Gå til innhold

strikker lue og har rotet til maskeantallet - tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å strikke denne lua med liksomflettemønster: http://ribbestrikk.blogspot.no/2013/01/toddlerluen-utkast-til-oppskrift.html?m=1 nå. Bruker annet garn og pinnestr så istedenfor å følge oppskriften la jeg opp 68 masker (fordi jeg nettopp strikket en annen lue med samme garn og pinner der 68 var riktig str.. :P ) uten å skjønne at det ble problemer av det..

Nå har jeg komt så langt at jeg skal begynne å felle masker og har fått råd om å dermed regne ut hvor mange masker hver "omgang" med felling skal inneholde, for å felle 6 ganger på en runde. Og da skjønte jeg at det ikke går opp.. 68 kan ikke deles på 6..

Så, noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Må jeg bare gi opp denne og heller kjøpe tråd og pinner til oppskriften? :P

Anonymous poster hash: 9a0d4...394

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å dele inn i 11 11 12 11 11 12?

Evnt lur deg til å felle 2 masker runden før du begynner felling, da vil det gå opp med 6 😊

Skrevet

Oppskriften sier du skal felle seks steder rundt luen, mellom flettene.

Hadde du hatt 66 masker så ville det blitt 11 masker mellom, men du har to ekstra masker, da kan du ha 12 masker mellom to av gangene, da går det opp. Ha de to gangene med 12 fordelt på hver sin side av luen, eller foran/bak.

Anonymous poster hash: c9d3a...af0
Skrevet

Takk! Skal se om jeg får lurt meg til å felle et par ekstra masker uten at flettene blir helt rotete - ellers tenkte jeg ikke på at det kan gjøres med 11-11-12.. har sittet med kalkulator og stresset men den løsningen klarte jeg ikke komme frem til selv nei.. :P

Anonymous poster hash: 9a0d4...394

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...