Gå til innhold

Er jeg "en dårlig mamma"?😊

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften er kanskje litt feil men det er slike blikk og kommentarer jeg får på denne problemstillingen.

Om tre uker reiser pappaen, barna på 1år og tre år med hans familie på hytta. Jeg blir hjemme pga jobb og bursdag til ei nær venninne som fyller 30år. De skal være borte i tre dager. Jeg gruer meg til at barna skal være borte samtidig vet jeg at de vil kose seg. Min samboer er masse sammen med barna så de er like trygge på oss begge to.

Da mine foreldre Og venner fikk vite om dette har jeg fått kommentarer som "huff da, skal de virkelig reise alene?". "Skal de være borte så lenge, det hadde jeg aldri klart" og "du vil ikke heller bli med da". Jo jeg vil det men min bestevenninne fyller år. Hun har alltid stilt opp for meg så jeg føler det er litt obligatorisk at jeg feirer henne. Jeg kan jo reise på hyttetur ellers . Det skjærer i hjertet å ikke skulle være med barna men jeg vet at de har det bra. Det er jeg som vil "lide" og ikke ungene derfor sender jeg de avgårde. Dessuten er de bare med faren sin og ingen barnevakt.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 458aa...914

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, de har godt av det og du har godt av det.

Har du skrevet her før om at du vill droppe venninnens 30 års dag pga du ikke ville reise fra de?

Anonymous poster hash: 9a659...f15

Skrevet

Nei, de har godt av det og du har godt av det.

Har du skrevet her før om at du vill droppe venninnens 30 års dag pga du ikke ville reise fra de?

Det jeg tenker også men greit å få andre sine synspunkter også. Nei har ikke skrevet om det 😊.

Hi

Anonymous poster hash: bba85...ba2

Skrevet

Det jeg tenker også men greit å få andre sine synspunkter også. Nei har ikke skrevet om det 😊.

Hi

Min har vært med besteforeldre for veldig liten 2 mnd en natt. Idag er han 6 og er en utrolig trygg unge hvor han vet at mange er glad i han 😊

Skrevet

Haha, _tre_ dager? Her skal pappaen reise i forveien på ferie i sommer, og jeg gleder meg som et barn til noen dager for meg selv. Får virkelig bakoversveis om noen synes det er så fælt, for ingen reagerer på pappaens hytteturer. Er dere alltid hjemme begge to, eller er det bare du som ikke kan unnværes i folks øyne?

Skrevet

Ikke dårlig, men en mamma uten selvtillit.

Jeg vil anta du får slike reaksjoner pga måten du legger det frem på. Stor forskjell på å fortelle at man gleder seg til selskap og vet at barna har det bra, kontra "jeg kommer til å savna sååå mye..men de er trygge på far, og egentlig ville jeg vært sammen med dem....men det blir sikkert verre for meg..og det er bare 2 dager...ig besteforeldre kjenner dem godt...og det er bestevenninnen min..."

Stå for dine valg.

Anonymous poster hash: aeb7d...591

Skrevet

Haha, _tre_ dager? Her skal pappaen reise i forveien på ferie i sommer, og jeg gleder meg som et barn til noen dager for meg selv. Får virkelig bakoversveis om noen synes det er så fælt, for ingen reagerer på pappaens hytteturer. Er dere alltid hjemme begge to, eller er det bare du som ikke kan unnværes i folks øyne?

Pappaen jobber dag og er ofte hjemme på ettermiddager og ofte i helger. Han trenger litt men ellers hjemme. Jeg jobber turnus så kan derfor være borte enkelte kvelder og helger . Vi er hjemme så mye som vi kan men må jo jobbe, trener litt og slike ting også.

Hi

Skrevet

Ikke dårlig, men en mamma uten selvtillit.

Jeg vil anta du får slike reaksjoner pga måten du legger det frem på. Stor forskjell på å fortelle at man gleder seg til selskap og vet at barna har det bra, kontra "jeg kommer til å savna sååå mye..men de er trygge på far, og egentlig ville jeg vært sammen med dem....men det blir sikkert verre for meg..og det er bare 2 dager...ig besteforeldre kjenner dem godt...og det er bestevenninnen min..."

Stå for dine valg.

Anonymous poster hash: aeb7d...591

Litt sant det du skriver. Ikke tenkt på det slik før. Takk.

Hi

Skrevet

Kos deg. Tre dager uten barna har du har du sikkert godt av og barna klarer seg fint.

Det blir sikkert kjempe deilig å se dem igjen etter å ha savnet dem litt. KOS DEG!

Skrevet

Så kjekt og godt for alle parter! 😊

Kos deg og nyt det å savne ungene litt. De tre dagene kommer til å fly avgårde.

Anonymous poster hash: f59cf...cf9

Skrevet

Høres bare deilig ut spør du meg. Vi har vel kommet så langt i likestillingen at pappa er like mye hovedomsorgsperson som mamma? Ingen letter på et øyelokk om barna er uten pappa i noen dager.bare mammapolitiet som reagerer tenker jeg.

Skrevet

Du må bare la de reise på hytta med god samvittighet. Og du må kose deg i bursdag til venninnen din med god samvittighet. Dette er noe alle i familien sikkert har godt av,ivertfall IKKE vondt avNei,kos deg du og ikke bry deg om flåsete kommentarer.

Anonymous poster hash: 55764...8cf

Skrevet

Hørtes fantastisk ut! Kos deg hjemme 😊

Skrevet

Pappaen jobber dag og er ofte hjemme på ettermiddager og ofte i helger. Han trenger litt men ellers hjemme. Jeg jobber turnus så kan derfor være borte enkelte kvelder og helger . Vi er hjemme så mye som vi kan men må jo jobbe, trener litt og slike ting også.

Hi

Så det hender han er borte i helgene uten at noen reagerer? Uansett, dere er begge trygge omsorgspersoner som kan ivareta barna alene også.

Altså, ikke misforstå meg. Jeg kommer til å savne barna og kommer til å glede meg til å se dem igjen, men det blir litt overdramatisk for min del å skulle sitte med dårlig samvittighet over et så kort fravær. Blir nesten å dyrke sin egen uunnværlighet og gjøre barna mer avhengige enn de er.

Skrevet

Nei, nei, nei. Du er ingen dårlig mamma. Et lite pusterom og en venninnefest for deg bidrar antakelig til å gjøre deg til en gladere og mer opplagt mamma etter den helga. Kos deg!

Anonymous poster hash: 77c04...f7b

Skrevet

Herregud så hysteriske foreldre du har! 3 dager er da virkelig ikke mye!

Skilte barn er vekke flere uker fra foreldrene i sommerferien,å det går bra med de også.

Så lenge barna er med en omsorgsfull og trygg voksen så har absolutt ikke barna vondt av å være vekke fra mor.

Anonymous poster hash: cb778...ca1
Skrevet

Du hadde vært en dårlig mor hvis du ikke taklet at pappaen dro på hytta med dem noen dager! Så nei, du er ikke en dårlig mor 😊 De kommet til å kose seg masse med pappaen sin, det er bra for dem, og bra for deg 😊 Kos deg!!!

Anonymous poster hash: e3282...21b

Skrevet

Kos deg! Og seriøst, hvis vennene dine ikke klarer å reise fra ungene i tre dager - hvor barna er sammen med pappaen! - da trenger de i alle fall ikke påføre deg dårlig samvittighet for at dine barn er trygge med begge foreldrene.

Anonymous poster hash: 5b424...45e

Skrevet

Overskriften er kanskje litt feil men det er slike blikk og kommentarer jeg får på denne problemstillingen.

Om tre uker reiser pappaen, barna på 1år og tre år med hans familie på hytta. Jeg blir hjemme pga jobb og bursdag til ei nær venninne som fyller 30år. De skal være borte i tre dager. Jeg gruer meg til at barna skal være borte samtidig vet jeg at de vil kose seg. Min samboer er masse sammen med barna så de er like trygge på oss begge to.

Da mine foreldre Og venner fikk vite om dette har jeg fått kommentarer som "huff da, skal de virkelig reise alene?". "Skal de være borte så lenge, det hadde jeg aldri klart" og "du vil ikke heller bli med da". Jo jeg vil det men min bestevenninne fyller år. Hun har alltid stilt opp for meg så jeg føler det er litt obligatorisk at jeg feirer henne. Jeg kan jo reise på hyttetur ellers . Det skjærer i hjertet å ikke skulle være med barna men jeg vet at de har det bra. Det er jeg som vil "lide" og ikke ungene derfor sender jeg de avgårde. Dessuten er de bare med faren sin og ingen barnevakt.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 458aa...914

Vær så snill å ikke hør på de overnervøse damene! 😣🙈 Du er en GOD mamma du! Det er så sunt for alle parter 😃❤

Anonymous poster hash: 35f10...e8d

Skrevet

Det går selvfølgelig helt fint. :)

Til de som synes det er rart, ville de synes det var rart hvis du reiste alene med barna en helg uten pappaen?

Anonymous poster hash: 114bc...05e
Skrevet

Pappaen er vel ikke mye borte han heller. Ofte er han borte på trening evt møter gutta etter leggetid. Ingen av folk rundt oss sier noe på det men det anses som mer rart om jeg som mor hadde gjort noe uten barna. Jar spesielt ei venninne. Mannen kan ikke legge ungene og hun må alltid være hjemme. De gråter da hun reiser fra de og de er med sin pappa. Slik vil jeg ikke ha det.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...