Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #1 Skrevet 5. mars 2017 Så denne teksten på FB nettopp og kjente at jeg ble så oppgitt Hvor mange av disse super fedrene har -slått mor eller barn -misbrukt barn og de fortalt om det men de allikavel "skal på samvær" -ikke tatt vare på barn på samvær, ikke gitt mat nok, ikke skiftet bleie nok, ikke passet på sikkerheten når det gjelder små barn - ruset seg med barn i samme hus - vært beruset med barn i samme hus Generelt ikke tatt bare på barnet og mor sett seg nødt til å starte en kamp da det er ikke forsvarlig at de har samvær. Udugelige fedre (og mødre) mister ikke samværsrett før det har gått i domstol der bevisbyrden er sterk. Ikke akkurat lett å bevise at far har gjort en eller flere av tingene ovenfor. Og hva med de barna som er så gamle at de selv stanser samværet, allikavel roper far høytt ! Selvom det var de selv som stod bak mishandlingen som gjorde at barnet ikke vil til far mer. HÆRLIG å være en mor i en slik sak og høre far si at alt er mor's skyld 😱 Se hvordan han snur alle i mot man da han er jo stakkars far som bare vil se barnet sitt. Så sitter man her og blir kvalm av alle løgnene og orker ikke å styre med mot kamp da han manipulerer folk til den store gull medaljen og er selv sliten av det hele. Bare sier at det finnes tilfeller der det ikke er mor som stopper samvær uten god grunn. Så lett å glemme det nå som alle fedre skal holdes oppe på en gylden stol. Anonymous poster hash: cf487...444
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #2 Skrevet 5. mars 2017 Her er jeg i en situasjon der han og hans familie alltid har beskyldt meg for å nekte samvær. Men fakta er at ingen av de har ønsket å ha samvær. Nå er barnet 13 år og har aldri møtt de. Men jeg får høre fra andre av og til at de forteller at jeg nekter de, og at det er fantastisk å være pappa!? Han har ingen andre barn, og aldri møtt det han har, så jeg forstår ikke hva han driver med. Anonymous poster hash: 41d55...e8e
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #3 Skrevet 5. mars 2017 Det er jo sant at i de tilfellene hvor far ikke passer sin rolle som far og svikter på grunnleggende punkter så står mor i dag veldig svakt. Det er vanskelig som mor å bli trodd og å få hjelp til barnas beste fordi hun med en gang blir stemplet som "en slik hevngjerrig dame som tror hun er så mye bedre enn pappaen". Det er ikke enkelt å lage regler på feltet for slike damer finnes jo også. Men det er helt klart barn som kommer i klemme slik som det er nå. Anonymous poster hash: 43aa8...c2b
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #4 Skrevet 5. mars 2017 Min nabo, en reflektert og snill mann, skilte seg fra kona fordi hun aldri lot ham slippe til med barnet. Nå er hun bitter, og holder ungen unna ham. Det er fortvilende å se på. Han og barnet fortjener å se hverandre og ha et forhold. Moren gjør ikke bare far stor urett, men også barnet. Han er konfliktsky, men jeg kommer til å pushe ham til å bli mer aggressiv og gå rettens vei. Anonymous poster hash: ef33c...585
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #5 Skrevet 5. mars 2017 Hvordan vet du det ? Fordi at det er noe han forteller eller har du vært vitne til det selv Anonymous poster hash: cf487...444
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #6 Skrevet 5. mars 2017 Hvordan vet du det ? Fordi at det er noe han forteller eller har du vært vitne til det selv Anonymous poster hash: cf487...444 Meg med naboen? Han har fortalt det, og jeg har observert det. Datteren blir påvirket. Jeg hører at hun blir manipulert av moren. Mannen blir nervøs for eksempel hvis datteren er ute med venner og er 5 min sein inn når moren skal hente. Kjemperedd for å gjøre noe "feil" moren kan "ta" ham for. Anonymous poster hash: ef33c...585
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #7 Skrevet 5. mars 2017 Meg med naboen? Han har fortalt det, og jeg har observert det. Datteren blir påvirket. Jeg hører at hun blir manipulert av moren. Mannen blir nervøs for eksempel hvis datteren er ute med venner og er 5 min sein inn når moren skal hente. Kjemperedd for å gjøre noe "feil" moren kan "ta" ham for. Anonymous poster hash: ef33c...585 Du vet ikke nok om saken når du er nabo. Enkelt og greit. Sladder, antakelser, det han har fortalt, det vet du. Sannheten vet du ikke. Anonymous poster hash: 256ad...6f9
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #8 Skrevet 5. mars 2017 Du vet ikke nok om saken når du er nabo. Enkelt og greit. Sladder, antakelser, det han har fortalt, det vet du. Sannheten vet du ikke. Anonymous poster hash: 256ad...6f9 Han er bestevenn med min mann, datteren er bestevenn med mitt barn, og jeg kjenner moren. Det verserer intet sladder, dette er noe han har vært fortrolig med oss med. Hvorfor skulle jeg mistro ham? Hvorfor er du umiddelbart skeptisk? Anonymous poster hash: ef33c...585
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #9 Skrevet 5. mars 2017 Han er bestevenn med min mann, datteren er bestevenn med mitt barn, og jeg kjenner moren. Det verserer intet sladder, dette er noe han har vært fortrolig med oss med. Hvorfor skulle jeg mistro ham? Hvorfor er du umiddelbart skeptisk? Anonymous poster hash: ef33c...585 Men, hvorfor har han ikke tatt saken videre? Det er spørsmålet jeg alltid spør når menn (eller kvinner) forteller meg at de blir nektet samvær. Barn har rett på tid med begge foreldrene, så hvis det faktisk er slik at mor eller far ikke opprettholder samværsavtalen, ja, da tar man det videre. Anonymous poster hash: e8320...773
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #10 Skrevet 5. mars 2017 Men, hvorfor har han ikke tatt saken videre? Det er spørsmålet jeg alltid spør når menn (eller kvinner) forteller meg at de blir nektet samvær. Barn har rett på tid med begge foreldrene, så hvis det faktisk er slik at mor eller far ikke opprettholder samværsavtalen, ja, da tar man det videre. Anonymous poster hash: e8320...773 Han er svært konfliktsky. Sikkert redd for å tape også. Gjøre ting vanskeligere mellom ham og exen, eller ham og barnet. Moren er manipulerende. Men som sagt, jeg kommer til å pushe ham! Anonymous poster hash: ef33c...585
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #11 Skrevet 5. mars 2017 Hvordan er moren manipulerende ? Anonymous poster hash: cf487...444
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #12 Skrevet 5. mars 2017 Han er svært konfliktsky. Sikkert redd for å tape også. Gjøre ting vanskeligere mellom ham og exen, eller ham og barnet. Moren er manipulerende. Men som sagt, jeg kommer til å pushe ham! Anonymous poster hash: ef33c...585 Dumt å pushe noen som ikke er klar for det, mulig det blir en konsekvens han ikke takler. Veldig lett å stå på siden og gire opp folk, og fortelle hvor skapet skal stå når du ikke tar risikoen selv. Ikke sikkert du vet hele historien, og mulig han ødelegger mer enn han vinner. Pluss det kan bli dyrt. Bør være helt hans sitt valg. Anonymous poster hash: 23fe7...86d
februarprins2013 Skrevet 5. mars 2017 #13 Skrevet 5. mars 2017 begge deler er ille,mens fins like mange dårlige mødre som fedre der ute
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #14 Skrevet 5. mars 2017 Vel.. min ex forteller alle at jeg nekter han samvær og er vanskelig osv. Han får mye sympati. Sannheten er at han et psykisk syk, har aldri kjøpt så mye som en sokk til ungene sine, aldri vært interressert i å være sammen med de, synes barna sine kun er stress og mas og støy og bråk. Bruker straff for alt. Typ: "spiser du ikke middagen din i dag (en tirsdag) så får du ikke lørdagsgodteri på lørdag!" "Spiser du ikke middag, får du ikke kveldsmat" "Barna er mørkeredde, men nattlampe er uaktuelt og soveromsdøra skal være lukket. Gråter de, sier han at det bare er tøys å gråte for det. Det skal være mørkt om natta" Han bor i sin egen boble og svarer ikke når barna snakker med han. Overser de om de slår seg eller er lei seg og trenger trøst. Kan også finne på å kjefte på de i disse situasjonene å be de ta seg sammen. (Små barn) Han har null empati. Han overser de store deler av tiden. Ligger kun med tlf i hånda og gidder ikke å reise seg opp å lage frokost til dem om de ber om mat. Han kan fint la den minste gråte i senga si fordi han er trøtt og ikke orker å stå opp. Han er totalt uegnet som omsorgsperson. Rett og slett slem mot barna. Det han driver med er psykisk mishandling av barn. Ikke tro på alt dere hører. Sånne folk finnes faktisk, og de som tror de kjenner han, de tror det ikke og synes synd på han. Anonymous poster hash: 54435...0e3
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #15 Skrevet 5. mars 2017 Hvordan er moren manipulerende ? Anonymous poster hash: cf487...444 Det er bare en konklusjon jeg trekker. Skal innrømme det. Men datteren har fortalt min datter at hun egentlig ønsker å være mer med far. Moren finner på noe med datteren hver eneste dag hun er der. Lokker med allskens aktiviteter. De går ut og spiser, og hun kjøper masse dyre og fine ting til henne. Pluss at jeg kjenner henne som en som er opptatt av fasade. Anonymous poster hash: ef33c...585
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #16 Skrevet 5. mars 2017 Dumt å pushe noen som ikke er klar for det, mulig det blir en konsekvens han ikke takler. Veldig lett å stå på siden og gire opp folk, og fortelle hvor skapet skal stå når du ikke tar risikoen selv. Ikke sikkert du vet hele historien, og mulig han ødelegger mer enn han vinner. Pluss det kan bli dyrt. Bør være helt hans sitt valg. Anonymous poster hash: 23fe7...86d Ja. Det er vanskelig. Har holdt tyst til nå. Men det er veldig vanskelig å se på at han blir overkjørt på denne måten. Han er en rolig og engasjert pappa. Skikkelig fin fyr. Tar henne med ut i naturen, spiller spill, lager julekalender, spiller musikk sammen, har åpent hus osv. Er redd han skal miste mesteparten av barndommen til datteren på grunn av hennes mor, og det er tragisk. Poenget mitt er at det er vanskelig fordi mødre som regel vinner frem i retten i kraft av sitt kjønn. Morsrollen står tradisjonelt sterkere enn farsrollen. Anonymous poster hash: ef33c...585
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #17 Skrevet 5. mars 2017 Så denne teksten på FB nettopp og kjente at jeg ble så oppgitt Hvor mange av disse super fedrene har -slått mor eller barn -misbrukt barn og de fortalt om det men de allikavel "skal på samvær" -ikke tatt vare på barn på samvær, ikke gitt mat nok, ikke skiftet bleie nok, ikke passet på sikkerheten når det gjelder små barn - ruset seg med barn i samme hus - vært beruset med barn i samme hus Generelt ikke tatt bare på barnet og mor sett seg nødt til å starte en kamp da det er ikke forsvarlig at de har samvær. Udugelige fedre (og mødre) mister ikke samværsrett før det har gått i domstol der bevisbyrden er sterk. Ikke akkurat lett å bevise at far har gjort en eller flere av tingene ovenfor. Og hva med de barna som er så gamle at de selv stanser samværet, allikavel roper far høytt ! Selvom det var de selv som stod bak mishandlingen som gjorde at barnet ikke vil til far mer. HÆRLIG å være en mor i en slik sak og høre far si at alt er mor's skyld 😱 Se hvordan han snur alle i mot man da han er jo stakkars far som bare vil se barnet sitt. Så sitter man her og blir kvalm av alle løgnene og orker ikke å styre med mot kamp da han manipulerer folk til den store gull medaljen og er selv sliten av det hele. Bare sier at det finnes tilfeller der det ikke er mor som stopper samvær uten god grunn. Så lett å glemme det nå som alle fedre skal holdes oppe på en gylden stol. Anonymous poster hash: cf487...444 Amen Anonymous poster hash: 4876b...115
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #18 Skrevet 5. mars 2017 Så har du de fedrene som påberoper samværsnekt omtrent samme dag som de har samvær med barna sine. Min eks var svært bitter og forbandet etter bruddet at han lanserte en storstilt svertekampanje av meg på Facebook. Jeg ble beskyldt for samværsnekt opp til flere ganger, til og med på dager hvor han hadde samvær med barnet. Han mente jo også st jeg bare måtte kopiere en nøkkel til den nye leiligheten min som han skulle få, for han hadde rett til å komme og gå som han ville i min(og barnets) leilighet, uavhengig av samværsavtale, om jeg var hjemme eller hva som helst. Jeg sa at det ikke var aktuelt, og beskyldningene om samværsnekt haglet. Jeg la fram flere forslag om hvordan vi skulle gjennomføre samvær, han forkastet alle og hevdet samværsnekt. Men ikke søren at han kom opp med noe forslag selv. Det endte faktisk opp med at jeg ble anbefalt å nekte samvær for en kort periode av både helsestasjon og familievernkontor, forhørte meg med advokat som også mente det samme. Vi hadde en runde i tingretten(ikke pga av samværsnekt, men for å få fastsatt samvær), og der fikk jeg bekreftet at der var riktig avgjørelse å nekte samvær en periode. Heldigvis har ting løst seg nå, og vi har en god tone oss i mellom. Anonymous poster hash: 5c3e7...a56
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #19 Skrevet 5. mars 2017 Høres ut som min x... grusomt Anonymous poster hash: d3ff5...b4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå