Gå til innhold

Hmmmm...skal, skal ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber på en plass med mange kollegaer, men på min avdeling er vi bare 4. Sjefen vår sitter i et annet bygg og er avhengig av info fra oss ang framgang og behov etc. Vi har fått beskjed om at hele bedriften må kutte kraftig. Nå har det seg sånn at når jeg har et fast opplegg på mandagene så trengs virkelig ikke hun som jobber på timebasis de 3 første timene på dagen. Hun har bokstavelig ikke noe å gjøre enn å drikke kaffe og surfe på nettet. En annen ting er at jeg skal en dag i uka ta med meg jobben ut fra bygningen og da er det ingenting for henne å gjøre hele dagen. Tingen er at sjefen vår vet ikke dette om vi ikke sier ifra. Hun kommer nok ikke til å si noe og jeg synes ikke at det er rett at hun skal heve lønn for over 10 timer i uka som hun uten tvil ikke trengs. Så til problemet -ville dere sagt ifra til sjefen og eventuelt hvordan uten å virke baksnakkende?

Anonymous poster hash: bc448...721

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om bedriften ikke skulle kutte ned så er jo dette noe som burde vært tatt opp. Ikke bare for bedriftens skyld, men også for hun som ikke har noe å gjøre. Ta det opp på en saklig måte.

Anonymous poster hash: b91ec...557
Skrevet

Hvordan si dette uten å høres ut som jeg er ute etter å ta henne? 😯

Anonymous poster hash: bc448...721

Skrevet

Ville vel bare sagt at i forbindelse med nedskjæringen har vi ledige ressurser. Du kan jo skryte av henne og si hun er flink og spørre om det er andre steder i bedriften hun kan benyttes disse timene.

Det er ikke du som skal ta avgjørelsen om redusert tid, det skal lederen. Du skal uansett si i fra om dårlig utnyttelse av arbeidskraft, uavhengig om bedriften driver med nedskjæring eller ikke. Hvis det er slik at du rapporterer til sjefen så skal dette rapporteres også. Det burde du gjort for lenge siden om det er slik at du har ansvar.

Anonymous poster hash: bd1c9...c1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...