Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #1 Skrevet 6. mars 2017 I går kveld blei sønnen bitt av en hund i øret, det blei ett godt merke, og blødde mye. Han har ikke stivkrampe fra før. Gikk på legevakta. Han nekta å sette stivkrampe. Ga han en tablett med antibiotika i stede. Er ikke det feil? 🙄 Anonymous poster hash: 714ed...7e0
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #2 Skrevet 6. mars 2017 Jo, han må ta den. Anonymous poster hash: 9980d...362
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #3 Skrevet 6. mars 2017 Hm..ring fastlegen og hør. Hunden blir avlivet regner jeg med?? Anonymous poster hash: 6e92c...dca
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #4 Skrevet 6. mars 2017 Stivkrampe og antibiotika alltid ved bitt av dyr som har punktert hud fikk jeg beskjed om på legevakten. Anonymous poster hash: b75cf...a21
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #5 Skrevet 6. mars 2017 Hm..ring fastlegen og hør. Hunden blir avlivet regner jeg med?? Anonymous poster hash: 6e92c...dca Regner med du vet hele historien siden du konkluderer at dette er en farlig aggressiv hund?? Anonymous poster hash: b75cf...a21
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #6 Skrevet 6. mars 2017 Takk for svar, da ringer jeg igjen 😀 Anonymous poster hash: 714ed...7e0
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #7 Skrevet 6. mars 2017 Jo, det er feil. Typisk legevakt. Anonymous poster hash: 72406...2f0
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #8 Skrevet 6. mars 2017 Barn er jo vaksinert mor stivkrampe hvis de følger vaksinasjonsprogrammet, så da trenger han ikke sprøyte. Det er som oftest voksne som må ta stivkrampesprøyte ved bitt fordi det er lenge siden de fikk vaksinen., Anonymous poster hash: d6406...f5a
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #9 Skrevet 6. mars 2017 Hvor gammelt er barnet egentlig? De får jo stivkrampesprøyte ved 3mnd, 6mnd, 12mnd, 7år og 15år. Trenger ikke sprøyte om han over 3mnd og følger vaksinasjonsprogrammet, siden den er holdbar i ca 10år. Anonymous poster hash: 1f270...260
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #10 Skrevet 6. mars 2017 Han er dekket hvis han har fulgt vaksinasjonsprogrammet. Slapp av da damer!! Anonymous poster hash: cd8f6...94c
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #11 Skrevet 6. mars 2017 Han er dekket hvis han har fulgt vaksinasjonsprogrammet. Slapp av da damer!! Anonymous poster hash: cd8f6...94c Hun skriver jo i hovedinnlegget at han ikke er dekket med stivkrampevaksine fra før. For meg ubegripelig at noen ikke vaksinerer barna sine. Jeg vet ikke hvilken antibiotika du har gitt han, men du må jo undersøke om det er riktig type for dette. Anonymous poster hash: cc7e6...7b0
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #12 Skrevet 6. mars 2017 Han er dekket hvis han har fulgt vaksinasjonsprogrammet. Slapp av da damer!! Anonymous poster hash: cd8f6...94c Lurt å lese alt før du svarer!!! Anonymous poster hash: b75cf...a21
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #13 Skrevet 6. mars 2017 Eller så kan du vente til han klager på at kjeven er så stiv. Anonymous poster hash: e4444...755
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #14 Skrevet 6. mars 2017 Går ut fra at dette får konsekvenser for hund og eier? Anonymous poster hash: 6b0ad...e8c
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #15 Skrevet 6. mars 2017 Går ut fra at dette får konsekvenser for hund og eier? Anonymous poster hash: 6b0ad...e8c Blir så irritert når folk uten hundeerfaring skal synse og mene noe. Du vet ingenting om hva som har skjedd. Anonymous poster hash: b75cf...a21
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #16 Skrevet 6. mars 2017 Hun skriver jo i hovedinnlegget at han ikke er dekket med stivkrampevaksine fra før. For meg ubegripelig at noen ikke vaksinerer barna sine. Jeg vet ikke hvilken antibiotika du har gitt han, men du må jo undersøke om det er riktig type for dette. Anonymous poster hash: cc7e6...7b0 Hun sier at han ikke har stivkrampe fra før. Ikke at han ikke er vaksinert😂😂. Og hvis mor har tatt det teite valget og ikke vaksinert hvorfor i alle dager skal hun vaksineres nå? Man må stå for de valgene man tar. Anonymous poster hash: cd8f6...94c
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #17 Skrevet 6. mars 2017 Hun sier at han ikke har stivkrampe fra før. Ikke at han ikke er vaksinert😂😂. Og hvis mor har tatt det teite valget og ikke vaksinert hvorfor i alle dager skal hun vaksineres nå? Man må stå for de valgene man tar. Anonymous poster hash: cd8f6...94c Enig i det. Så at hun skrev at han ikke hadde stivkrampe fra før. Valgte å tolke det som at han ikke var vaksinert for dette tidligere. Dersom man velger bort vaksiner, når kanskje ikke stammen opp til den øverste greina, og da forstår man kanskje ikke forskjell på å få stivkrampe eller stivkrampevaksine. Anonymous poster hash: cc7e6...7b0
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #18 Skrevet 6. mars 2017 Enig i det. Så at hun skrev at han ikke hadde stivkrampe fra før. Valgte å tolke det som at han ikke var vaksinert for dette tidligere. Dersom man velger bort vaksiner, når kanskje ikke stammen opp til den øverste greina, og da forstår man kanskje ikke forskjell på å få stivkrampe eller stivkrampevaksine. Anonymous poster hash: cc7e6...7b0 👍🏻 Anonymous poster hash: cd8f6...94c
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #19 Skrevet 6. mars 2017 Blir så irritert når folk uten hundeerfaring skal synse og mene noe. Du vet ingenting om hva som har skjedd. Anonymous poster hash: b75cf...a21 Det jeg vet er at en hund har bitt et barn i fjeset slik det blødde kraftig. Er det noe mer å vite? Anonymous poster hash: 6b0ad...e8c
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #20 Skrevet 6. mars 2017 Det jeg vet er at en hund har bitt et barn i fjeset slik det blødde kraftig. Er det noe mer å vite? Anonymous poster hash: 6b0ad...e8c Ble bitt i øret. Et typisk sted en unghund/valp kan bite under lek og er oppspilt. Hadde du kunnet noe om hund hadde du visst dette. Nå sier jeg ikke det er slik, HI vet hva som har skjedd. Å konkludere slik du gjør er bare tull. Anonymous poster hash: b75cf...a21
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #21 Skrevet 6. mars 2017 Vår datter ble bitt på låret/hofta av en hund, fikk bare antibiotika siden hun har fulgt vaksineprogrammet. Kanskje legen regna med at barnet ditt har fått alle vaksinene? Uansett så hadde jeg ringt og spurt. Anonymous poster hash: cf8d3...ca3
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #22 Skrevet 6. mars 2017 Legen tok det vel som en selvfølge at barnet fulgte vaksinasjonsprogrammet, fortalte du at barnet ikke har fått vaksinene han skal ha? Anonymous poster hash: 4159a...dc2
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #23 Skrevet 6. mars 2017 Her er det jo kjipt for barnet mor har vært teit å ikke vaksinert ungen sin. Og selvfølgelig er det legitimt si det må få konsekvenser for hunden, at den biter et barn til blods nesten i ansiktet? Anonymous poster hash: 9e428...4cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå