Gå til innhold

alene med tre barn alle med ekstra behov

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan en få noe hjelp da?

Det er masse utredninger og oppfølgninger.

Blir 100% alene og er i full jobb.

Anonymous poster hash: ae359...d69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvilke utfordringer de har.

Anonymous poster hash: 8a1d1...844

Skrevet

Det er en ting som ofte forundrer meg: hvorfor fortsetter man å få barn etter barn når de viser seg å kreve ekstra oppfølging? Jeg kjenner to familier som hver seg har tre barn med utfordringer, og tenker ofte når de klager at man får ligge som man reder. Hvorfor få nr 3?

Til spørsmålet: hør med kommunen om dette er noe som kvalifiserer til ordninger. Kanskje støttekontakt?

Anonymous poster hash: 9cee6...093

Skrevet

Det er en ting som ofte forundrer meg: hvorfor fortsetter man å få barn etter barn når de viser seg å kreve ekstra oppfølging? Jeg kjenner to familier som hver seg har tre barn med utfordringer, og tenker ofte når de klager at man får ligge som man reder. Hvorfor få nr 3?

Til spørsmålet: hør med kommunen om dette er noe som kvalifiserer til ordninger. Kanskje støttekontakt?

Helt enig! Og foreldre som bare krever IG krever fra fellesskapet. Jeg blir matt!

Anonymous poster hash: e3158...8b4

Skrevet

Enkoprese på de to minste. Sen utvikling på eldste.

Trenger hjelp til kjøp av klær. Går mye klær i søpla.

Har bare en lønn og må dekke sfo idrett og alt på den.

Tenker også avlastning og barnevakt ved mine senvakter.

Er dette noe jeg kan ta opp med barnevernet?

Skrevet

Definitivt. Dine barn trenger hjelp

Skrevet

Hadde alle tre før alt dukket opp. Var også to voksne da.

Sitter langt inne for meg å kreve noe som helst. Jeg er så å si aldri borte fra jobben har hatt tre jobber pluss skole samtidig.

Men, er nå i en vanskelig situasjon.

Søker om hjelp for barna ikke for min egen del.

Skrevet

I utgangspunktet ikke. Dette er noe du bør ta opp med habiliteringen dersom det er barnas behov som gjør at du trenger hjelp og bistand.

I barneverntjenesten jeg jobber i ordner vi ikke barnevakt og den bistand vi gir skal være direkte mot barnet - og ikke omhandle helse, det er habilitering sitt ansvar.

Anonymous poster hash: 7968f...332

Skrevet

Har ikke noen gode råd å gi deg bortsett fra å ta kontakt med helsestasjonen der du bor samt se bort fra de kjipe svarene du får her inne.

Anonymous poster hash: 4b776...32f

Skrevet

I utgangspunktet ikke. Dette er noe du bør ta opp med habiliteringen dersom det er barnas behov som gjør at du trenger hjelp og bistand.

I barneverntjenesten jeg jobber i ordner vi ikke barnevakt og den bistand vi gir skal være direkte mot barnet - og ikke omhandle helse, det er habilitering sitt ansvar.

Anonymous poster hash: 7968f...332

Ok takk. Da kontakter jeg de på mandag.

Skrevet

Du kan søke grunnstønad og forhøyet hjelpestønad. Husk at du må skrive søknad for hver av ungene, du kan ikke søke for alle i en søknad.

Du kan også søke om avlastning, det søker du om fra forvaltningstjenesten. Men det kommer jo såklart an på hvor barnet med sen utvikling krever. Har dere ansvarsgruppe for det barnet?

Du kan få grunnstønad for å dekke - helt eller delvis - ekstrautgifter som er oppstått på grunn av en sykdom, skade eller medfødte feil og misdannelser (lyte).

Barn under 18 år som har et pleie- og tilsynsbehov som er vesentlig større enn det som dekkes av ordinær hjelpestønad kan få forhøyet hjelpestønad.

Anonymous poster hash: 533d7...6db

Skrevet

Du kan søke grunnstønad og forhøyet hjelpestønad. Husk at du må skrive søknad for hver av ungene, du kan ikke søke for alle i en søknad.

Du kan også søke om avlastning, det søker du om fra forvaltningstjenesten. Men det kommer jo såklart an på hvor barnet med sen utvikling krever. Har dere ansvarsgruppe for det barnet?

Du kan få grunnstønad for å dekke - helt eller delvis - ekstrautgifter som er oppstått på grunn av en sykdom, skade eller medfødte feil og misdannelser (lyte).

Barn under 18 år som har et pleie- og tilsynsbehov som er vesentlig større enn det som dekkes av ordinær hjelpestønad kan få forhøyet hjelpestønad.

Takk for utfyllende svar.

Skrevet

Takk for utfyllende svar.

Husk at når du skal søke om grunnstønad så må du legge ved kvittering på alle ekstrautgifter for de 3 siste måneden. Alt fra klær, vaskemidler, såpe osv.

Jeg mener du må ha mer utgifter i mnd enn sats 1 i grunnstønad for å få grunnstønad. Sats 1 er 670kr.

Skrevet

Husk at når du skal søke om grunnstønad så må du legge ved kvittering på alle ekstrautgifter for de 3 siste måneden. Alt fra klær, vaskemidler, såpe osv.

Jeg mener du må ha mer utgifter i mnd enn sats 1 i grunnstønad for å få grunnstønad. Sats 1 er 670kr.

Takk igjen.

Skrevet

Har ikke noen gode råd å gi deg bortsett fra å ta kontakt med helsestasjonen der du bor samt se bort fra de kjipe svarene du får her inne.

Anonymous poster hash: 4b776...32f

Takk☺

Skrevet

Hvordan orker du deg selv du som svarer så avskyelig til et annet menneske???

Anonymous poster hash: 176b9...b45

Takk.

Noen må bare kaste dritt på de som sliter.

Håper aldri de kommer opp i lignende situasjon.

Hi

Skrevet

Oj, hva du går gjennom.

Ønsker deg lykke til, og vær sterk for barnas skyld.. Dvs spør om all den hjelpen du kan få. Det et ikke et nederlag -men omsorg for barna...

Anonymous poster hash: 3ab2c...749

Skrevet

Jeg skal mate det inn med teskje: de fleste diagnoser blir ikke oppdaget før barna er større. Da har man kanskje allerede fått flere barn.

Sånn som med deg f.eks. det hadde jo vært synd om du ikke fikk vokse opp fordi foreldrene dine burde skjønt de skulle sterilisert seg? Eller kanskje ikke...?

Anonymous poster hash: 6593f...b9a

Skrevet

Helt enig! Og foreldre som bare krever IG krever fra fellesskapet. Jeg blir matt!

Ja rart dersom nr 3 er født og så kommer ting i ettertid. Behovet for hjelp og diagnosen kommer ikkje med fødselen kan komme fra 10 år alder. RART.

Anonymous poster hash: bcb91...d75

Skrevet

Er dette noe jeg kan ta opp med barnevernet? Anonymous poster hash: ae359...d69

Du tenger jo ikke hjelp til barnevakt fordi ungene dine ikke klarer å holde på avføringen!

Jeg skjønner at du har ekstra utgifter til klær - det dekkes av grunn- og hjelpestønad.

Du må undersøke med arbeidsgiver om du kan få endret turnusen din så den er mer tilpasset til din situasjon. Dersom du tjener lite kan du få redusert SFO-betaling.

Ellers har du jo krav på barnebidrag fra far. Og far bør komme på banen ift samvær!

Hvis du i tillegg har to voksne barn så kanskje de kan avlaste deg litt innimellom?

Anonymous poster hash: 2fa20...f9b

Skrevet

Herregud for noen svar du får her HI. Dette er jo helt på linje med nazisme. At bare mennesker med målbar nytteverdi skal ha en plass i samfunnet vårt. Jeg blir dårlig av å lese dette og synes forumet burde bli flinkere til å moderere hets mot funksjonshemmede.

Anonymous poster hash: f2fd4...cab

Skrevet

Herregud for noen svar du får her HI. Dette er jo helt på linje med nazisme. At bare mennesker med målbar nytteverdi skal ha en plass i samfunnet vårt. Jeg blir dårlig av å lese dette og synes forumet burde bli flinkere til å moderere hets mot funksjonshemmede.Anonymous poster hash: f2fd4...cab

Det er da slett ikke hets mot funksjonshemmede!

Det er helt legitimt å spørre hvorfor noen får mange barn dersom de ikke klarer p ta seg av de barna de allerede har satt til verden.

Hvis du synes det er strevsomt å følge opp de barna du allerede har, hvorfor er det da lurt å sette enda flere barn til verden?

I bunn og grunn handler det om hvilken omsorg du klarer å gi barna dine!

Skrevet

Du tenger jo ikke hjelp til barnevakt fordi ungene dine ikke klarer å holde på avføringen!

Jeg skjønner at du har ekstra utgifter til klær - det dekkes av grunn- og hjelpestønad.

Du må undersøke med arbeidsgiver om du kan få endret turnusen din så den er mer tilpasset til din situasjon. Dersom du tjener lite kan du få redusert SFO-betaling.

Ellers har du jo krav på barnebidrag fra far. Og far bør komme på banen ift samvær!

Hvis du i tillegg har to voksne barn så kanskje de kan avlaste deg litt innimellom?

Far blir fratatt av bv.

Skrevet

Jeg får lyst til å gråte av noen av svarene her inne. Så vondt det må være å stå i en slik situasjon og så får man svar som dette.

Anonymous poster hash: a74cd...0fe

Skrevet

Jeg synes det er stort av deg å nå tørre å be om hjelp. Det er masse hjelp å få, når du bare forhører deg rundt. Jeg kan ingenting om hvilken hjelp, men ville bare sende deg noen støttende ord. Har vært på flere møter med foreldre som har slitt i åresvis og ikke tør innrømme at de trenger hjelp, og at dette er til det beste for barnet.

Stå på! Sender deg en klem ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...