Gå til innhold

Internett på hytta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som ikke har mulighet for bredbånd el.l på hytta, hvilken løsning har dere valgt!

Syns pakkene på mobilt bredbånd jeg har funnet virker så dyre, så håper det finnes en bra løsning.

Om det blir nett, så blir det nok å streame en film eller to og litt tv hver mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

talkmore.no

Anonymous poster hash: 02dee...1c0
Skrevet

Eller kanskje bare lære seg å være sammen uten nett

Anonymous poster hash: c796e...371

Skrevet

Vi laster ned filmer på Netflix før vi drar, og bruker ellers mobildata på telefonene.

Skrevet

Vil ikke ha nett på hytta om det så var gratis. Jeg har da annet å gjøre, det er ferie.

Skrevet

Har ikke nett tilgang eller tv. Har kun et solcellepanel slik at man kan lese en bok på kvelden. Deilig å slippe unna nett og tlf. Kun en leverandør som vi kan bruke å ringe med også. Og kun fåtall kan nummeret😊

Anonymous poster hash: 4ad61...5d6

Skrevet

Takk for svar, skal sjekke ut talkmore.

Det er klart en greier seg uten nett på hytta, men om en er der mye så er det jo kjekt å ha. Det er ikke snakk om å bure seg inne for å surfe hver gang vi er der da!

Men bra poeng med Netflix, jeg har ikke benyttet meg så mye av lagringsmuligheten der enda.

Skrevet

Vi har ikke mulighet for bredbånd der vi bor. Bruker Telia og kjøper kvoter, tror vi har den med 200. Kan fint se noen filmer på netflix og en del på nrksuper ila mnd.

Anonymous poster hash: 17e75...45f

Skrevet

Jeg bor på landet og har ikke andre alternativer enn mobildata. Vi bruker Telia, som var de som tilbyr størst pakker. Før brukte vi Chess, men datapakkene var ikke store nok. Ellers har vi også hatt Ice, men det var for dårlig dekning. Vi bruker Telia til alt fra surfing til Apple TV, og klarer oss såvidt med den største pakken, men som sagt er dette gjennom hele måneden, så vil tro det holder godt til hytta. Eneste ulempen er at når hyttene rundt oss fylles i langhelger og ferier, blir dekningen vesentlig dårligere fordi nettet blir overbelastet. 

Anonymous poster hash: 25297...b9a
Skrevet

Vi har fra ice, er veldig fornøyd. Ikke fantastisk hastighet, men helt ok. Men det koster endel 399,- i mnd.

Jeg syns det er supert med nett på hytta. Det gjør at vi f.eks kan bo her 4-5 uker i strekk på sommeren. Jeg har muligheten til å jobbe fra hytta, og kan derfor være her lengre om gangen.

Skrevet

Jeg vurderte Ice, men pass på at de har dekning der du er. Noen av de er overaskende dårligere når det gjelder å tilby mobilt bredbånd enn når de tilbyr mobil.

Skrevet

Jeg hadde banzai når de kom ut. De hadde 100GB til 499 måneden. Etter hvert måtte de gå opp til 599 fordi netcom (nå Telia) ble sure på at de leide deres nett og tilbød mer internett til en lavere pris (+fri tale/SMS/MMS). Etter mye frem og tilbake med netcom/Telia, så endte det med at Banzai måtte gi seg og ga kundene til talkmore (som egentlig er telenor). Så nå har jeg talkmore med 100GB måneden for 650kr, pluss fri tale/SMS/MMS. Vel verdt det, synes jeg! Pluss at det jeg har til overs fra en måned går videre til neste. Så hvis jeg har 60GB igjen en måned så har jeg 100GB+60GB neste måned. Men det går ikke videre til neste måned der etter igjen, slik at hvis jeg ikke bruker internett etter det så har jeg 100GB (forrige måned) + 100GB (ny måned), ikke 60GB (for-forrige måned) + 100GB (forrige måned) + 100GB (ny måned).

Uansett, jeg har vært heldig og er veldig fornøyd!

Anonymous poster hash: 02dee...1c0
Skrevet

Avsporinger er fjernet fra tråden.

Kira

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...