Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #1 Skrevet 5. mars 2017 Hva er den perfekte aldersforskjellen på søsken? Har en gutt på 2 år og vi ønsker at han får søsken. Samtidig så syns vi frem til nå at det har vært krevende tid. Vil ikke få barn bare for å bli "ferdig" med det. Jeg vil kose meg Anonymous poster hash: ecd84...16d
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #2 Skrevet 5. mars 2017 Det er helt umulig å svare på, for det viktigste er egentlig barnas personlighet. Noen søsken får et nært og flott forhold selv om det er 10 års forskjell, mens andre aldri klarer å like hverandre selv om det skiller bare et år på dem.... Anonymous poster hash: 3b32e...4ea
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #3 Skrevet 5. mars 2017 Vi har 18 måneder imellom og for oss er det helt perfekt, samme kjønn og leker masse sammen og har mye glede av hverandre. Eldste var så liten når hun ble storesøster at hun aldri har kjent på "enebarntilværelsen" og vi har aldri opplevd sjalusi. Mellom meg og min søster er det 5 1/2 år og vi er veldig gode venner som voksne men levde naturlig ulike liv utenom i familien som unge. Har lest at "eksperter" anbefaler 3-4 år imellom for å få egen tid i de ulike stadier. Anonymous poster hash: 0251b...04c
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #4 Skrevet 5. mars 2017 Vi har 3 år og synes det er perfekt for oss. Da er 3 åringen såpass stor at han er ferdig med bleie,soving og smokk og i en alder der han skjønner hva vi sier til han. Samtidig flink til å hjelpe. Anonymous poster hash: 42ddf...25e
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #5 Skrevet 5. mars 2017 Vi har nesten 5 år.Perfekt👌🏻Da er største blitt så selvstendig og alt mye enklere enn 2 som MÅ ha tilsyn og hjelp til alt samtidig☺ Anonymous poster hash: c4664...68b
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #6 Skrevet 5. mars 2017 Vi har nesten 5 år.Perfekt👌🏻Da er største blitt så selvstendig og alt mye enklere enn 2 som MÅ ha tilsyn og hjelp til alt samtidig☺ Anonymous poster hash: c4664...68b Tiltredes Anonymous poster hash: beeef...157
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #7 Skrevet 5. mars 2017 Her er forskjellen 2 år. Helt perfekt siden de er litt på samme stadie angående interesser og humor f eks. Det er ikke vanskelig å finne aktiviteter/bøker som passer for begge. Da er det enklere å få til samlet familie tid enn om du sitter der med f eks en 13-åring og en 7-åring og skal få til noe som begge synes er morsomt. I hverdagen gjelder samme regler for begge to. Anonymous poster hash: de7b7...698
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #8 Skrevet 5. mars 2017 Det er helt umulig å svare på, for det viktigste er egentlig barnas personlighet. Noen søsken får et nært og flott forhold selv om det er 10 års forskjell, mens andre aldri klarer å like hverandre selv om det skiller bare et år på dem.... Anonymous poster hash: 3b32e...4ea Skriver under på dette. Det viktigste er barnas personlighet. Vi hadde en innmari rolig førstemann, så vi fikk to tette. Nr. to er spinnvill, så om han hadde kommet først hadde vi ikke fått to tette 😜 Anonymous poster hash: 28b2d...7a4
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #9 Skrevet 5. mars 2017 Perfekt? Hva legger du i det? At de skal få glede av hverandre som små? Kunne leke sammen og ha samme preferanser på aktiviteter? Eller at den eldste er mer selvstendig, kan ta ansvar og kan sitte barnevakt noen timer? Jeg syns to år er en fin aldersforskjell på søsken. Anonymous poster hash: 2fc16...d40
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #10 Skrevet 5. mars 2017 2 år er fin forskjellige, litt stress en periode men når de runder 2 og 4 så så får de masse utbytte av hverandre. De har mye selsksp i hverandre men klart det blir litt gnisninger å😊 Anonymous poster hash: bdd84...48a
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #11 Skrevet 5. mars 2017 2 år er fin forskjellige, litt stress en periode men når de runder 2 og 4 så så får de masse utbytte av hverandre. De har mye selsksp i hverandre men klart det blir litt gnisninger å😊 Anonymous poster hash: bdd84...48a
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #12 Skrevet 5. mars 2017 Har 2,5 år og 16 mnd mellom mine. Ville valgt 3 år hvis jeg skulle valgt igjen. Samtidig så er 16 mnd veldig fint etter hvert, men helt jævlig det første året. Anonymous poster hash: 8f36e...e5a
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #13 Skrevet 5. mars 2017 Det er helt umulig å svare på, for det viktigste er egentlig barnas personlighet. Noen søsken får et nært og flott forhold selv om det er 10 års forskjell, mens andre aldri klarer å like hverandre selv om det skiller bare et år på dem.... Anonymous poster hash: 3b32e...4ea Kjenner du meg eller ? Hehe . Jeg har et kjempegodt forhold til søsken som er 9 år yngre. Er ikke så nær det som er ett år yngre. Barna mine er det 4 år i mellom.syns det er supert! Anonymous poster hash: de96c...ea1
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #14 Skrevet 5. mars 2017 Har 5 år mellom barna. Synes det er for mye. Kan ikke se noen fordeler. Kunne tenkt meg å ha barn med 2-3 års aldersforskjell, men nå ble det engang ikke slik her.Blir evt 12/13 og 17/18 år mellom hvis vi lykkes med en til. Anonymous poster hash: bcf4b...901
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #15 Skrevet 5. mars 2017 Har 5 år mellom barna. Synes det er for mye. Kan ikke se noen fordeler. Kunne tenkt meg å ha barn med 2-3 års aldersforskjell, men nå ble det engang ikke slik her.Blir evt 12/13 og 17/18 år mellom hvis vi lykkes med en til. Anonymous poster hash: bcf4b...901 Lillesøster er 20 år yngre enn meg.føles ikke sånn ut 😅vi er nære 😊Hun som er ett år yngre enn meg, er ikke på langt nær det Anonymous poster hash: de96c...ea1
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #16 Skrevet 5. mars 2017 Vi har 14 måneder mellom første og andre og 5 år mellom andre og tredje. Mindre aldersforskjell=lekekamerater,like interesser,like leker,felles liv. Større aldersforskjell=du nyter bedre barna,roligere permisjon. Anonymous poster hash: 249ba...e51
Mamma til 2 søte Skrevet 5. mars 2017 #17 Skrevet 5. mars 2017 For noen er 10 mnd perfekt. For andre er 6 år perfekt. Uansett hva dere får, vil det være perfekt for DERE!
februarprins2013 Skrevet 5. mars 2017 #18 Skrevet 5. mars 2017 2-3 år synes jeg . mellom meg og broren min er det 5, helt fint det også
❤lille stjerne❤ Skrevet 5. mars 2017 #19 Skrevet 5. mars 2017 Her var planen å ha cirka 2 år mellom barna, jeg så for meg at det var perfekt med tanke på utvikling, lek og samspill, interesser osv. Men så ble det ikke slik, det gikk hele 6 år før lillesøster endelig så dagens lys og på mange måter hadde jeg en slags sorg over det. Men på den annen side så var det også mange fordeler. Storesøster var stor nok til å delta, bli involvert og forstå. Hun var fra første stund en omsorgsfull og engasjert storesøster og ble aldri sjalu. Og faktisk så leker de en god del sammen også. De krangler ikke, konkurrerer ikke fordi de er på så forskjellige nivåer og de trenger ikke oss og vår oppmerksomhet på samme måter og til samme tider. Så i grunn så ble det ganske perfekt med 6 års aldersforskjell også.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #20 Skrevet 5. mars 2017 2 år mellom alle 3 og passer oss perfekt 👌 Anonymous poster hash: 84b48...a23
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #21 Skrevet 5. mars 2017 Det er 20 mnd mellom våre, men bare ett "skoleår". Alt for tett egentlig, men sånn ble det. Vi tenkte i utg.pkt at vi ville ha minst 3-4 år imellom. Anonymous poster hash: 2f3f7...bd0
TPK Skrevet 5. mars 2017 #22 Skrevet 5. mars 2017 De to eldste er det to år mellom. Det var veldig hektisk en periode, men de har utrolig glede av hverandre. Til tredjemann er det fire år, men synes egentlig det er litt mye (men ikke alt går som man planlegger!).
MTF Skrevet 5. mars 2017 #23 Skrevet 5. mars 2017 Vi har 2,5 år mellom våre og for oss har det vært perfekt. Langt nok fra til at jeg slapp å ha to "babyer" samtidig, men nært nok til at de har stor glede av hverandre som lekekamerater og venner. Gutt og jente, de er 9,5 og 12 år nå
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #24 Skrevet 5. mars 2017 Det er helt umulig å svare på, for det viktigste er egentlig barnas personlighet. Noen søsken får et nært og flott forhold selv om det er 10 års forskjell, mens andre aldri klarer å like hverandre selv om det skiller bare et år på dem.... Anonymous poster hash: 3b32e...4ea Helt enig. Den beste aldersforskjellen er det foreldrene ønsker., Anonymous poster hash: 0fef7...d4b
Mumua Skrevet 5. mars 2017 #25 Skrevet 5. mars 2017 4 år mellom her, det er akkurat litt for mye synes jeg. Tror nok 3 år hadde vært perfekt her. Vi får se om det blir ca det med nestemann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå