Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #1 Skrevet 7. mars 2017 Leser i innlegg her at det er ikke selve dogåingen som gjør at man trenger vaske hender etter dobesøk, det er det at man har berørt doen. Den er full av bakterier tydeligvis. Når man er på do får man aldri noe på hendene så det er fordi man tar på doen en man vaske seg. Så mitt spørsmål er da om dere har sikkerhetsradius rundt doen så ingen kommer borti den? Med unger på badet kan de jo finne på å ta på den, sitte på dolokket og legge leker inntil/oppå den. Seriøst? Behandler dere doen som smittesone? Det er jo dogåinga det at man tørker seg som gjør at en skal vaske. En kjenner ikke om en får ting på seg, da hadde det jo ikke vært noe problem. Anonymous poster hash: ee8e2...305
anonomous Skrevet 7. mars 2017 #2 Skrevet 7. mars 2017 Mine barn får ikke lov å leke rundt doen, og driver de å fingrer på den så må de vaske hendene. Samma for meg om det er bakterier der eller ikke, synes det er skikkelig ekkelt at noen tar på doen/går på do uten å vaske hendene!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #3 Skrevet 7. mars 2017 Leser i innlegg her at det er ikke selve dogåingen som gjør at man trenger vaske hender etter dobesøk, det er det at man har berørt doen. Den er full av bakterier tydeligvis. Når man er på do får man aldri noe på hendene så det er fordi man tar på doen en man vaske seg. Så mitt spørsmål er da om dere har sikkerhetsradius rundt doen så ingen kommer borti den? Med unger på badet kan de jo finne på å ta på den, sitte på dolokket og legge leker inntil/oppå den. Seriøst? Behandler dere doen som smittesone? Det er jo dogåinga det at man tørker seg som gjør at en skal vaske. En kjenner ikke om en får ting på seg, da hadde det jo ikke vært noe problem. Anonymous poster hash: ee8e2...305 Og hvis msn har fått litt bæsj (uten å kjenne det), og man da tar på doen, får jo neste mann bæsjebakterier på henda selv om den bare tisser. Her har alle lært å legge ned lokket og vaske henda. Unger som tar på do når de har vært der inne, har måtte vaske henda med en forklaring på hvorfor. Det er dessverre besøket her i huset som spyler dritt og piss veggimellom. Anonymous poster hash: 3d21d...c92
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #4 Skrevet 7. mars 2017 Men det er da helt vanlig å feks sitte på dolokket? Bruke doen som stol? Anonymous poster hash: ee8e2...305
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #5 Skrevet 7. mars 2017 Det som er morsomst med den forklaringen er jo at man er nær doen med veldig mye annet enn bare henda. Spriter man ned hele seg etterpå? Skifter alle klærne? Tar på vernedress før man går på do og skrubber rompeskinkene med sprit før man klær på seg igjen? Normal hygiene er mer enn nok, vaske seg på hendene etter man har vært på toalettet er en selvfølge. Forresten; dere som vasker hendene om dere er nær toalettet, hvor langt unna står servant og dusj hos dere? For om det er under fem meter fra toalettet er det garantert bakterier på disse også, så da kan man egentlig ikke være inne på badet uten å vaske hele seg før man går ut igjen Anonymous poster hash: e9c52...18c
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #6 Skrevet 7. mars 2017 Leser i innlegg her at det er ikke selve dogåingen som gjør at man trenger vaske hender etter dobesøk, det er det at man har berørt doen. Den er full av bakterier tydeligvis. Når man er på do får man aldri noe på hendene så det er fordi man tar på doen en man vaske seg. Så mitt spørsmål er da om dere har sikkerhetsradius rundt doen så ingen kommer borti den? Med unger på badet kan de jo finne på å ta på den, sitte på dolokket og legge leker inntil/oppå den. Seriøst? Behandler dere doen som smittesone? Det er jo dogåinga det at man tørker seg som gjør at en skal vaske. En kjenner ikke om en får ting på seg, da hadde det jo ikke vært noe problem. Anonymous poster hash: ee8e2...305 Jeg behandler mange soner i hjemmet som "smittefarlig", ja, og det har helt konkret ført til en beviselig nedgang i omgangssykesmitten her hjemme. Jeg vasker hender når jeg har vært på do eller hjulpet et barn på do, skiftet bind, bleier eller bandasjer på noen, klappet dyr, sortert skittentøy, jobbet i hagen/lekt ute, stelt potteplanter, vasket gulv og vasket toalett/bad, gjort fotstell eller pussa sko. Jeg vasker også hender før jeg steller sår, før jeg legger på sminke, før jeg baker/lager mat og før jeg spiser. Anonymous poster hash: c786f...7ba
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #7 Skrevet 7. mars 2017 Det som er morsomst med den forklaringen er jo at man er nær doen med veldig mye annet enn bare henda. Spriter man ned hele seg etterpå? Skifter alle klærne? Tar på vernedress før man går på do og skrubber rompeskinkene med sprit før man klær på seg igjen? Normal hygiene er mer enn nok, vaske seg på hendene etter man har vært på toalettet er en selvfølge. Forresten; dere som vasker hendene om dere er nær toalettet, hvor langt unna står servant og dusj hos dere? For om det er under fem meter fra toalettet er det garantert bakterier på disse også, så da kan man egentlig ikke være inne på badet uten å vaske hele seg før man går ut igjen Anonymous poster hash: e9c52...18c Putter du kneet nær munnen når du spiser? Hvis ikke, så greier det seg å vaske hender. Men skal andre kroppsdeler opp i fjeset ditt, ville du vel vaske dem også. Anonymous poster hash: c786f...7ba
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #8 Skrevet 7. mars 2017 Jeg behandler mange soner i hjemmet som "smittefarlig", ja, og det har helt konkret ført til en beviselig nedgang i omgangssykesmitten her hjemme. Jeg vasker hender når jeg har vært på do eller hjulpet et barn på do, skiftet bind, bleier eller bandasjer på noen, klappet dyr, sortert skittentøy, jobbet i hagen/lekt ute, stelt potteplanter, vasket gulv og vasket toalett/bad, gjort fotstell eller pussa sko. Jeg vasker også hender før jeg steller sår, før jeg legger på sminke, før jeg baker/lager mat og før jeg spiser. Anonymous poster hash: c786f...7ba Jo, men må alle vaske hendene etter å ha vært inne på badet da? Er like mye bakterier i sprutradius rundt doen som på doen. Anonymous poster hash: ee8e2...305
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #9 Skrevet 7. mars 2017 http://topfacts.blogg.no/1431196081_15_ting_som_har_flere.html Anonymous poster hash: d898d...5ec
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #10 Skrevet 7. mars 2017 Jo, men må alle vaske hendene etter å ha vært inne på badet da? Er like mye bakterier i sprutradius rundt doen som på doen. Anonymous poster hash: ee8e2...305 Ikke når man lukker lokket før nedskylling. Vi har dessuten do og gjestedo. På "vårt" do kommer kun familiens folk. De bakteriene vi går rundt med internt, kan man omtrent ikke unngå å bli smittet av. Anonymous poster hash: c786f...7ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå