Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #1 Skrevet 6. mars 2017 Bonusbarnet reiser på 3 utlandsferier hvert år. Ofte 4 også. Det er storbyferie. Legoland. 2 syden ferier osv. Med mor. Burde hun likevel være med oss på ferie i tillegg? Vi har knapt råd til 1 ferie. Og våre barn syns i grunn dette er urettferdig Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 1d5bc...99b
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #2 Skrevet 6. mars 2017 Jeg synes du skal inkludere bonusbarnet best mulig, uansett hva mor drar barnet med på. Anonymous poster hash: b92b6...99b
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #3 Skrevet 6. mars 2017 Selvsagt skal bonusbarnet være med på deres ferier også. Dine barn har et stort fortrinn som bonusbarnet ikke har: nemlig begge foreldrene til stede. Det er ikke urettferdig at binusbarnet i tillegg gjør ting med moren sin. Anonymous poster hash: b9f18...0b2
Twintipp og himmelblå Skrevet 6. mars 2017 #4 Skrevet 6. mars 2017 Er du en sjalu 9-åring eller er du ei voksen dame? Ferie som ofte fungerer som en brobygger i familierelasjoner, der man er så og si uten formelle plikter og gjøremål, og bare kan fokusere på kvalitetstid.. Det vil du ekskludere ditt bonusbarn fra,fordi dette barnet som ikke bare må forholde seg til to hjem og familier, men tydeligvis også har ei stemor som er like umoden som et eplekart, føler det urettferdig. SELVSAGT ekskluderer dere ingen familiemedlemmer!!!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #5 Skrevet 6. mars 2017 Jeg burde legge til at barna som bor her er bonusbarn til min samboer. De reiser ikke med sin far heller pga økonomi. Hi Anonymous poster hash: 1d5bc...99b
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #6 Skrevet 6. mars 2017 Jeg burde legge til at barna som bor her er bonusbarn til min samboer. De reiser ikke med sin far heller pga økonomi. Hi Anonymous poster hash: 1d5bc...99b Spiller ingen rolle. Alle barna bør få være med. Anonymous poster hash: a46ec...541
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #7 Skrevet 6. mars 2017 Jeg burde legge til at barna som bor her er bonusbarn til min samboer. De reiser ikke med sin far heller pga økonomi. Hi Anonymous poster hash: 1d5bc...99b OK. Da har de en forelder som ikke ta dem med på ferie (faren) og en som gjør det (deg). Jeg forstår ikke helt din tankegang om at da skal bonusbarna dine holdes borte fra deres ferier, fordi de har en mor som også tar dem med Anonymous poster hash: b9f18...0b2
Chupa chups Skrevet 6. mars 2017 #8 Skrevet 6. mars 2017 Alle eller ingen med på ferie. Ikke vær smålig.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #9 Skrevet 6. mars 2017 Hvorfor mener du det er greit at faren til barna ikke skal ta de med på ferie men at du som mor skal ta med dine barn? At de får reise med sin mor har jo ingenting å si. Anonymous poster hash: a62cd...5de
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #10 Skrevet 6. mars 2017 Jeg burde legge til at barna som bor her er bonusbarn til min samboer. De reiser ikke med sin far heller pga økonomi. Hi Anonymous poster hash: 1d5bc...99b Betaler du for deg og ungene dine og han blir med og betaler bare for seg og utelater egen unge? Anonymous poster hash: 2bcc7...34c
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #11 Skrevet 6. mars 2017 Jeg går imot strømmen her. Jeg mener bonus sønn ikke har vondt av å ikke være med på alt, bare han er inkludert ellers. Barn forstår mye hvis de blir forklart hvorfor. Her er bonus med på det som passer og det samme gjelder når han er hos moren (mtp skole, samvær, formål med tiden f. eks besøke mine foreldre mm). Vi skal reise nå om noen uker, og da fikk han valget om han ville være med eller ikke, da med tanke på å endre samværet da. Føler dette faller seg naturlig, hva, når, hvor mye osv. Anonymous poster hash: 2a616...0f8
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #12 Skrevet 6. mars 2017 Jeg går imot strømmen her. Jeg mener bonus sønn ikke har vondt av å ikke være med på alt, bare han er inkludert ellers. Barn forstår mye hvis de blir forklart hvorfor. Her er bonus med på det som passer og det samme gjelder når han er hos moren (mtp skole, samvær, formål med tiden f. eks besøke mine foreldre mm). Vi skal reise nå om noen uker, og da fikk han valget om han ville være med eller ikke, da med tanke på å endre samværet da. Føler dette faller seg naturlig, hva, når, hvor mye osv. Anonymous poster hash: 2a616...0f8 Men reiser dere med fellesbarn eller med dine barn? Anonymous poster hash: a62cd...5de
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #13 Skrevet 6. mars 2017 Jeg blir alltid helt satt ut av dette spørsmålet (som stadig dukker opp her inne). Dere damer forklarer at det er økonomien som hindrer dere i å ha med ett av barna. OK. Hvis du ikke har råd til å dra på ferie med begge barna dine - hvilket velger du at skal være hjemme? Det er hyggelig hos besteforeldre... Eller venter dere til dere har spart opp noen tusenlapper til? Barn fra tideligere forhold er nøyaktig like mye noens barn som de man har i nye forhold. Hva er så vanskelig å forstå med det? Anonymous poster hash: 7931f...1a7
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #14 Skrevet 6. mars 2017 Så da skal stefar reise med stebarna på ferie, men la sitt eget barn være hjemme? Altså det er jo litt annerledes med ferie da kontra vanlig samvær med far. Klart barnet vil ha ferie med far også! Å sikkert stemor og søsken også. Så kjekt! Tviler på at barnet ser på det på samme måte som deg. Men tro meg, om du utelater det fra ferie vil det nok føle seg utelatt. Urettferdig? Barn har godt av å lære at ikke alt er rettferdig hele tiden! Anonymous poster hash: 96580...bdc
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #15 Skrevet 6. mars 2017 Grunnen til at jeg ikke ønsker bonusbarnet med er pga hver eneste gang vi har gjort det så må vi reise hjem noen dager før. Og det er så utrolig slitsomt og masse utfordringer! Det går utover mine barn! Takler det ikke. Jeg som mor ønsker også ferie. Men det er utrolig lite som minner om ferie da - hi Anonymous poster hash: 1d5bc...99b
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #16 Skrevet 6. mars 2017 Grunnen til at jeg ikke ønsker bonusbarnet med er pga hver eneste gang vi har gjort det så må vi reise hjem noen dager før. Og det er så utrolig slitsomt og masse utfordringer! Det går utover mine barn! Takler det ikke. Jeg som mor ønsker også ferie. Men det er utrolig lite som minner om ferie da - hi Anonymous poster hash: 1d5bc...99b Så reis på ferie med dine barn. Ikke ta med mannen. Da løser du det jo fint. Eller ønsker du at mannen din skal stille mer opp for dine barn enn hans egne? Anonymous poster hash: a62cd...5de
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #17 Skrevet 6. mars 2017 Så reis på ferie med dine barn. Ikke ta med mannen. Da løser du det jo fint. Eller ønsker du at mannen din skal stille mer opp for dine barn enn hans egne? Anonymous poster hash: a62cd...5de Hvis det er alternativet så gjerne det Anonymous poster hash: 1d5bc...99b
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #18 Skrevet 6. mars 2017 La oss se det fra en annen side. Hva om det var dine barn som ble utelatt fra ferie med sin far om dere ikke bodde sammen, men han tok med alle di andre barna sine? Hva hadde du følt som mor? Og hvordan tror du dine barn hadde reagert om dem fikk vite det??Tenker meg at du hadde blitt eitrende forbannet!Så: ALLE eller ingen! Enkelt og greit Anonymous poster hash: 6f377...6b8
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #19 Skrevet 6. mars 2017 Snakker meg om stemoderlig behandling! Anonymous poster hash: 37324...3b1
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #20 Skrevet 6. mars 2017 La oss se det fra en annen side. Hva om det var dine barn som ble utelatt fra ferie med sin far om dere ikke bodde sammen, men han tok med alle di andre barna sine? Hva hadde du følt som mor? Og hvordan tror du dine barn hadde reagert om dem fikk vite det?? Tenker meg at du hadde blitt eitrende forbannet! Så: ALLE eller ingen! Enkelt og greit Anonymous poster hash: 6f377...6b8 Da blir det ingen 😊😊😊 -hi Anonymous poster hash: 1d5bc...99b
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #21 Skrevet 6. mars 2017 Hva om dine barn er hos far, vil du da reise på ferie kun med hans barn evt fellesbarn? Anonymous poster hash: 88dfb...3fe
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #22 Skrevet 6. mars 2017 Hva om dine barn er hos far, vil du da reise på ferie kun med hans barn evt fellesbarn? Anonymous poster hash: 88dfb...3fe Jeg ønsker ikke å reise med bonusbarn nei. Har forklart over hvorfor -hi Anonymous poster hash: 1d5bc...99b
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #23 Skrevet 6. mars 2017 Jeg ønsker ikke å reise med bonusbarn nei. Har forklart over hvorfor -hi Anonymous poster hash: 1d5bc...99b Da deler dere dere, du drar på ferie med dine barn og han med sine barn. Han kan ikke reise på ferie med dine barn og ikke sine egne. Anonymous poster hash: 03d38...0ca
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #24 Skrevet 6. mars 2017 Grunnen til at jeg ikke ønsker bonusbarnet med er pga hver eneste gang vi har gjort det så må vi reise hjem noen dager før. Og det er så utrolig slitsomt og masse utfordringer! Det går utover mine barn! Takler det ikke. Jeg som mor ønsker også ferie. Men det er utrolig lite som minner om ferie da - hi Anonymous poster hash: 1d5bc...99b Han og ungen kan dra hjem litt før om de må det og du og dine unger kan komme etter. Anonymous poster hash: 2bcc7...34c
Nyttårs barn Skrevet 6. mars 2017 #25 Skrevet 6. mars 2017 Han og ungen kan dra hjem litt før om de må det og du og dine unger kan komme etter. Anonymous poster hash: 2bcc7...34c Ja eller så kjøper dere en pakketur, så unngår dere dette problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå