Gå til innhold

Barnebursdag i vinterferien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min og alle guttene i klassen var invitert i bursdagen til en i klassen nå i vinterferien.

Vi meldte avbud samme dag invitasjonen kom fordi vi skulle på ferie.

Det viste seg at kun en dukket opp, noen ga beskjed men 6 andre hørte de ikke noe fra,og regnet med at kom.

I klassegruppen på nett klager selvfølgelig foreldre over dette,og de får svar om at sekker ikke ble sjekket da det var vinterferie og flere skulle på ferie.

Jeg synes at foreldrene burde spurt på gruppen om bursdag i vinterferien er ok. Synes så synd på denne gutten som fikk bursdagen sin spolert.

Hva mener dere?

Anonymous poster hash: fb55d...5dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siste skoledag før ferier sjekker jeg ikke sekken. Så her hadde vi vært avhengig av at barnet selv husket på invitasjonen.

Anonymous poster hash: 11def...6eb

Skrevet

Jeg mener i utgangspunktet at man bør gi beskjed om at man ikke kommer, men om de leverte invitasjonen rett før ferien og ikke informerte på noen annen måte, så er de skyld i det selv.

Anonymous poster hash: f3ebd...4db
Skrevet

Det var en tabbe og litt rart at så mange ikke nevnte invitasjonen for foreldrene.

Så lenge barna er så små at de ikke husker invitasjoner selv bør dere sende ut invitasjonene på mai. Da er dere sikrere på at alle får dem.

Anonymous poster hash: 96bd1...ded

Skrevet

De går i 2.klasse,og sønnen min husket for første gang på at han hadde fått invitasjon. Snakket med en annen mamma som var lei seg over at de ikke hadde sjekket sekken,men er vel et fåtall som gjør det før en ferie.

Anonymous poster hash: fb55d...5dd

Skrevet

Vi pleier også alltid å gi beskjed om når barna ikke kan komme, men den invitasjonen kunne nok fort blitt oversett før vi deo på ferie ja. Her mener jeg foreldrene kan takke seg selv.

Anonymous poster hash: 7d951...fca

Skrevet

I klassen til datteren min, også 2.klasse, var det ei som valgte å feire i vinterferien. Av 20 inviterte kom det 6 eller 7 stykker, det er jo sånt man nå regne med når man feirer i ferien.

Om dere har en felles facebookside er det jo veldig rart at de ikke informerte om innbydelsen der før ferien da, det ble gjort her og da kom ihvertfall noen. Jeg går heller ikke gjennom sekken når de skal ha ferie, bare tar ut matboksen og lar sekken stå til helgen før det er skole igjen, da sjekker jeg meldemappen.

Anonymous poster hash: a54c1...542
Skrevet

Foreldrene til bursdagsbarnet har ingenting å klage på. De skulle bedt om svar uansett om barna kunne komme eller ikke. I tillegg kunne de også lagt ut invitasjonen på klassesiden. Snakk om å lage seg problemer.

Anonymous poster hash: c75df...247

Skrevet

Men...tar dere ikke ut matboks og drikkeflaske osv når det er ferie da? Selv sjekker jeg alltid sekken siste dag før ferier.

Anonymous poster hash: 792aa...4c6

Skrevet

Men...tar dere ikke ut matboks og drikkeflaske osv når det er ferie da? Selv sjekker jeg alltid sekken siste dag før ferier.

Anonymous poster hash: 792aa...4c6

det samme tenkte jeg.

Tar alltid ut matboks og flaske og hadde dermed mest sannsynlig også sett bursdagsinnvitasjonen.

Anonymous poster hash: 12589...d11

Skrevet

Det er derfor jeg alltid skriver "si fra om du kan komme eller ikke" på alle invitasjoner. Man vet aldri hvem som glemmer det. Uansett syns jeg det er rart å ikke sjekke sekken før ferie. Tar dere ikke ut matboksen?

Anonymous poster hash: d2900...08d

Skrevet

det samme tenkte jeg.

Tar alltid ut matboks og flaske og hadde dermed mest sannsynlig også sett bursdagsinnvitasjonen.

Anonymous poster hash: 12589...d11

Barna mine tar ut matboksen selv og hadde ikke sett en invitasjon i postmappa hvis de ikke husket på at den lå det.

Anonymous poster hash: 03dd0...351

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...