Gå til innhold

Min 11 år gamle datter.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er enebarn. Vi har prøvd mye og mistet og neg resultsr. Vanlig, hormoner, prøverør, icsi, fryseforsøk, heile karusellen.

 

Jeg elsker min kjære datter. Men opplever henne som litt vanskelig.

 

Synes hun har lite empati.

Hun er forferdelig missunnelig. Alt er såååååå urettferdig.

 

Hun liker å "ta" andre, feks :"burde du ikke ha hjelm på deg?", eller "eh, var ikke du syk da, hvorfor var du der da"?

 

Jeg gråter av ingenting, en rørende opptreden på norske talenter, innslag fra syria på nyhetene, vakjer musikk, kreft, ja, og datteren min ser rart på meg og skjønner ikke hva jeg grin for.

 

Hun er nettopp blitt 11 og jeg synes hun er ulidelig spydig og utidig.

 

Hun tar meg hele tiden, hun påpeker at jeg sukker,himler med øynene, virker oppgitt osv.

 

Jeg ender opp i krangel med ho hver dag.

 

Det er jo ikke bra.

 

Jeg vet jeg må bite meg i tunga, overse, velge mine kamper, men så trår jeg vel feil da. For det er kjekling støtt.

 

Off......og væree blir det vel ettersom pubertet setter inn.

 

Andre i samme situasjon?!

 

 

 

Anonymous poster hash: b73a8...7b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

🤔🤔🤔🤔

 

Anonymous poster hash: c6b95...7f6

Skrevet

Unger er forskjellige. Vi har en som din datter og en som er helt annerledes. Merker at flere av de andre i klassen har den samme eplekjekke tonen... Litt prepubertet er vel også inne i bildet i den alderen. Hvordan opplever andre henne?



Anonymous poster hash: 8e9a8...909
Skrevet

For å unngå krangel, ville jeg oversett hennes himling med øya og alle kommentarer på hvorfor du reagerer som du gjør. Og da mener jeg alle.

 

Anonymous poster hash: 82f15...282

Skrevet

En av dere må hvertfall begynne å oppføre seg som den voksne..

 

Anonymous poster hash: 95f83...0fe

Skrevet

Den jenta hadde jeg satt på plass. Begge mine forsøkte seg i den alderen med den type oppførsel,men den ble høvlet ned i klare ordlag,og de fikk beskjed om å passe på å oppføre seg alle steder,og behandle alle med empati og respekt. Hvis ikke skulle det få konsekvenser de aldri hadde sett maken til.

 

Å overse og div forteller de jo bare at de kan ture frem som de vil. Frekke unger,eller voksne sådan er det verste jeg vet.

 

Anonymous poster hash: 13b2c...016

Skrevet

Jeg VET jeg har enbtendens til å tråkje i salaten og havner nede på hennes nivå.

Jeg må endre dette.

 

 

Ufattelig vanskrlig å overse hennes kommentarer om mine reaksjoner.....

 

 

 

Anonymous poster hash: b73a8...7b8

Skrevet

Du må jo vise henne at du et den voksne og ikke godtar sånn oppførsel. Du har tydeligvis skjemt henne grudig bort og latt henne bestemme det meste. Slutt med det

 

Anonymous poster hash: 1075e...520

Skrevet

Den jenta hadde jeg satt på plass. Begge mine forsøkte seg i den alderen med den type oppførsel,men den ble høvlet ned i klare ordlag,og de fikk beskjed om å passe på å oppføre seg alle steder,og behandle alle med empati og respekt. Hvis ikke skulle det få konsekvenser de aldri hadde sett maken til.

 

Å overse og div forteller de jo bare at de kan ture frem som de vil. Frekke unger,eller voksne sådan er det verste jeg vet.

 

Anonymous poster hash: 13b2c...016

Og hvilke konsekvenser er det da?

 

Anonymous poster hash: 4bd33...cfb

Skrevet

Hun høres prepubertal ut ;-) prøv å overse oppførselen og ta deg Iallefall ikke nær av det. Gi grei beskjed om hun går langt over streken, men ellers hadde jeg latt henne få litt fred altså

 

Anonymous poster hash: ea645...9b2

Skrevet

For å unngå krangel, ville jeg oversett hennes himling med øya og alle kommentarer på hvorfor du reagerer som du gjør. Og da mener jeg alle.

 

Anonymous poster hash: 82f15...282

Nå virker det som det er mor som himler med øynene...

 

 

Anonymous poster hash: a094a...4f7

Skrevet

Min 11-åring var lignende på en del områder. Etter at 11-åringen fikk et søsken har hn vokst veldig på det. Mye bedre oppførsel og hn hjelper faktisk til med ting. Viser både omtanke og kjærlighet for den lille.

 

Anonymous poster hash: aa181...8bd

Skrevet

Syns du godtar alt for mye. Det der du beskriver ville ha blitt PLUKKET vekk fra mine unger mange år før 11-årsdagen, hvis du vil vite det! Det skjer fordi du aksepterer det! Og kommentarer som "burde ikke du ha hjelm" osv, der det er åpenbart at hun kun leter etter feil hos andre, det blir hos meg kun besvart med "pass dine egne saker!!"

 

Anonymous poster hash: 9e0cd...40f

Skrevet

Jeg VET jeg har enbtendens til å tråkje i salaten og havner nede på hennes nivå.

Jeg må endre dette.

 

 

Ufattelig vanskrlig å overse hennes kommentarer om mine reaksjoner.....

 

 

 

Anonymous poster hash: b73a8...7b8

 

Om du faktisk himler med øynene til henne og stadig sukker til henne, da oppfører du deg jo ikke som en voksen - da er det ikke rart om hun reagerer.

 

Det virker på meg som om du og mannen trenger foreldreveiledning ut fra måten du beskriver dette på.

Søk hjelp nå - ikke vent, for hvert halvår som går nå blir det bare verre pga. hennes alder.

 

Anonymous poster hash: dc9ea...897

Skrevet

Jeg VET jeg har enbtendens til å tråkje i salaten og havner nede på hennes nivå.

Jeg må endre dette.

 

 

Ufattelig vanskrlig å overse hennes kommentarer om mine reaksjoner.....

 

 

 

Anonymous poster hash: b73a8...7b8

Du skrev om det for et år siden også. Du har fortsatt ikke tatt affære. Men da var det mye om hvor tråkige VI var som ba deg gå i gang og oppdra krapylet og slutte å være prepubertal selv!

 

Anonymous poster hash: 9e0cd...40f

Skrevet

Du skrev om det for et år siden også. Du har fortsatt ikke tatt affære. Men da var det mye om hvor tråkige VI var som ba deg gå i gang og oppdra krapylet og slutte å være prepubertal selv!

 

Anonymous poster hash: 9e0cd...40f

 

Åh, hjelp... er det samme som skrev for et år siden, da håper jeg virkelig at Hi snart tar til seg alle rådene hun har fått hele veien!

 

 

Anonymous poster hash: dc9ea...897

Skrevet

 

Åh, hjelp... er det samme som skrev for et år siden, da håper jeg virkelig at Hi snart tar til seg alle rådene hun har fått hele veien!

 

 

Anonymous poster hash: dc9ea...897

Korreksjon: for 4 måneder siden. Fant tråden. Den var fra først i desember.

 

 

Anonymous poster hash: 9e0cd...40f

Skrevet

Det er nok hvert fall veldig sikkert at det ikke er 11-åringen din som er skyld i deres konflikter. Det høres ut, på din egen beskrivelse,som at du oppfører deg verst og får henne til å føle seg både liten og ubrukelig.

 

Anonymous poster hash: a094a...4f7

Skrevet

Korreksjon: for 4 måneder siden. Fant tråden. Den var fra først i desember.

 

 

Anonymous poster hash: 9e0cd...40f

 

Jeg så det. Men jeg tror dessverre det er samme bruker som hadde en eller to tråder her for et år eller litt mer siden også, hvor hun var så deprimert fordi hun ikke fikk flere barn at hun ikke lenger greide å sette pris på sin egen datter. Akkurat samme skrivemåte, akkurat samme fokus på meg-meg-meg og ikke på barnet.

Om det er samme person så har hun fått masse gode råd gjentatte ganger her på forumet - men velger hver gang å ikke ta til seg noen av rådene.

 

Er det samme person så trenger hun virkelig hjelp for sin egen del, ikke bare for sin datters del!

Men hun velger å ikke søke hjelp ødelegger hun datterens oppvekst.

 

Hi - søk profesjonell hjelp!

 

Anonymous poster hash: dc9ea...897

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...