Gå til innhold

Bør jeg be om høyere lønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble ansatt i firmaet (privat eiendomsfirma) i juni 2015. Fikk da en lønn etter den stillingen jeg skulle ha.

Gikk opp med vanlig KPI i juli i fjor. 

Nå har det seg sånn at jeg har fått en del andre oppgaver enn det jeg i utgangspunktet hadde. Hadde egentlig en ren regnskapsstilling, nå er det også en del forvaltning.

Syns dere jeg bør be om høyere lønn? 

Og hvordan legge dette frem uten å virke fjern....?

Har ikke gjort dette før da jeg har satt såpass pris på friheten i bedriften, går ofte tidlig, kommer senere og jobber inn litt på kvelder hjemmefra osv. Ansvar for eget arbeid sånn sett. Ingen timelister. Litt redd for at det kanskje påpekes at jeg da bør passe ekstra på timer osv. Er alenemor, så friheten er viktig for meg. Jeg sluntrer ikke unna, men ofte så syns jo ikke denne jobbingen hjemmefra for alle.

Er jo også hjemme en del med sykt barn, da jeg er alene med barnet og må ta alt når det gjelder sykdom osv. Og innimellom er det tannlege, ppt time, foreldreamtale, osv.. Det har aldri vært noe sure miner fra jobben sin side, og de er fornøyd virker det som.

Hva tenker dere? Hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: 8a9a5...85f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt.

Skrevet

Ingen som har noen synspunkter på dette.....!?

Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg faktisk.

Er alenemor og ble ansatt for noe, men har hatt helt annerledes arbeidsoppgaver. Har og veldig mye frihet på jobb. Og kan komme og gå når jeg vil. Jobber mye om kveldene.

Jeg har hatt samtale om høyere stilling pga vi har fått inn en ny over meg som har lavere kvalifikasjoner enn meg.

Ville helt klart tatt en samtale med sjefen for du skal vel ha en lønnssamtale/medarbeidersamtale hvor du kan ta dette opp

Anonymous poster hash: 99740...36d

Skrevet

Kommer an på lønnspolitikken i firmaet. Om du hadde jobbet hos oss ( stat) hadde den type krav vært egnet i lokale lønnsforhandlinger som skjer ca annenhvert år. Er du organisert kan du sjekke med tillitsvalgt.

Anonymous poster hash: 22c65...8ee

Skrevet

Skriv en mail og legg frem argumentene dine. Det er aldri feil å gjøre.

Jeg er leder og bryr meg ikke noe om antall timer medarbeiderne mine jobber eller hvor de sitter. Jeg fokuserer på hva de oppnår, hvor bra de leverer, hvor mye de skaper/utfører.

Hvis du er mye hjemme med sykt barn ville jeg merket meg om du tok hjemmekontor eller kun sykt barn dager i disse tilfellene.

Anonymous poster hash: 321ba...aea

Skrevet

Takk for svar alle sammen 😘

Ang sykt barn så tar jeg ofte hjemmekontor da om jeg har med laptopen hjem, henter den også innimellom om jeg ikke har den hjemme.

Skal høre litt hva han tenker imorgen.

Skrevet

Har tatt det opp to ganger på medarbeider samtale med samme argumenter som du har med endring i stillingen og økt ansvar.

Fikk begge gangene

Anonymous poster hash: db246...070

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...