Gå til innhold

Middags tips? Litt uten om det vanlige


Anbefalte innlegg

Skrevet

Får gjester på Søndag og trenger kreative forslag :) Helst ikke noe «standard» slik som taco, lasagne, pizza og sånne «vanlige» retter :)

 

Anonymous poster hash: ef3a1...83f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat nå ville jeg gått for pannestekt skrei med blomkålmos og nøttesmør. Og kanskje stekt sopp og spinat til. Du finner oppskrifter på nett. Ser lekkert ut om du danderer skreien på mos (som godt kan lages litt i forveien) og legger spinat og sopp pent på siden. Topper med nøttesmør (soya og smør) med ristede hasselnøtter og persille.

 

Litt rustikkjålete, enkelt og veldig godt.

 

 

 

Anonymous poster hash: 1b824...e87

Skrevet

Mesa bord, hjemmelagd indisk curry m hjemmelagd tilbehør, rømmegraut og spekeflesk.

 

Anonymous poster hash: 6526a...70b

Skrevet

Får gjester på Søndag og trenger kreative forslag :) Helst ikke noe «standard» slik som taco, lasagne, pizza og sånne «vanlige» retter :)

 

Anonymous poster hash: ef3a1...83f

Kanskje ikke så kreativt som du vil ha det men denne kyllingformen hadde vi til middag og den var kjempegod!!

 

https://frutimian.no/2015/12/05/tante-torhilds-kyllingform/

 

 

Anonymous poster hash: af96d...448

Skrevet

Andebryst med eple- og rødløkskompott, pastinakk- og potetmos og rødvinssaus.

 

Kalkunbryst med trøffelrisotto, ristede kantareller, grillede cherrytomater og asparges.

 

Pepperstekt torskeloins, avocadosalat, saltbakte poteter og nøttesmør.

 

Finnbiff, kokte poteter, broccoli og tyttebær.

 

Quiche med sopp og bacon, grønn salat og hjemmebakt loff.

 

Lakserullader, hvitvinsdampet villris og krepsehalesaus.

 

Fasan fylt med kastanjer, bacon, honningristede valnøtter og brødstuffing, kokte poteter, chips av rotgrønnsaker og portvinsaus.

 

 

Anonymous poster hash: 356f3...5cd

Skrevet

Lagde noe godt her om dagen som hellstrøm lagde. Rullede koteletter i hjemmelaget tomatsaus. Vi lagde det med kokte poteter til, og ikke det som han lagde. Var kjempegodt, og tenker å imponere svoger med det når han kommer på besøk om 1 ukes tid.

Var ikke så vanskelig heller.

 

http://mat.tv3.no/oppskrifter/hellstroms-kjokken/hellstroms-nakkekoteletter-med-en-vri



Anonymous poster hash: 22221...136
Skrevet

 

Lagde noe godt her om dagen som hellstrøm lagde. Rullede koteletter i hjemmelaget tomatsaus. Vi lagde det med kokte poteter til, og ikke det som han lagde. Var kjempegodt, og tenker å imponere svoger med det når han kommer på besøk om 1 ukes tid.

Var ikke så vanskelig heller.

 

http://mat.tv3.no/oppskrifter/hellstroms-kjokken/hellstroms-nakkekoteletter-med-en-vri

 

Anonymous poster hash: 22221...136

 

Brukte du koteletter uten bein?

 

Anonymous poster hash: 59297...2fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...