fikser ikke mannen lengre. Det er så ille nå at jeg har begynt å glede meg til han går på jobb og gruver meg til han kommer hjem. Han er ikke på noen måte slem, bare lat og jeg har for flere år siden mistet all lyst på sex med han. Planen min var å gå fra han for 2 år siden, men så mistet jeg jobben pga sykdom og etter det finner jeg ingen løsning på situasjonen. Og nei, terapi kommer ikke på tale. Jeg har ingen interesse av at vårt forhold skal bli bedre. Jeg hverken ønsker eller orker å jobbe for det. Anonymous poster hash: 2ae68...0df
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #2 Skrevet 7. mars 2017 Hva har du i aap da? Minstesats eller max sats? Du kan jo søke lån i kommunen, startlån eller husbank. Anonymous poster hash: c3ea8...1eb
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #3 Skrevet 7. mars 2017 Har utbetalt 15 000 i mnd i AAP. Mulig jeg burde fått endret skatten og dermed få mer utbetalt. Så på beregningene på årets skattekort at de har gått ut fra at jeg skal tjene 340 000 mens jeg får at jeg tjener 230 000 ( beløp før skatt x 12). Anonymous poster hash: 2ae68...0df
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #4 Skrevet 7. mars 2017 Du skal ha et lå på 3 millioner PLUSS utgifter på 5000 pr mnd?? Tror du er helt vill jeg. Vi har 2.5 mill i lån og betaler 11.000 kr på 25 år. Anonymous poster hash: 1472a...d76
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #5 Skrevet 7. mars 2017 Det kan høres vanskelig ut. Jeg jobber 80% og har ca 26 000 utbetalt (sykepleier i turnus), hvis vi selger vil jeg være gjeldsfri og ha ca 750 000 i EK. Har også barn på alder med dine, men eldste flytter sannsynligvis ut til høsten. Avhengig av om jeg vil ha bil eller ikke, kan jeg vel låne +/- 2 million. Anonymous poster hash: d41bd...9e0
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #6 Skrevet 7. mars 2017 Barnet på 20 kan jo betale mye mer for å bo hjemme. 2000 er mye mindre enn alle andre steder. En mulighet er jo også at du og barnet kjøper sammen. Da har dere en mye bedre familieinntekt som utgangspunkt for lån. Om noen år kan du kjøpe ut barnet. På den måten kommer barnet også inn på boligmarkedet og kan få glede av en eventuell prisstigning på boligen. Anonymous poster hash: 7ff47...2ff
Sisera Skrevet 7. mars 2017 #7 Skrevet 7. mars 2017 Med den EK og inntekten du har i dag kan du ikke kjøpe bolig til 3 mill. Er det et alternativ at 11-åringen bor hos far og du og 20-åringen leier et rimeligere sted?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #8 Skrevet 7. mars 2017 da bør barna bli værende hos far Anonymous poster hash: 33918...bb0
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #9 Skrevet 7. mars 2017 Med 15.000 utbetalt i måneden, hvor mye tror du at du kan bruke på å nedbetale et lån? Hvis du må bruke 5.000 på husleie i tillegg, blir det veldig lite igjen til å forsørge familien. Anonymous poster hash: 765f4...25b
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #10 Skrevet 7. mars 2017 Det der er jo bortimot umulig! For å være helt ærlig så hadde jeg ikke dratt fra mannen. Han hverken psykisk eller fysisk misshandler deg. Du har ikke vobdt av å bo sammen med han og du var jo tross alt glad i han en gang. Det er ikke en menneske rett å kjøpe seg bolig for 3 mill, dessverre sitter du i en situasjon der du rett og slett ikke kan gjøre det. 15000 er lite nok til å få noe som helst lån. For ikke snakk om så mye Anonymous poster hash: a36a3...c13
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #11 Skrevet 8. mars 2017 Man kan maks få lån på fem ganger inntekten. Selv med egenkapitalen din blir det under to mill å kjøpe for. Anonymous poster hash: 45141...e3c
Mrs druestein Skrevet 8. mars 2017 #12 Skrevet 8. mars 2017 Det høres totalt urealistisk ut ts. Dessuten tror jeg ikke det er så lett å få lån når man går på aap.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #13 Skrevet 8. mars 2017 Jeg er pr.i dag på AAP. Håper på å etter hvert få minst 50% stilling. Vet bare ikke hva jeg klarer ennå. Saken er at jeg ønsker å gå fra mannen. Regner med at etter at huset er solgt så sitter vi igjen med 780 000kr hver. Jeg kan klare meg med en tre roms og her vi bor, som er det "billigste" stedet i området så koster det ca 3 mill (håper å finne noe billigere) og ca 5000 i fellesutgifter(varmtvann og fyring er med her så utgifter til strøm vil bli på bare 2-300kr i mnd.) Vil jeg i det hele tatt få lånt nok til en leilighet? Har to barn. Ett på 20 år som er i jobb, men av visse årsaker må bo med meg en stund til og en som er 11 år. Barnet på 20 år betaler pr. i dag 2000 kr i mnd. for å bo hjemme. Ikke er det noe å leie her og skulle det dukke opp noe så er det så dyrt at det er umulig. Jeg fikser ikke mannen lengre. Det er så ille nå at jeg har begynt å glede meg til han går på jobb og gruver meg til han kommer hjem. Han er ikke på noen måte slem, bare lat og jeg har for flere år siden mistet all lyst på sex med han. Planen min var å gå fra han for 2 år siden, men så mistet jeg jobben pga sykdom og etter det finner jeg ingen løsning på situasjonen. Og nei, terapi kommer ikke på tale. Jeg har ingen interesse av at vårt forhold skal bli bedre. Jeg hverken ønsker eller orker å jobbe for det. Anonymous poster hash: 2ae68...0df Måååå du flytte akkurat nå? Vente til 20 åringen flytter ut og du prøver å spare litt ? Anonymous poster hash: c6668...62d
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2017 #14 Skrevet 8. mars 2017 Du skal ha et lå på 3 millioner PLUSS utgifter på 5000 pr mnd?? Tror du er helt vill jeg. Vi har 2.5 mill i lån og betaler 11.000 kr på 25 år. Anonymous poster hash: 1472a...d76 Nå sier hun at hun har egenkapital på 780 000,- HI, du må snakke med banken. Du har en god egenkapital men du skal jo betjene lånet og leve også. Anonymous poster hash: 41281...607
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå