Gå til innhold

Hjelp meg med Inspo til bursdagsmiddag :)?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Skal ha familiebesøk for jenta vår. Vi blir ca 11 voksne, 2 teens og 5 barn fra 3-8 år!

Vi skal spise kl 15.30 ish

Hva kan jeg lage som er billig? Det viktigste er faktisk at det er billig da vi ikke har så mye å rutte med akkurat denne mnd. Tid og arbeid er ikke så nøye så lenge man kan gjøre klart mye på forhånd!:)

Ikke lasagne, det hadde vi sist besøk for noen mnd siden 🙈

Takk for svar!

Anonymous poster hash: dccda...a0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En eller annen gryterett med salat og brød til

Anonymous poster hash: cb51e...fed
Skrevet

Slike 2 kg poser med frosne kyllingvinger, kyllingvingeblubber og kyllinglår er ikke så dyre (rema).

Hva men slike ovnsstekte, firstprise  hvitløksbaguetter, dip og salat

Anonymous poster hash: 1af7c...614
Skrevet (endret)

Lag Chili con Carne med bønner og kjøttdeig.

Server med hjemmebakt brytebrød - lag i to langpanner og salat m/dressing ved siden av. Ris funker også.

Dessert: Is (vanlig fra slike 2-liters bokser) med peanøtter, sjokoladesaus, nonstop og liknende 😊

Drikke: Saft og vann i mugge til barna, isvann og bag-in-box til de voksne.

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Takk for gode forslag 😊

Tror chili con carne utgår da jeg ikke klarer å spise bønner 🙈 Men en gryterett hadde kanskje ikke vært så dumt med salat og brød.. men gryterett med kjøttdeig, er det kanskje litt kjipt? Og i såfall, hvilke gryteretter kan det være da?toropose liksom?

Vil helst unngå å koke ris da det er stress 🙈Haha.. lagde en strofanoffgryte ett år som ble alt for tynn og hadde kokt for lite ris.. jeg var stressa da gitt 😳😂...

Hi

Skrevet

Takk for gode forslag

Tror chili con carne utgår da jeg ikke klarer å spise bønner Men en gryterett hadde kanskje ikke vært så dumt med salat og brød.. men gryterett med kjøttdeig, er det kanskje litt kjipt? Og i såfall, hvilke gryteretter kan det være da?toropose liksom?

Vil helst unngå å koke ris da det er stress Haha.. lagde en strofanoffgryte ett år som ble alt for tynn og hadde kokt for lite ris.. jeg var stressa da gitt ...

Hi

Jeg synes at Toro poser er fint jeg, har fått det i mange barnebursdager i slekta. Bali kyllinggryte og bolognese gryte er favorittene blant ungene. Hjemmelaget pizza er jo og kjempegreit og godt

Skrevet

Du _kan_ bare ikke servere Toro.

Da er det bedre å brune opp høyrygg og lage eksempelvis en gulasj med masse paprika, tomat og løk.

Alternativt lage en god Bolognaise-saus og ha pasta til.

Skrevet

Du _kan_ bare ikke servere Toro.

Da er det bedre å brune opp høyrygg og lage eksempelvis en gulasj med masse paprika, tomat og løk.

Alternativt lage en god Bolognaise-saus og ha pasta til.

Selvfølgelig kan hun det.

Skrevet

Selvsagt kan du servere torogryte, de har mange gode som med litt ekstra fløte e.l. kan bli mer enn godt nok.

Men de fleste gryteretter har man vel ris til? Det er ingen heksekunst å koke det, altså. Ta dobbelt så mye vann som jasminris og la putre på svak varme i 20 min.

Eller hva med betasuppe? Du kan bruke Toro sin som base og ha oppi gode grønnsaker og pølser eller storfekjøtt. Da slipper du jo unna risen også 😉 den kan lages i god tid i forveien, den blir bare bedre av å stå litt.

Skrevet

Hønsefrikassé, billig og skikkelig godt.

Ellers kan man lage fiskegryte med hjemmelagde rundstykker.

Sheppards pai kan man lage til mange. Det er ikke dyrt - poter og kjøttdeig er hovedingredienser.

Når jeg får besøk lager jeg som regel gryterett med ris til. Hadde jeg fått besøk nå, hadde jeg nok gått for skrei. Den er nydelig nå, og ikke så dyr. Tror det var 79 kr for en kilo på Kiwi.

Skrevet

En god fiskesuppe med hjemmelagde rundstykker til pleier å være veldig populært her. Det samme gjelder sindre supper. Hjemmelaget ertesuppe med svinekoteletter og godt flattbrød koster nesten ingenting og er knallgodt.

Anonymous poster hash: 90482...cc0

Skrevet

Taco. Kjøp first price produkter så blir det rimelig. Og veldig godt :)

Anonymous poster hash: 36d79...bf5

Skrevet

Jeg hadde faktisk kjøpt pølser m brød til barna og laget hjemmelaget pizza til de voksne. 1 stor pizza med litt tykk bunn holder til 4-5 personer. Så om du lager tre store. Du kan lage en stor salat i tillegg. og hvitløksdressing. 

Anonymous poster hash: 00e9a...fda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...