Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #1 Skrevet 7. mars 2017 Ved å handle på cubus, h&m og lignende? Det gjør dessverre jeg... Litt fordi jeg liker å spille naiv og uvitende, men mest på grunn av dårlig råd.. Har veldig lyst til å slutte å handle fra disse stedene. Finnes det lister over butikker det er trygt å handle fra? Anonymous poster hash: 1a6de...bc4
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #2 Skrevet 7. mars 2017 Ja. Jeg kan ikke redde verden alene! Er ikke så idealistisk av meg heller. Anonymous poster hash: 100ad...602
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #3 Skrevet 7. mars 2017 Prøver å redde verden ved å bidra på andre måter. Har ikke råd til å kjøpe dyre klær til tre gutter som vokser fort. Kjøper litt brukt også, og de arver fra hverandre, men kjøper en del også. De har absolutt ikke mer enn de trenger. Anonymous poster hash: 824d5...a96
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #4 Skrevet 7. mars 2017 Jeg kan ikke gjøre noe med arbeidsforholdene deres. De få si i fra til myndighetene i landet sitt hvis det er så ille. Sier de ikke fra er det nok bare fake news. Anonymous poster hash: 15103...dd6
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #5 Skrevet 7. mars 2017 Jeg kan ikke gjøre noe med arbeidsforholdene deres. De få si i fra til myndighetene i landet sitt hvis det er så ille. Sier de ikke fra er det nok bare fake news. Anonymous poster hash: 15103...dd6 Wow.....bare wow Anonymous poster hash: 3260e...13a
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #6 Skrevet 7. mars 2017 Wow.....bare wow Anonymous poster hash: 3260e...13a Ja, wow ja. Er det ulovlige forhold kan de anmelde. Trives de ikke på jobben så kan de slutte. Anonymous poster hash: 15103...dd6
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #7 Skrevet 7. mars 2017 Ja, wow ja. Er det ulovlige forhold kan de anmelde. Trives de ikke på jobben så kan de slutte. Anonymous poster hash: 15103...dd6 Må være greit å leve i en sånn rosa boble Anonymous poster hash: 3260e...13a
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #8 Skrevet 7. mars 2017 Må være greit å leve i en sånn rosa boble Anonymous poster hash: 3260e...13a Hvis det å være realitetsorientert er å leve i en rosa boble, så for all del. Anonymous poster hash: 15103...dd6
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 7. mars 2017 #9 Skrevet 7. mars 2017 Ja, jeg handler på hm, Cubus ol. Men jeg prøver å bidra på andre måter som frivillig arbeid. Akkurat nå prøver jeg å samle inn penger til en ambulanse i Kambodsja. Vi skal dit til sommeren og hjelpe til med frivillig arbeid.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #10 Skrevet 7. mars 2017 Ja, wow ja. Er det ulovlige forhold kan de anmelde. Trives de ikke på jobben så kan de slutte. Anonymous poster hash: 15103...dd6 Tror du misforsto litt, det er ikke snakk om arbeidsforholdene i HM-butikken her i Norge (de har det faktisk ganske greit, med tarifflønn og greier), det er snakk om arbeidsforholdene på fabrikkene disse billige klærne blir laget. Anonymous poster hash: eb270...945
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #11 Skrevet 7. mars 2017 Ved å handle på cubus, h&m og lignende? Det gjør dessverre jeg... Litt fordi jeg liker å spille naiv og uvitende, men mest på grunn av dårlig råd.. Har veldig lyst til å slutte å handle fra disse stedene. Finnes det lister over butikker det er trygt å handle fra? Anonymous poster hash: 1a6de...bc4 Nå er vel både h&m, Lindex og Cubus ganske høyt oppe når det gjelder etikk. Bla har de alle åpne fabrikklister som indikerer ok arbeidsforhold. Man kan nok ikke uten videre kan sette likhetstegn mellom dyrt/etisk, evt. billig/uetisk. Det er altså fullt mulig å handle etisk selv om man har dårlig råd Anonymous poster hash: 50775...47b
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #12 Skrevet 7. mars 2017 Nå er vel både h&m, Lindex og Cubus ganske høyt oppe når det gjelder etikk. Bla har de alle åpne fabrikklister som indikerer ok arbeidsforhold. Man kan nok ikke uten videre kan sette likhetstegn mellom dyrt/etisk, evt. billig/uetisk. Det er altså fullt mulig å handle etisk selv om man har dårlig råd Anonymous poster hash: 50775...47b [/acronym Ok, det var altså ikke meninga å sette på det teite smilefjes-fjaset Anonymous poster hash: 50775...47b
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #13 Skrevet 7. mars 2017 Etter de skandalene som kom frem i media om forholdene på tekstilfabrikkene har vel HM skjerpet seg veldig har de ikke? Nå er jo dette HM sine egne ord, men de linker jo til flere organisasjoner de samarbeider med for å bedre forholdene der nede... http://www.hm-svarer.no/ Anonymous poster hash: eb270...945
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #14 Skrevet 7. mars 2017 Problemet er jo at de fleste billigkjedene har svin på skogen. Og de som tror at designere er bedre. De bruker også billig arbeidskraft. Og ta iPhone, forholdene var i allefall så forferdelige at de måtte ha gitter foran vinduene for å forhindre ansatte i å hoppe ut og begå selvmord. Jeg ønsker meg et helt fair trade shoppingsenter så jeg som forbruker slipper å undersøke så forbanna mye. Jeg handler også kun produkter ikke testet på dyr. En skikkelig labyrint. Produkter som har vært godkjent hos PETA er plutselig ikke godkjent lengre. Jeg forsøker uansett å være litt bevisst. Noen sier de ikke kan redde verden alene, nei vel så da bare aksepterer man da?? Anonymous poster hash: 0ca69...c96
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #15 Skrevet 7. mars 2017 Hvorfor tror dere at billigkjedene er verre enn merkekjedene? Slik er det virkelig ikke. Dyre kjeder er noen av verstingene. Anonymous poster hash: 1e4f9...55b
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #16 Skrevet 7. mars 2017 Jeg kan ikke gjøre noe med arbeidsforholdene deres. De få si i fra til myndighetene i landet sitt hvis det er så ille. Sier de ikke fra er det nok bare fake news. Anonymous poster hash: 15103...dd6 Så du tror Fatima på 15 som er solgt til fabrikken av sine fattige foreldre "bare kan klage til myndighetene"? Sweet jesus, du er jo så langt fra realistisk at det er smertefullt pinlig. Men er jo innmari kjekt for deg med billig klær da. Drit i om det er barn som syr trusene til dine barn under uhyggelig forhold. De trenger jo bare si i fra og begynne på skolen i stedet. Anonymous poster hash: 0b099...93e
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #17 Skrevet 7. mars 2017 Ved å handle på cubus, h&m og lignende? Det gjør dessverre jeg... Litt fordi jeg liker å spille naiv og uvitende, men mest på grunn av dårlig råd.. Har veldig lyst til å slutte å handle fra disse stedene. Finnes det lister over butikker det er trygt å handle fra? Anonymous poster hash: 1a6de...bc4 Nei, jeg handler normalt ikke der. I løpet av de siste tre årene har jeg kjøpt 2 ting på Hennes og 2 på Cubus. Anonymous poster hash: 47a01...193
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #18 Skrevet 7. mars 2017 Ja, wow ja. Er det ulovlige forhold kan de anmelde. Trives de ikke på jobben så kan de slutte. Anonymous poster hash: 15103...dd6 Det har ikke falt deg inn at arbeiderrettighetene man har i Norge ikke kom seilende på ei fjøl..? Anonymous poster hash: 47a01...193
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2017 #19 Skrevet 7. mars 2017 Ja, det gjør vi nok alle. Selv om det ikke kan sammenlignes liker vi å tro alt er på stell i dette landet, men det er det jo dessverre ikke, jfr flere avisoppslag der utlendinger stues i brakker og annet. Endel av våre skattepenger feks går jo til å blant annet lønne personer i India feks. Tror ikke de jobber under noen arbeidsmiljølov laget i Norge! Så naiv er jeg ikke! Nå ønsker også H å fjerne endel lovverk som har siktet turnusarbeidere nok hvile. Man ønsker i det hele tatt å gjøre vår hverdag også langt hardere sånn generelt sett. Anonymous poster hash: 5d88b...f1c
Gjest Hercule Poirot Skrevet 7. mars 2017 #20 Skrevet 7. mars 2017 Ja, wow ja. Er det ulovlige forhold kan de anmelde. Trives de ikke på jobben så kan de slutte. Anonymous poster hash: 15103...dd6 Unnskyld meg, men finnes det virkelig så store rosa bobler? Tror du på det du selv sier? At småungene som sitter og syr klærne dine, for ei lønn som kan sammenlignes med en slikk og ingenting, bare kan klage til sjefen, og til presidenten, bare kan slutte i jobben og begynne på skole i stedet? Herre min skaper, finnes det mennesker her til lands som faktisk er så uvitende?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå