Gå til innhold

Hva skal egentlig barnebidrag dekke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Exen min mener barnebidrag skal dekke "alt". Vi har 3 felles barn, og de bor 60-80% hos meg.

Han betaler 3500 i bidrag. Vi gjorde en privat avtale etter bruddet, og jeg godtok det bare for husfredens skyld.

Han betaler ikke et øre mer. Men hva med alle "ekstrautgifter"?

Skoleturer, bursdagsfeiringer, utstyr, tannregulering, aktiviteter, mobilabonnementer, barneforsikringer ++++

3500 er jo ingenting i forhold til hva jeg må ut med.

Anonymous poster hash: c44bf...64f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal dekke alt. Bortsett fra tannregulering, konfirmasjon etc. Det kan du søke om særbidrag.

Anonymous poster hash: 77501...86b

Skrevet

Du har gjort han en tjeneste. Du kan egentlig ikke klage om du ikke krever det "rette" bidraget.

Om du vil ha mer må du gå gjennom nav.

Skrevet

Gå på bidras veilederen på nav og fyll inn informasjonen der så får du en hos pekepinn på hva han egentlig skal betale.

Så informerer du ham om det så kan han selv velge om dere skal ta det privat, om han nekter tar du det bare gjennom nav.

Skrevet

Exen min mener barnebidrag skal dekke "alt". Vi har 3 felles barn, og de bor 60-80% hos meg.

Han betaler 3500 i bidrag. Vi gjorde en privat avtale etter bruddet, og jeg godtok det bare for husfredens skyld.

Skoleturer, bursdagsfeiringer, utstyr, tannregulering, aktiviteter, mobilabonnementer, barneforsikringer ++++

3500 er jo ingenting i forhold til hva jeg må ut med. Anonymous poster hash: c44bf...64f

Selvsagt er dette noe du skal betale! Hva trodde du barnebidraget skulle gå til da leker og godteri??

Du får 3500 kr så slutt å klag,du visste det var dyrt med barn!

Anonymous poster hash: 2b36e...cc8

Skrevet

Bidraget skal dekke absolutt alt bortsett fra mat og hygieneartikler når de er på samvær hos far. 

Du kan søke om ekstra bidrag fra far til regulering og konfirmasjon.

Det er din jobb med din lønn pluss bidraget fra far å betale alle regninger, fritidsaktiviteter, bursdager, turer, utstyr, klær osv osv.

Om du mener bidraget er for lavt tar du det gjennom nav, men du kan ikke kreve mer penger fra far enn bidraget.

Anonymous poster hash: 116e3...75f
Skrevet

Selvsagt er dette noe du skal betale! Hva trodde du barnebidraget skulle gå til da leker og godteri??

Du får 3500 kr så slutt å klag,du visste det var dyrt med barn!

Vel jeg regner med at far også skjøre at det er dyrt med barn. 3500 kr er IKKE mye for 3 barn og tviler sterkt på at det dekker halvparten av de utgiftene hi har til barna. 3500 dekker knapt barnehagen å så kommer ALT det andre. Mat,bolig,strøm,klær,utstyr,sfo,forsikringer osv,osv.

Men dessverre kan du ikke kreve han for mer enn det han betaler i bidrag. Men derfor bør du i vertfall sørge for at han betaler det han skal. Så hadde absolutt tatt det gjennom nav.

Skrevet

Gå inn på Nav sin bidragskalkulator, så kan du se hva han egentlig skal betale.

Min ex betaler 7000 i mnd

Anonymous poster hash: e96e1...809

Skrevet

alt uten om briller og konfirmasjon

Skrevet

Vel jeg regner med at far også skjøre at det er dyrt med barn. 3500 kr er IKKE mye for 3 barn og tviler sterkt på at det dekker halvparten av de utgiftene hi har til barna. 3500 dekker knapt barnehagen å så kommer ALT det andre. Mat,bolig,strøm,klær,utstyr,sfo,forsikringer osv,osv.

Men dessverre kan du ikke kreve han for mer enn det han betaler i bidrag. Men derfor bør du i vertfall sørge for at han betaler det han skal. Så hadde absolutt tatt det gjennom nav.

Hun får dekket det meste av sfo/barnehage fra nav

Anonymous poster hash: f2e73...649

Skrevet

Å hun kan få bostøtte så blir for dumt å klage!

Har du så dårlig råd så burde far overta hovedomsorgen til barna;så kan du heller ha samvær med barna

Skrevet

3500 kr for tre barn er skammelig lite med mindre han er ufør. Ta det gjennom nav 😊

Anonymous poster hash: ca480...a7a

Skrevet

Kan ikke se at HI har sagt noe om sin inntekt, ALLE kan ikke få bostøtte da mange jobber og tjener for mye for å kunne få bostøtte.

3000 i bidrag for 3 barn er veldig lite ! Ta det via NAV. Det koster mer en 2000kr i mnd for et barn, så det at far kun betaler 1000 kr for sin del av forsørger kostnaden betyr at du betaler mye mer en han og det er jo ikke rettferdig om ikke du tjener mye mer en Hann.

Anonymous poster hash: 973d5...d60

Skrevet

3500 er jo ingenting i forhold til hva jeg må ut med.

Anonymous poster hash: c44bf...64f

Du kan jo ikke klage når du har godtatt det selv. Ta det heller gjennom nav, så får han betale det han skal

Anonymous poster hash: 6a524...f5a

Skrevet

Hun får dekket det meste av sfo/barnehage fra nav

Anonymous poster hash: f2e73...649

Det kommer an på intekt til mor. Dessuten er det ikke alt som blir dekt,men vel 60 %. Det betyr at mor allikevel har utgifter til 3 barn. 3500 kr dekker langt i fra hennes utgifter. Så ja hun bør ta bidraget gjennom nav sånn at barna får det de har krav på.

Skrevet

Å hun kan få bostøtte så blir for dumt å klage!

Har du så dårlig råd så burde far overta hovedomsorgen til barna;så kan du heller ha samvær med barna

Å, er det pengene som gjør en person til en god forelder?

Anonymous poster hash: 8fa62...37e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...