Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #1 Skrevet 6. mars 2017 Merker at jo eldre ungene mine blir, jo mer bekymra blir jeg. Siste nå er de voldsomme intrigene i barnehagen. Utestenging, erting, du får ikke bli med meg hjem, du får ikke leke med oss, holder fast, river i, og mer til. Det er innimellom, eller hver dag, hos jentene. Gutter har jeg ikke så aner ikke hva som foregår der. Menn det er slitsomt for meg, jeg forsøker å la de løse konflikter selv. Men det er vondt å se at når jeg leverer i barnehagen så sier de andre noen ganger: "vi vil leke alene". Andre dager er alt tilsynelatende bra. Jeg har hørt at de bør lære seg å løse konflikter selv, men jeg føler meg veldig stressa med skuldrene opp til ørene pga intrigene. Husker da jeg var liten så var det sånn. Alltid. Enten den eller den, ikke den og den. Erting, utestenging. Så lenge det er variasjon klarer jeg å ha is i magen, men huff.. tips eller erfaringer fra andre bhg mammaer som har opplevd det samme? Anonymous poster hash: cff3a...70f
Kira Skrevet 6. mars 2017 #2 Skrevet 6. mars 2017 Hvis det er konflikter blant jentene daglig må barnehagen komme på banen. Utestenging og stygge kommentarer er ikke i orden. Det må de voksne ta tak i før det eventuelt eskalerer. Jeg tenker det er fint at barn lærer seg å ordne opp i konflikter, men når de er så små må de voksne hjelpe dem. De har ikke de riktige verktøyene for å takle slik når de er så unge. Snakk med barnehagen. Du skal ikke gå og være stresset og bekymret pga dette.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #3 Skrevet 6. mars 2017 nå har ikke jeg jente da men vet at det har vært utestenging i barnehagen vår også,type " Vi leker bare med de som har kjole på seg". Da ble jo jentene som ikke hadde kjole på seg den dagen veldig lei fordi de ikke fikk være med å leke. Så er visst en del jentedrama i vår barnehage også. Anonymous poster hash: 652a1...065
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #4 Skrevet 6. mars 2017 Sånn har det vært i klassene til guttene mine også. Mye drama med jentene, ekstra foreldremøter, drama, konflikter m.m. Anonymous poster hash: 83835...3dd
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #5 Skrevet 6. mars 2017 Det har vært tendenser blant vennene til sønnen min også, type "Det går ikke an å leke denne leken med flere enn tre." Det blir slått ned på med en gang, så lenge de er i barnehagen så er det ikke lov å si at noen ikke får være med. Helt greit synes jeg. Anonymous poster hash: 45f52...1a7
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #6 Skrevet 6. mars 2017 Be om samtale i barnehagen 😊❤ Anonymous poster hash: c5cbc...6d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå