Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #1 Skrevet 4. mars 2017 Babyen min på 6 dager har de siste to dagene hatt gult puss fra det ene øyet. Det er ikke rødt på det hvite så det er vel mer sannsynlig at det er tette tårekanaler enn øyekatarr? Istad etter at han hadde sovet var øyet helt gjenklistret. Hadde helsesøster her igår og hun sa vi bare kunne vaske med kaldt vann og dryppe mm. Uansett så synes jeg han er litt verre idag. I tillegg er han litt hoven rundt øyet, noe som kan Være fordi vi må stadig vaske bort puss da det samler seg veldig fort. Noen andre råd? Eller burde vi kanskje ta han med til legen på mandag om det ikke er bedre? Anonymous poster hash: 4f402...753
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #2 Skrevet 4. mars 2017 Sikkert tette tårekanaler, veldig vanlig på nyfødte. Kjøp steriltvann og tupfere på apoteket og vask flere ganger om dagen. Husk å vaske fra yttersiden på øyet og innover mot øyekroken. Anonymous poster hash: 9ada3...cea
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #3 Skrevet 4. mars 2017 Min yngste slet med det samme de første ukene. Vi dryppet dråper jeg kjøpte på apoteket. Anonymous poster hash: ab745...dd1
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #4 Skrevet 4. mars 2017 Sikkert tette tårekanaler, veldig vanlig på nyfødte. Kjøp steriltvann og tupfere på apoteket og vask flere ganger om dagen. Husk å vaske fra yttersiden på øyet og innover mot øyekroken. Anonymous poster hash: 9ada3...cea Ok. Hs sa kaldt vann fra springen var bra nok men kanskje bedre med sterilt vann ja. H.i Anonymous poster hash: 4f402...753
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #5 Skrevet 4. mars 2017 Min yngste slet med det samme de første ukene. Vi dryppet dråper jeg kjøpte på apoteket. Anonymous poster hash: ab745...dd1 Ok hva slags dråper? Sterilt vann? H.i Anonymous poster hash: 4f402...753
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #6 Skrevet 4. mars 2017 Min hadde dette de første 6 mnd. Saltvann, tupfere og øyekrokmassasje for å tømme tårekanalen for puss hjalp tilslutt. Anonymous poster hash: 5a20f...5d4
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #7 Skrevet 4. mars 2017 Drypp på morsmelk. Det funker! Anonymous poster hash: ce206...42f
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #8 Skrevet 4. mars 2017 Gutten her var også plaget med dette. Brukte både morsmelk og saltvann, men måtte til slutt få dråper på resept for å bli kvitt det. Anonymous poster hash: a6af3...996
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #9 Skrevet 5. mars 2017 Gutten her var også plaget med dette. Brukte både morsmelk og saltvann, men måtte til slutt få dråper på resept for å bli kvitt det. Anonymous poster hash: a6af3...996 Hva het de dråpene? Anonymous poster hash: 42129...6a7
Snøfnugget Skrevet 5. mars 2017 #10 Skrevet 5. mars 2017 Minste vår var veldig plaget med det samme. Hun har trange tårekanaler ennå men er mye bedre(7 mnd nå). Men når hun var nyfødt var hun veldig plaget, og det utviklet seg til øyekatarr som vi brukte to uker på å bli skikkelig kvitt. Ville fått tatt en bakterietest av pusset hos legen for sikkerhetsskyld. Vi fikk både dråper og krem hos legen. Hvis det bare er tette tårekanaler så er det bare å vaske med saltvann eller våt ren klut, men vask inn mot nesen. Brukte også morsmelk men synes det ble verre.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #11 Skrevet 5. mars 2017 Det kan også hjelpe å massere litt ved øyekroken (opp mot nesa), som kan bidra til å åpne kanalene. Et veldig vanlig problem som ofte gir seg kjapt. Noen sliter lenger. Anonymous poster hash: b28ca...6b7
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #12 Skrevet 5. mars 2017 Takk for svar alle sammen. Synes han blir så sår når vi må vaske der "hele tiden". Det samler seg gult puss ofte og nå er det på begge øyne. Må jo vaske det bort og er veldig forsiktig med syns han blir rød i huden. Kanskje lurt å ringe fastlegen på mandag da så vi kan utelukke noe som trengs reseptbelagt. H.i Anonymous poster hash: 4f402...753
Pobie Skrevet 5. mars 2017 #13 Skrevet 5. mars 2017 Morsmelk kan gjøre det verre. Morsmelk er mat, ikke medisin. Gå til legen og få skikkelige øyedråper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå