Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #1 Skrevet 5. mars 2017 Jeg tenker mye på dette, fordi jeg ser så store forskjeller rundt omkring. Og det påvirker meg egentlig altfor mye. Jeg er nemlig en sånn person som tydeligvis ikke tenker fort nok. Har aldri et kjapt svar eller replikk eller vittighet når det egentlig er forventet. Kan gjerne sitte i ro og fred etterpå og tenke på alt jeg kunne sagt. Men der og da, i kampens hete, står hjernen min helt stilt. Og ofte blir jeg skuffet over meg selv. På jobb kan enkelte kollegaer være så vittige og kjappe i munnen at vi andre fremstår som helt tilbakestående (noe vi absolutt ikke er, da vi alle er oppegående og intelligente mennesker, med god humor og bra formidlingsevne sånn ellers, og en veldig trivelig og vennskapelig tilværelse oss imellom). De munnrappe tuller mye med hverandre også, er veldig frekke mot hverandre, men med en køddende tone. Det gjør oss andre veldig stille og innesluttede fordi vi tydeligvis ikke har den samme 'innsikten' i hvordan å være sånn. Sjefen er faktisk én av disse. Han kødder og er råkjapp og sarkastisk i replikken mot de han vet tåler det. Sarkasmens hans er så intelligent at jeg blir både imponert og skremt samtidig. Mot oss andre er han (og de andre rappkjeftede) litt sånn alvorlig og fjern (men absolutt trivelig). Det er bare så merkbar forskjell i væremåte. Men det merkeligste er at selv om folk og stemningen helt tydelig blir mer anspent og stresset med sånne folk til stede, så blir alltid disse munnrappe personene skrytt opp i skyene av andre, fordi de er så 'vittige' og 'byr så mye på seg selv'. Til og med de som er som meg, sier at de liker å være sammen med slike. Til tross for at de blir stille, sjenerte og helt tydelig like utilpasse som jeg føler meg..? Så det er med andre ord en bra egenskap, dette her, selv om jeg ikke helt ser hvorfor. Bortsett fra at for min egen del hadde nok gjort livet mitt litt lettere i enkelte sosiale situasjoner. Så hvordan blir man kjapp i replikken? Er det noe medfødt, er det rett og slett en form for intelligens som halvparten av oss mangler totalt? Kan man øve seg opp til å bli 'kjappere'? Eller er det egentlig ikke noe å trakte etter? Anonymous poster hash: 12dd2...66d
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #2 Skrevet 5. mars 2017 Jeg er tildels den typen du beskriver, alltid vært kjapp i replikken og med et svar som kan være vittig eller sette kort og greit folk på plass i situasjoner som behøver det. Hvorfor jeg innehar den egenskapen, vet jeg ikke, men alltid hatt den. Har ikke så mye annet "going for me" da, er verken den mest beleste, bereiste, atletiske eller søteste/vakreste. Så kanskje det er min måte å kunne hevde meg og muligens forsvare meg? Anonymous poster hash: 0d48b...92a
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #3 Skrevet 5. mars 2017 Jeg vet ikke hvorfor jeg er så "kjapp i replikken" som du skriver. Jeg leser mye, reiser mye og er veldig morsom. Jeg får alltid folk til å le, og har alltid noen i interessante innspill. Jeg bare er sånn, gjør det jo ikke for å få andre til å fremstå "dummere" som du insinuerer. Folk er forskjellige. Men jeg er glad for at jeg er den jeg er, det er grunnen til at jeg har kommet så langt som jeg har. Anonymous poster hash: 8fca5...57e
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #4 Skrevet 5. mars 2017 Folk som er kjappe i replikken misliker jeg sterkt! Særlig de som er småfrekke (sarkastiske). Anonymous poster hash: b5eeb...d78
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #5 Skrevet 5. mars 2017 Å være kjapp i replikken kan være en god egenskap, men det kan også bli for mye av det gode. Jeg er heller ikke spesielt kjapp i replikken, men har blitt bedre. Jeg øver meg bevisst på å bli bedre. Man kan selfølgelig trene seg opp til å bli bedre! Anonymous poster hash: 7f7d2...d29
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #6 Skrevet 5. mars 2017 Skrekkeksempelet er Rory og Lorelai. Anonymous poster hash: fcfb1...0ec
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #7 Skrevet 5. mars 2017 Jeg er kjapp i replikken og har gjerne en snert med i kommentarene. Det er bare humoren min. Jeg syns det er gøy og liker når andre også svarer slik eller sier slik. Jeg liker å le og jeg syns slikt er gøy. Det er bare humor, for min del. Så, det er ikke noe jeg har jobbet med eller utviklet. Det er kun min sans for humor. Jeg liker like mye folk som er treige i replikken, for å si det slik. Mange som er treige i replikken er veldig morsomme og har gode poenger. Det jeg ikke liker, som er litt slitsomt, er om man aldri legger fra seg å være kjapp i replikken, når det er alt man gjør liksom. At man ikke kan ha en ordentlig samtale, bare utveksle kjappe replikker. Det blir ikke bra syns jeg. Den beste replikken er den som kommer i en god samtale, uventet og vittig og skarp. :-) vær deg selv du, det er helt sikkert bra nok!! Anonymous poster hash: 5ee1a...60d
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #8 Skrevet 5. mars 2017 Jeg er kjapp i replikken og har gjerne en snert med i kommentarene. Det er bare humoren min. Jeg syns det er gøy og liker når andre også svarer slik eller sier slik. Jeg liker å le og jeg syns slikt er gøy. Det er bare humor, for min del. Så, det er ikke noe jeg har jobbet med eller utviklet. Det er kun min sans for humor. Jeg liker like mye folk som er treige i replikken, for å si det slik. Mange som er treige i replikken er veldig morsomme og har gode poenger. Det jeg ikke liker, som er litt slitsomt, er om man aldri legger fra seg å være kjapp i replikken, når det er alt man gjør liksom. At man ikke kan ha en ordentlig samtale, bare utveksle kjappe replikker. Det blir ikke bra syns jeg. Den beste replikken er den som kommer i en god samtale, uventet og vittig og skarp. :-) vær deg selv du, det er helt sikkert bra nok!! Anonymous poster hash: 5ee1a...60d Dette! Det høres ut som noen av dine kolleger aldri legger fra seg de kjappe replikkene? Anonymous poster hash: ae259...3ef
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #9 Skrevet 6. mars 2017 Jeg har generelt et enormt høyt tempo. Jeg jobber fort og tenker fort. Innimellom snakker jeg fort også, og du får mange kjappe replikker av meg. Men jeg er aldri "køddete", som du kaller det. Jeg er skarp og vittig. Dessverre har jeg med alderen fått stadig mindre tålmodighet med langsomme mennesker. De skal jammen få bevise at de har noe å fare med. Som regel kjeder det meg å vente på at folk skal klare å tenke seg fram til en konklusjon jeg trakk for 10 minutter siden. Og jeg kjeder meg også sosialt blant langsomme folk. Anonymous poster hash: dc6df...435
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #10 Skrevet 6. mars 2017 Jeg foretrekker folk som er litt treigere i replikken, enn brautende kjappe . 😆💖 Anonymous poster hash: 95418...60b
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2017 #11 Skrevet 6. mars 2017 Alt med måte. Jeg er svært kjapp i replikken når jeg er trygg på de jeg er med. Jeg modererer meg på jobb da jeg ikke kjenner alle. Ofte sitter jeg med en kjapp replikk på tunga i lunsjen men sier den ikke, rett og slett fordi jeg ikke kjenner mitt publikum. Er noen direkte ufine, morsomheter om ting som ikke er morsomt nøler jeg ikke ett sekund med å komme med et sarkastisk svar. Jeg har to nære kollegaer på jobb jeg har en slik morsom tone med som du beskriver. Vi kan fleipe litt ved kaffemaskinen og le. Jeg liker mennesker som tenker kjapt og som er tørrvittig. Det er en balansekunst å være sarkastisk, mange tror de behersker sarkastisk humor, men ikke alle gjør det. Noen er bare ufine. Anonymous poster hash: 490e3...ac4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå