Gå til innhold

Barnebursdag. Skilte foreldre og delte utgifter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og barnefar gikk fra hverandre for 4 år siden. Barnet skal ha sin første ordentlige barnebursdag og ønsker å feire bursdagen på lekeland. Tidligere har vi hatt hver vår voksenbursdag med hver vår familie for barnet.

Er det rettferdig å dele på utgiftene det koster å invitere 10 barn på lekeland, eller er det noe jeg burde dekke selv? Han har tenkt å holde bursdag hos seg selv med familien sin for barnet. 

Anonymous poster hash: ca646...934
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde dekke det selv. Han skal jo ha sin egen bursdag for barnet.

Skrevet

Jeg betaler slikt selv.

Du har ikke krav på det men kan jo spørre. Er far grei så deler han kanskje på utgiftene.

Anonymous poster hash: 9a5ad...5b5

Skrevet

Nå regner jeg med at far betaler barnebidrag og da skal barnebidrag dekke kostnader som bursdag. Du kan selvfølgelig spørre far, men du har overhodet ingen krav til å få økonomisk hjelp til å dekke banebursdag. Har du ikke råd til å betale for bursdag på lekeland må du finne et rimeligere alternativ.

Anonymous poster hash: c0cc6...088
Skrevet

Kommunikasjon er tingen her.

Send han en melding og skriv: Hei, Truls ønsker seg bursdag med 10 kompiser på lekeland. Jeg vet at vi har familieselskap hver for oss, men nå er han så stor at han ønsker seg kompisbursdag i tillegg. Kan vi spleise på dette? Ring meg når du har tid så vi får snakket om det ☺

Eller på en annen måte å ordlegge seg. Skader virkelig ikke å spørre. Setter gan seg rett på bakbeina så vet du hvor landet ligger, men da kan han også holde seg unna den feiringen.

Anonymous poster hash: 51eca...fa0

Skrevet

Er vel sånn barnebidrag skal dekke om dere ikke har egen avtale, men går jo ann og spørre hab om han vil bidra. Han kan jo også være med i bursdagen og hjelpe til, sinkert greit om dere gjorde det i fellesskap.

Anonymous poster hash: dfe17...18f

Skrevet

Nå regner jeg med at far betaler barnebidrag og da skal barnebidrag dekke kostnader som bursdag. Du kan selvfølgelig spørre far, men du har overhodet ingen krav til å få økonomisk hjelp til å dekke banebursdag. Har du ikke råd til å betale for bursdag på lekeland må du finne et rimeligere alternativ.

Anonymous poster hash: c0cc6...088

Han betaler minstebidrag. Det er ikke det at jeg ikke har råd, bursdagen på lekeland er allerede bestilt. Jeg bare lurte på om det ville vært rettferdig når det er barnets ønske, og det er en dyr bursdag :) 

Anonymous poster hash: ca646...934

Skrevet (endret)

har du barnebidrag så skal han ikke det nei og at du bestiller lekeland før du har snakket med far er jo dumt, han skal kun være med på briller og konfirmasjon

Endret av Blair Waldorf
Skrevet

Han betaler minstebidrag. Det er ikke det at jeg ikke har råd, bursdagen på lekeland er allerede bestilt. Jeg bare lurte på om det ville vært rettferdig når det er barnets ønske, og det er en dyr bursdag :)  Anonymous poster hash: ca646...934

Det er jo ingenting som er "rettferdig" når det gjelder barns ønsker. De kan ønske seg ny sykkel selv om den fra i fjor er helt fin, de kan ønske seg en vinterjakke til 7000,- selv om en til 500 fungerer like bra, de kan ønske seg moped og bil eller en tur til dyreparken eller til Disneyland. Det betyr selvfølgelig ikke at du kan si ja til ønskene, kjøpe varen og etterpå forlange at far skal være med å betale!

Hvis lille Ole ønsker seg en bestemt type bursdag så bør vel du og far diskutere dette før du sier "ja" til barnet!

Anonymous poster hash: a6924...551

Skrevet

Vi deler alltid på bursdagsbesøket med venner/klassen.

Skrevet

har du barnebidrag så skal han ikke det nei og at du bestiller lekeland før du har snakket med far er jo dumt, han skal kun være med på briller og konfirmasjon

Du må lære deg å lese HVA hi faktisk skriver. Hun sa ikke at hun kom til å kreve dette av far,men spørre..

Hun betaler selv for hele bursdagen om far ikke vil betale halvparten.

Anonymous poster hash: 02ca0...1ac

Skrevet

Husk alt før du svarer nå.

Skrevet

Husk alt før du svarer nå.

whatever

Skrevet

whatever

:klaske:

Anonymous poster hash: 53c2c...1bf

Skrevet

Det er du som bestemmer hvordan dagen skal feires og dermed også du som skal betale. Det går selvfølgelig an å avtale at dere skal spleise, men det er ikke noe du kan forvente at far er med å betale på.

Anonymous poster hash: cda95...ab0

Skrevet

Slike ting bør avtales nærmere. Om han ikke ønsker å dele den utgiften med deg, så faller det på deg. Om du ikke har råd til det, må du bare fortelle ungen din at dere ikke har muligheter til å ha det i år. Sånn er det bare i livet. Man kan dessverre ikke få alt det man vil.

Her var det faktisk min eks som tok kontakt med meg og lurte på om vi kunne ha lekeland bursdag siden gutten vår hadde ønsket det lenge nå. Vi ble enige og spleiset på det.

Anonymous poster hash: 54f90...343

Skrevet

Jeg satser på kommunikasjon i slike tilfeller. Barna har hatt bursdager der jeg betaler, der far betaler og at vi spleiser.

Skrevet

Du kan spørre om han vil være med å betale, men du kan ikke forlange eller forvente det.

Det er den ungen bor mest hos som skal holde bursdag for barnet, samværsforelder dekker opp sin del gjennom bidraget.

Anonymous poster hash: 60a72...61e
Skrevet

Du kan ikke kreve at faren er med på å betale en så dyr bursdag nei!

Han betaler barnebidrag å skal dekke bursdager osv.

Har du ikke råd til å betale lekeland alene så ja ganske emkelt bursdagen ett annet sted.

Anonymous poster hash: c4b0b...7d7

Skrevet

Skal faren være med på bursdagen? Skal han være med ville jeg spurt om han kan bidra. Skal han ikke være der hadde jeg ikke spurt.

Det er samme her.. akkurat nå tenker jeg bursdagen blir best for barnet/meg om faren ikke er der. En stund til enda, men dersom han skal være der mener jeg faktisk han får bidra litt også. Gjør han ikke det så gjør han forskjell på barna sine, evt på ekskonene sine 😂

Anonymous poster hash: bdbc3...ac7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...