Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #1 Skrevet 6. mars 2017 https://www.notabene.no/lavkarbo-matglede?gclid=CIeG-urcwdICFQnGsgody74BRg Er denne ok? Fungerer lavkarbo selv om man "bare" skal ned 8- 10 kilo? Å selv om jeg ikke liker majones eller rømme o.l? Anonymous poster hash: 8f5e9...f65
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #2 Skrevet 6. mars 2017 https://www.notabene.no/lavkarbo-matglede?gclid=CIeG-urcwdICFQnGsgody74BRg Er denne ok? Fungerer lavkarbo selv om man "bare" skal ned 8- 10 kilo? Å selv om jeg ikke liker majones eller rømme o.l? Anonymous poster hash: 8f5e9...f65 Du går ned og då går du opp igjen litt mer. Anonymous poster hash: 7489f...791
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #3 Skrevet 6. mars 2017 Det fungerer ikke hvis du har tenkt til å gå tilbake til det gamle kostholdet etterpå Anonymous poster hash: 85fb7...7c0
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #4 Skrevet 6. mars 2017 Takk for svar! Men jeg har pcos og irritabel tarm så jeg er egentlig på leit etter et kosthold som er bra for meg. Det tror jeg dette kanskje vil være. For fiber gjør meg oppblåst, samt at jeg har store smerter i magen hver dag. Å så går jeg nesten ikke ned med kcal telling. Da må jeg sulten meg og leve på 1000 kcal dagen. Det går ikke i lengden. Syns jeg har lest noe om pcos og lavkarbo. Klarer man ikke leve lavkarbo til vanlig? Anonymous poster hash: 8f5e9...f65
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #5 Skrevet 6. mars 2017 Spørs om ikke food map er bedre for deg? Lavkarbo er ikke en slankekur, det er et kosthold du velger for resten av ditt liv, en livsstil. Anonymous poster hash: a4a07...398
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #6 Skrevet 6. mars 2017 Har sett og prøvd litt på food map men der må jeg jo telle kalorier. Å det er bare for irritabel tarm. Samt at det er veldig individuelt hva hver enkelt tåler som sliter med dette. Mener å ha lest at lavkarbo er bra ved pcos. Tror pcos kan gjøre det vanskelig å gå ned i vekt. Derfor må jeg jo finne på noe annet enn kaloritelling når det ikke fungerer. Er lavkarbo så vanskelig? Hva er grunnen til at dere ikke anbefaler meg å starte med det? Men er det noen som har erfaring med den boka i linken? Takk for svar! Anonymous poster hash: 8f5e9...f65
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #7 Skrevet 6. mars 2017 Lavarbo er ikke så vanskelig, men du må bare være klar over at det er en endring for livet. Veldig mange begynner på lavkarbo som en slankekur, men den endrer jo kroppens måte å forbrenne energi på så når de går tilbake til et vanlig norsk kosthold igjen etterpå lagrer kroppen fett på en helt ny måte og de ender opp tykkere enn de var i utgangspunktet og det nye fettet lagres da rundt magen. De som klarer holde vekten nede etter å ha gått ned på lavkarbo fortsetter på lavkarbo, så du må forsake kake, poteter osv resten av ditt liv og ikke bare i en begrenset periode... Men det er ikke alle som går ned på lavkarbo, har akkurat vært tråder her inne med folk som ikke går ned et gram. Kropper er forskjellig og responderer forskjellig, og du kan ikke spise ubegrenset på lavkarbo heller. Spiser du mer enn du forbrenner går du ikke ned i vekt uansett hva slags kosthold du har. Men det er lettere å bli mett på lavkarbo enn på f.eks lavkalori, så sjansen for overspising er mindre på lavkarbo. Anonymous poster hash: a4a07...398
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #8 Skrevet 6. mars 2017 Har sett og prøvd litt på food map men der må jeg jo telle kalorier. Å det er bare for irritabel tarm. Samt at det er veldig individuelt hva hver enkelt tåler som sliter med dette. Mener å ha lest at lavkarbo er bra ved pcos. Tror pcos kan gjøre det vanskelig å gå ned i vekt. Derfor må jeg jo finne på noe annet enn kaloritelling når det ikke fungerer. Er lavkarbo så vanskelig? Hva er grunnen til at dere ikke anbefaler meg å starte med det? Men er det noen som har erfaring med den boka i linken? Takk for svar! Anonymous poster hash: 8f5e9...f65 Jeg kan anbefale lavkarbo, hvis du er forberedt på å gå på det kostholdet etter at du har gått ned kiloene du ønsker. Selv går jeg på ketolyse for å gå ned i vekt, og tenker å gå på moderat lavkarbo resten av livet etter ønsket vektnedgang. Om lavkarbo er bra for pcos vet jeg ikke. Men jeg merker stor forskjell på magen min etter at jeg begynte på ketolyse, er mye mindre oppblåst og har sjelden mageknip mot ofte før. I tillegg er jeg mye mindre slimete i luftveiene, hoster mindre (har astma) og er mindre tungpusten. Siden jeg går på streng lavkarbo, så synes jeg det kan være litt vanskelig å spise hos andre eller ute fordi det kan stoppe opp dietten min. Men med moderat lavkarbo, så kan jeg ikke se at det er så vanskelig egentlig. Boken du linker til, kjenner jeg ikke til Anonymous poster hash: 85fb7...7c0
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #9 Skrevet 6. mars 2017 Takk for svar. Okey skjønner da hva dere mener. Bare så frustrert pga. ikke vektnedgang ved kaloritelling og veldig ofte vondt i magen ved vanlig mat. Jeg skal lese meg litt opp på dette tenker jeg før jeg bestemmer meg. Har slanket meg før (nå skal jeg ned etter svangerskap). Gikk fort ned 10 kilo på lavkalori. Men det var nok ikke en sunn måte, å jeg var ofte sulten. Sulten gikk over tilslutt, men det kan jo bli en farlig vei. Leve på 1000 kcal er jo lite. Måtte ligge på det for å holde vekten også. La fort på meg i svangerskapet, som jeg nå sliter med å bli kvitt. Snart 2 år siden fødsel. Anonymous poster hash: 8f5e9...f65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå