Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #1 Skrevet 5. mars 2017 Jeg har vært økonomisjef, vaskekjerring, kok, sykepleier osv i hjemmet vårt. Mannen har slengt klærne rundt i huset i alle år og jeg har ryddet opp. Jeg har kjefter, rost, truet og laget huskelister til ingen nytte. Jeg har tørket støv, vasket gulv og klær, absolutt alt falt på meg. Vi har nå tvillinger på 1år og mannen er hjemme i permisjon. Jeg jobber endel og har en jobb som sliter meg ut. Da jeg kommer hjem er det å styre med ungene før de legger seg klokken 18-19. Etter dette er energien slutt. Jeg orker ingenting til mannens store fortvilelse. Han må vaske klær, henge opp klær, vaske hus og lage middag. Jeg får kjeft for at jeg ikke bidrar og han føler seg alene om alt. Han sa her om dagen at "det hadde vært fint om du hjalp til også". Jeg fikk latterkrampe. Etter 2mnd hjemme er han nå lei av det jeg har ønsket forandring på i 8år. Jeg har seriøst vurdert å gå i fra han pga at han ikke har bidratt en dritt. Deilig at han nå kjefter på meg fordi jeg aldri gjør noe hjemme😂😂😂. Godt å få det ut. Permisjonen hans er straks over så da må jeg nok ta over igjen. Jeg nyter det så lenge jeg kan. Anonymous poster hash: 9d864...fbc
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #2 Skrevet 5. mars 2017 Han har ikke forstått noe. Han hadde beklaget og begynt å bidra hvis han hadde forstått. Anonymous poster hash: 8e7c9...cdd
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #3 Skrevet 5. mars 2017 Hva har han forstått? Anonymous poster hash: fcda5...c6e
skjotta Skrevet 5. mars 2017 #4 Skrevet 5. mars 2017 Benytt muligheten. Sett dere ned og fordel oppgaver, lag en liste og heng den på kjøkkenveggen.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #5 Skrevet 5. mars 2017 Han har forstått at det er endel jobb å styre alene med alt hjemme. Han har forstått at man faktisk blir sliten av å vaske, brette klær, skifte på senger, handle, rydde etter andre og jobbe samtidig helt alene. Har har forstått at ting ikke rydder seg magisk inn i skapene selv og at det å "bare" være hjemme med ungene er en jobb i seg selv. Hi Anonymous poster hash: 9d864...fbc
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #6 Skrevet 5. mars 2017 Han har forstått at det er endel jobb å styre alene med alt hjemme. Han har forstått at man faktisk blir sliten av å vaske, brette klær, skifte på senger, handle, rydde etter andre og jobbe samtidig helt alene. Har har forstått at ting ikke rydder seg magisk inn i skapene selv og at det å "bare" være hjemme med ungene er en jobb i seg selv. Hi Anonymous poster hash: 9d864...fbc Ja, men han tror garantert ikke at det er like tungt for deg som for han. Derfor han kjefter også. Anonymous poster hash: e08ff...581
*Miss Marple* Skrevet 5. mars 2017 #7 Skrevet 5. mars 2017 Han har forstått, sier du, men likevel regner du med at alt blir ved det samme som før når permisjonen hans er ferdig? Er han bare dum eller rett og slett litt slem?
sug lut Skrevet 5. mars 2017 #8 Skrevet 5. mars 2017 Du må ta over igjen når permisjonen er over? Har du et Jesus-kompleks?
Evablaum Skrevet 5. mars 2017 #9 Skrevet 5. mars 2017 Du må jo selvfølgelig ta deg sammen nå, og bidra hjemme. Du sier jo selv at energien din er slutt etter at barna er lagt, og at du orker ingenting. Han overlever i 2-3 mnd, men ikke forvent å få noe hjelp når han sin permisjon er over. Vet ikke helt hvem av dere to som er den dumme...
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #10 Skrevet 5. mars 2017 😂 Høres ikke ut som han har forstått en dritt! Og det høres ikke ut som det blir noen forandring. Du er klar til å stille opp igjen. Ergo: dette er ikke liv laga. Lykke til som alenemor til tvillinger. Anonymous poster hash: 1999a...574
Superdolly Skrevet 5. mars 2017 #11 Skrevet 5. mars 2017 Han har ikke skjønt en dritt. Eller, han har skjønt at HAN blir sliten av å gjøre husarbeid og passe barn, og derfor kommer han til å slutte med alt av det den dagen han går tilbake til jobb.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #12 Skrevet 5. mars 2017 Etter jeg ble operert og dermed hadde nok med å løfte meg selv måtte han ta alt hjemme. Etter en uke kom han og sa "Jeg skjønner hva du mener med at det er tungt med alt husarbeid og unge". Etter det har vi delt på alt og dette er 8 år siden. Han hadde forstått. Så lenge du går ut i fra at du må ta alt igjen etter permisjonen så har ikke han skjønnt d. Anonymous poster hash: 13e2d...5bf
MJ<3 Skrevet 5. mars 2017 #13 Skrevet 5. mars 2017 DU har jo ikke forstått! Du må jo nå klinke til og sette deg ned med han og forklare at dette er like tungt for deg som for han. Så må dere fordele oppgavene dere i mellom til dere begge er i jobb igjen. Gjør du ikke det oppfører du deg jo som en martyr, men ikke kom og si at det da er hans feil, når det er du som ukritisk godtar å bli brukt som hushjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå