Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #26 Skrevet 4. mars 2017 Vi tjener ca 950 000 kr i året. Og selv om vi trenger å pusse opp, så godtar vi at vi ikke har nymotens hus. Vi bor i en mindre by, hvor boligprisene ikke er så høye. Vi er sjelden ute på kafe, restaurant og bruker generelt lite penger på mat, klær osv. Vi røyker/snuser ikke, og er sjelden ute på byen. Alt dette gjør at vi har godt med penger til å reise, flere ganger i året. Hver sommer reiser vi på turer til 30 000-50 000 kr. Anonymous poster hash: 085c8...d86
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #27 Skrevet 4. mars 2017 Vi tjener ca 950 000 kr i året. Og selv om vi trenger å pusse opp, så godtar vi at vi ikke har nymotens hus. Vi bor i en mindre by, hvor boligprisene ikke er så høye. Vi er sjelden ute på kafe, restaurant og bruker generelt lite penger på mat, klær osv. Vi røyker/snuser ikke, og er sjelden ute på byen. Alt dette gjør at vi har godt med penger til å reise, flere ganger i året. Hver sommer reiser vi på turer til 30 000-50 000 kr. Anonymous poster hash: 085c8...d86 Ingen av oss røyker/snuser Vasker bilen hjemme Går aldri på byn. Aldri kino heller Far klipper seg ca annenhver mnd. Jeg og barna sjeldent Vi har huslån på 3, 5 mill Billån på 6000 kr i mnd Bidrag. Bruker nok en del på diesel. Sikkert mye penger på mat Spiser ute 2 ganger i mnd kanskje. Men ikke alle. Vi bor på landet. Anonymous poster hash: f756c...9cf
Yellow Brick Road Skrevet 4. mars 2017 #28 Skrevet 4. mars 2017 Det handler om prioritering. Vi sparer på andre ting i løpet av året. Det er rett og slett så enkelt som å se gjennom inntekter og utgifter og prioritere. Vi bruker mye på ferie, og eneste måten å få til det på når potten ikke er uendelig, er å spare på andre ting. Det kan være mat, klær, fornøyelser ellers i året, hus, interiør - hva som helst som passer for den enkelte familie.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #29 Skrevet 4. mars 2017 Ingen av oss røyker/snuser Vasker bilen hjemme Går aldri på byn. Aldri kino heller Far klipper seg ca annenhver mnd. Jeg og barna sjeldent Vi har huslån på 3, 5 mill Billån på 6000 kr i mnd Bidrag. Bruker nok en del på diesel. Sikkert mye penger på mat Spiser ute 2 ganger i mnd kanskje. Men ikke alle. Vi bor på landet. Anonymous poster hash: f756c...9cf Hi igjen. Bor i nytt hus. Anonymous poster hash: f756c...9cf
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #30 Skrevet 4. mars 2017 Hi igjen. Bor i nytt hus. Anonymous poster hash: f756c...9cf Vi har boliglån på ca 1,6 mill. Betaler ca 4500 kr i måneden i fellesutgifter (borettslag). Man tar sine valg, og dere har valgt å bo dyrt. Da kan man ikke forvente dyre ferier. Anonymous poster hash: 085c8...d86
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #31 Skrevet 4. mars 2017 Vi har boliglån på ca 1,6 mill. Betaler ca 4500 kr i måneden i fellesutgifter (borettslag). Man tar sine valg, og dere har valgt å bo dyrt. Da kan man ikke forvente dyre ferier. Anonymous poster hash: 085c8...d86 Men, jeg ser også at dere tjener mer enn oss. Et lån på 3,6 mill bør da gå greit, om man ikke bruker for mye penger på "fjas". Jeg ville gått gjennom utgiftene de siste månedene. Det kan fort gå MYE penger til mat om man ikke passer på. Og restaurantbesøk 2 ganger i måneden synes jeg er mye. Det går fort minst 700 på et restaurantbesøk. Anonymous poster hash: 085c8...d86
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #32 Skrevet 4. mars 2017 Vi reiser på besøk til familie og venner, og de kommer til oss. Skauturer, fjellturer, familielag, kafebesøk, bading og avslapping. Skikkelig ferie, mer miljøvennlig, billigere og skikkelig kos! Anonymous poster hash: 0a2e3...b96
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #33 Skrevet 4. mars 2017 Vi får utbetalt 60 000 ekstra i mai/juni. De blir brukt på ferie. Anonymous poster hash: eee07...516
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #34 Skrevet 4. mars 2017 Det har vi ikke. Eller, det spørs hva du legger i ferie. Vi har tre barn, en voksen i full jobb og en student. Her er ferien et par turer i fornøyelsesparker ila sommeren og opphold på hytte hos familiemedlemmer. Det er det vi har mulighet til nå, vi er fornøyd med det. Anonymous poster hash: 3f40f...57a
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #35 Skrevet 4. mars 2017 Jeg er enslig mor, på laveste sats AAP. Og jeg reiser med barna på ferie hvert eneste år. Dyreste turen var for 3 år siden, da reiste vi med tog i Italia og Frankrike, og var borte i nesten 4 uker. Det var en helt fantastisk ferie. Men med fly, tog og hotell hele ferien, så ble det 25 000 kr, og vi reiste i juli. I år så reiser vi først til Polen i mai, det koster ca 3000 kr for meg og 2 barn, med fly og hotell. Så drar vi på en ukes hyttetur i Sverige i sommer, det blir 4000 kr, det er i juli. Jeg har vært alene med de i alle år, og de har vært i 12 forskjellige land, og i Spania har de vært både på fastland og 4 øyer. Så de har reist mye, til å ha en mor med lav inntekt. Anonymous poster hash: d1d33...9ec
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #36 Skrevet 4. mars 2017 Vi tjener ikke mer enn 600 000 i året, har billån, boliglån, hund og to barn. Vi har råd til ferie. Kan vi så kan dere. Handler om prioriteringer. Anonymous poster hash: 07d06...4cb
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2017 #37 Skrevet 4. mars 2017 Vi tjener ca 750.000 i året og vi reiser på minst en storbyferie hvert år samt syden eller en lenger ferie i året. Vi får feriepenger og vi setter av minst 2000 kr per mnd i sparing til ferie. Anonymous poster hash: 22e8a...3b1
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #38 Skrevet 5. mars 2017 3000 kr i mnd 😲 Det har ikke vi mulighet til Vi har en samlet inntekt på 1 mill ca i året før skatt. Hva gjør vi feil? Anonymous poster hash: f756c...9cf Sløser?!? Jeg tjener ca 500.000 før skatt og er alene med 3 barn. Vi skal en uke til Syden i sommer. Det har jeg råd til. Anonymous poster hash: f17f2...bde
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #39 Skrevet 5. mars 2017 Vi har 800 000,- før skatt. Huslån på 2.2 og 2 biler. Alltid på ferie, men ferie er ikke bare Syden. Ifjor var vi en helg ved hunderfossen og et par dager i Ålesund. Bodde på hotell og tok hurtigruta. Året før hotell på Bornholm, hytter på vei opp og ned fra Trondheim I år Danmark og Sørvestlandet, diverse parker. Anonymous poster hash: 11010...871
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2017 #40 Skrevet 5. mars 2017 Planlegging er tingen. I januar har vi planlagt ferien. Vi har ikke vært i syden ennå rett og slett fordi jeg vil slappe av på ferien og ikke springe etter 2 viltre unger😂 Nå er de større så neste år planlegger vi sydentur eller Kristiansand. I år blir det liten ferie. Holder på å bygge hytte så må spare litt siden bufferkonto er tom. Et tips er å ordne egen sparegris til ferien. Vi tok en brusflaske og barna putter også på småpenger innimellom. Sparte 4000kr på denne måten i tillegg til feriepengene bruker vi 10-15000kr på ferien. Vært på Hunderfossen og ligget på hotell 2 år og camping et år. Var da på Lilleputthammer. Anonymous poster hash: b6c12...964
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå